Alonso: Évekig rossz irányba ment a Forma-1

Vélemények a szabályváltoztatásokról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.21. 14.30

Fernando Alonso szerint a tervezett szabályváltoztatások annak beismerését jelentik, hogy éveken át tévúton járt a Forma-1. A pilóták örülnek az újításoknak.

A Stratégiai Munkacsoport múlt héten megállapodott néhány szabályváltoztatásról, amelyek többsége 2017-ben lép életbe. A cél az autók felgyorsítása, két év múlva körönként 5-6 másodperccel lehetnek gyorsabbak a pilóták. A módosításokról még sok tárgyalás lesz.

Fernando Alonso úgy véli, ha bevezetik a tervezett változásokat, az egyben annak beismerését is jelenti majd, hogy tévút volt a gyorsan kopó abroncsok és a spórolás előtérbe tolása.

“Ha jönnek ezek a változások, akkor többé-kevésbé a hét-nyolc évvel ezelőtti állapotokhoz térünk vissza” – mondta Alonso. “Ez azt jelenti, hogy az elmúlt négy-öt évben rossz irányba mentünk. Ezzel kapcsolatban egyébként árulkodóak a lelátók is.”


Alonso szerint majdnem egy évtizeddel ezelőtt voltak utoljára izgalmasak és nehezen vezethetők az autók. “Az autók nyolc másodperccel voltak gyorsabbak. Az idén Malajziában kiszámolták a mérnökök, hogy az idei győztes hat körrel volt lassabb a 2006-os győztesnél, azaz hatszor körözték volna le.”

Alonso üdvözli a tankolás visszatérését. “Ezzel visszanyernénk egy újabb stratégiai elemet, az első etapra szabadon választott benzinmennyiség sok mindent befolyásolhat.”

“Most, ha kapok egy üres lapot, nagy biztonsággal meg tudom jósolni, hogy Monacóban, Kanadában és Ausztriában hogyan fog kinézni a rajtrács, legfeljebb egy-két helyen tévednék. Ez az, amit most nem szeretnek a szurkolók.”

Sebastian Vettel számára kissé zavaros a döntés, de az autók felgyorsítását értékeli. “Néhány évvel ezelőtt betiltottuk a tankolást, most visszahoznánk. Végül is nem kell mindent megértenem” – nyilatkozta Vettel, valószínűleg arra utalva, hogy a rengeteg extra felszerelés cipelése évi másfél-kétmillió eurós pluszkiadást jelentene a csapatoknak.

“Persze, versenyzőként nézve a tankolás nagyobb sebességet jelent, ami jobbá teszi a versenyzést, szóval értékelem a döntést.”

Daniel Ricciardo örül a gyorsítási terveknek, a jobb köridők szerinte kiemelik majd a jobb pilótákat a mezőnyből. “A versenytempót valóban növelni kell” – vélekedett az ausztrál. “A versenyek fizikai szempontból nem könnyűek, most is izzadunk, de hiányzik belőlük az extra szint. A gyorsabb autók nagyobb kihívást jelentenének.”

“Egy Monacóhoz hasonló pályán három másodperc azt jelenti, hogy fizikailag, mentálisan, koncentrációban abszolút a csúcson kell lenni. Nagyobb különbségek alakulhatnak ki a toppilóták, és a mondjuk így, többiek között. Ezek a javaslatok jól hangzanak, pilótaként nem sok negatívumot látok bennük.”


A szabályváltoztatások keretében az autók megjelenésén is változtatnának, agresszívebb lenne a forma. “Nagyon jó lenne, ha tényleg minden így történne, jobban mutatnának az autók, mindenki jól járna” – összegzett Kimi Räikkönen. “Kicsit visszatérnénk a régi szép időkhöz, szerintem pont ezt kell tennünk. Remélhetőleg tényleg így lesz, meglátjuk.”

“Az biztos, hogy valaminek változnia kell, hogy érdekesebb legyen az F1, és nagyobb kihívást jelentsen a versenyzők számára.”

Jenson Button úgy érzi, mindig van lehetőség a javulásra, mindig is jobban kedvelte a nagyobb teljesítményű autókat. “Számomra a 2004-es szezon volt a legszórakoztatóbb. Háromliteres V10-esekkel versenyeztünk, 900 lóerővel, 21 ezres fordulatszámmal és gumiháborúval. Nagyszerű volt, de az idők változnak” – nosztalgiázott Button, aki nem lelkesedik a tankolásért.

“A költségek mellett a biztonság is fontos szempont volt, amikor a tankolás betiltásáról döntöttünk. De az igaz, hogy versenyzőként nem rossz dolog, mert ha az első körben esetleg rosszul alakul valami, újra lehet tervezni az egész versenyt, ami ma elég nehéz.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.