Alonso: Évekig rossz irányba ment a Forma-1

Vélemények a szabályváltoztatásokról

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.21. 14.30

Fernando Alonso szerint a tervezett szabályváltoztatások annak beismerését jelentik, hogy éveken át tévúton járt a Forma-1. A pilóták örülnek az újításoknak.

A Stratégiai Munkacsoport múlt héten megállapodott néhány szabályváltoztatásról, amelyek többsége 2017-ben lép életbe. A cél az autók felgyorsítása, két év múlva körönként 5-6 másodperccel lehetnek gyorsabbak a pilóták. A módosításokról még sok tárgyalás lesz.

Fernando Alonso úgy véli, ha bevezetik a tervezett változásokat, az egyben annak beismerését is jelenti majd, hogy tévút volt a gyorsan kopó abroncsok és a spórolás előtérbe tolása.

“Ha jönnek ezek a változások, akkor többé-kevésbé a hét-nyolc évvel ezelőtti állapotokhoz térünk vissza” – mondta Alonso. “Ez azt jelenti, hogy az elmúlt négy-öt évben rossz irányba mentünk. Ezzel kapcsolatban egyébként árulkodóak a lelátók is.”


Alonso szerint majdnem egy évtizeddel ezelőtt voltak utoljára izgalmasak és nehezen vezethetők az autók. “Az autók nyolc másodperccel voltak gyorsabbak. Az idén Malajziában kiszámolták a mérnökök, hogy az idei győztes hat körrel volt lassabb a 2006-os győztesnél, azaz hatszor körözték volna le.”

Alonso üdvözli a tankolás visszatérését. “Ezzel visszanyernénk egy újabb stratégiai elemet, az első etapra szabadon választott benzinmennyiség sok mindent befolyásolhat.”

“Most, ha kapok egy üres lapot, nagy biztonsággal meg tudom jósolni, hogy Monacóban, Kanadában és Ausztriában hogyan fog kinézni a rajtrács, legfeljebb egy-két helyen tévednék. Ez az, amit most nem szeretnek a szurkolók.”

Sebastian Vettel számára kissé zavaros a döntés, de az autók felgyorsítását értékeli. “Néhány évvel ezelőtt betiltottuk a tankolást, most visszahoznánk. Végül is nem kell mindent megértenem” – nyilatkozta Vettel, valószínűleg arra utalva, hogy a rengeteg extra felszerelés cipelése évi másfél-kétmillió eurós pluszkiadást jelentene a csapatoknak.

“Persze, versenyzőként nézve a tankolás nagyobb sebességet jelent, ami jobbá teszi a versenyzést, szóval értékelem a döntést.”

Daniel Ricciardo örül a gyorsítási terveknek, a jobb köridők szerinte kiemelik majd a jobb pilótákat a mezőnyből. “A versenytempót valóban növelni kell” – vélekedett az ausztrál. “A versenyek fizikai szempontból nem könnyűek, most is izzadunk, de hiányzik belőlük az extra szint. A gyorsabb autók nagyobb kihívást jelentenének.”

“Egy Monacóhoz hasonló pályán három másodperc azt jelenti, hogy fizikailag, mentálisan, koncentrációban abszolút a csúcson kell lenni. Nagyobb különbségek alakulhatnak ki a toppilóták, és a mondjuk így, többiek között. Ezek a javaslatok jól hangzanak, pilótaként nem sok negatívumot látok bennük.”


A szabályváltoztatások keretében az autók megjelenésén is változtatnának, agresszívebb lenne a forma. “Nagyon jó lenne, ha tényleg minden így történne, jobban mutatnának az autók, mindenki jól járna” – összegzett Kimi Räikkönen. “Kicsit visszatérnénk a régi szép időkhöz, szerintem pont ezt kell tennünk. Remélhetőleg tényleg így lesz, meglátjuk.”

“Az biztos, hogy valaminek változnia kell, hogy érdekesebb legyen az F1, és nagyobb kihívást jelentsen a versenyzők számára.”

Jenson Button úgy érzi, mindig van lehetőség a javulásra, mindig is jobban kedvelte a nagyobb teljesítményű autókat. “Számomra a 2004-es szezon volt a legszórakoztatóbb. Háromliteres V10-esekkel versenyeztünk, 900 lóerővel, 21 ezres fordulatszámmal és gumiháborúval. Nagyszerű volt, de az idők változnak” – nosztalgiázott Button, aki nem lelkesedik a tankolásért.

“A költségek mellett a biztonság is fontos szempont volt, amikor a tankolás betiltásáról döntöttünk. De az igaz, hogy versenyzőként nem rossz dolog, mert ha az első körben esetleg rosszul alakul valami, újra lehet tervezni az egész versenyt, ami ma elég nehéz.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.