Alonso: Évekig rossz irányba ment a Forma-1

Vélemények a szabályváltoztatásokról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.21. 14.30

Fernando Alonso szerint a tervezett szabályváltoztatások annak beismerését jelentik, hogy éveken át tévúton járt a Forma-1. A pilóták örülnek az újításoknak.

A Stratégiai Munkacsoport múlt héten megállapodott néhány szabályváltoztatásról, amelyek többsége 2017-ben lép életbe. A cél az autók felgyorsítása, két év múlva körönként 5-6 másodperccel lehetnek gyorsabbak a pilóták. A módosításokról még sok tárgyalás lesz.

Fernando Alonso úgy véli, ha bevezetik a tervezett változásokat, az egyben annak beismerését is jelenti majd, hogy tévút volt a gyorsan kopó abroncsok és a spórolás előtérbe tolása.

“Ha jönnek ezek a változások, akkor többé-kevésbé a hét-nyolc évvel ezelőtti állapotokhoz térünk vissza” – mondta Alonso. “Ez azt jelenti, hogy az elmúlt négy-öt évben rossz irányba mentünk. Ezzel kapcsolatban egyébként árulkodóak a lelátók is.”


Alonso szerint majdnem egy évtizeddel ezelőtt voltak utoljára izgalmasak és nehezen vezethetők az autók. “Az autók nyolc másodperccel voltak gyorsabbak. Az idén Malajziában kiszámolták a mérnökök, hogy az idei győztes hat körrel volt lassabb a 2006-os győztesnél, azaz hatszor körözték volna le.”

Alonso üdvözli a tankolás visszatérését. “Ezzel visszanyernénk egy újabb stratégiai elemet, az első etapra szabadon választott benzinmennyiség sok mindent befolyásolhat.”

“Most, ha kapok egy üres lapot, nagy biztonsággal meg tudom jósolni, hogy Monacóban, Kanadában és Ausztriában hogyan fog kinézni a rajtrács, legfeljebb egy-két helyen tévednék. Ez az, amit most nem szeretnek a szurkolók.”

Sebastian Vettel számára kissé zavaros a döntés, de az autók felgyorsítását értékeli. “Néhány évvel ezelőtt betiltottuk a tankolást, most visszahoznánk. Végül is nem kell mindent megértenem” – nyilatkozta Vettel, valószínűleg arra utalva, hogy a rengeteg extra felszerelés cipelése évi másfél-kétmillió eurós pluszkiadást jelentene a csapatoknak.

“Persze, versenyzőként nézve a tankolás nagyobb sebességet jelent, ami jobbá teszi a versenyzést, szóval értékelem a döntést.”

Daniel Ricciardo örül a gyorsítási terveknek, a jobb köridők szerinte kiemelik majd a jobb pilótákat a mezőnyből. “A versenytempót valóban növelni kell” – vélekedett az ausztrál. “A versenyek fizikai szempontból nem könnyűek, most is izzadunk, de hiányzik belőlük az extra szint. A gyorsabb autók nagyobb kihívást jelentenének.”

“Egy Monacóhoz hasonló pályán három másodperc azt jelenti, hogy fizikailag, mentálisan, koncentrációban abszolút a csúcson kell lenni. Nagyobb különbségek alakulhatnak ki a toppilóták, és a mondjuk így, többiek között. Ezek a javaslatok jól hangzanak, pilótaként nem sok negatívumot látok bennük.”


A szabályváltoztatások keretében az autók megjelenésén is változtatnának, agresszívebb lenne a forma. “Nagyon jó lenne, ha tényleg minden így történne, jobban mutatnának az autók, mindenki jól járna” – összegzett Kimi Räikkönen. “Kicsit visszatérnénk a régi szép időkhöz, szerintem pont ezt kell tennünk. Remélhetőleg tényleg így lesz, meglátjuk.”

“Az biztos, hogy valaminek változnia kell, hogy érdekesebb legyen az F1, és nagyobb kihívást jelentsen a versenyzők számára.”

Jenson Button úgy érzi, mindig van lehetőség a javulásra, mindig is jobban kedvelte a nagyobb teljesítményű autókat. “Számomra a 2004-es szezon volt a legszórakoztatóbb. Háromliteres V10-esekkel versenyeztünk, 900 lóerővel, 21 ezres fordulatszámmal és gumiháborúval. Nagyszerű volt, de az idők változnak” – nosztalgiázott Button, aki nem lelkesedik a tankolásért.

“A költségek mellett a biztonság is fontos szempont volt, amikor a tankolás betiltásáról döntöttünk. De az igaz, hogy versenyzőként nem rossz dolog, mert ha az első körben esetleg rosszul alakul valami, újra lehet tervezni az egész versenyt, ami ma elég nehéz.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.