F1: Világbajnoki fejmosás Hamiltonnak

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.20. 11.40

Az 1996-os F1-bajnok Damon Hill szerint Lewis Hamilton jobban tenné, ha celebeskedés helyett a címvédésre koncentrálna. Nico Rosberget nem szabad alábecsülni.

A két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíjon az első négy futamon csak másodhegedűsnek tűnő Nico Rosberg az időmérőn és a versenyen is elverte Lewis Hamiltont, a német 7 pontot faragott a kétszeres bajnok címvédő előnyéből.
Az 1996-os világbajnok, Damon Hill szerint baj lesz, ha Hamilton megosztja a figyelmét a celebeskedés és a versenyzés között.


“Az a benyomásom, hogy Spanyolországban Lewis egy kicsit szem elől vesztette a célt. Nico a futamok közötti szünetben hazament, és azt mondta, ez így nem mehet tovább, még jobban a dolgára fókuszált. De nézzük csak, mit csinált Lewis Bahrein és Barcelona között: filmforgatásra ment Olaszországba, aztán Las Vegasban járt a Mayweather meccsen – a jet lag pedig komoly tényező, úgy nem lehet csúcsformát nyújtani” – idézte a brit Express az egykori Williams-, Arrows- és Jordan-versenyzőt.
“Még olyan tehetség birtokában is, mint Lewisé, mindig a topon kell lenni, nem lehet előnyt adni egy Nico kaliberű ellenfélnek. Sose becsüld alá az ellenfeleket!”
“Úgy tűnik, hogy Lewis élvezni akarja az életet, sikeres ember és szeretné élvezni ennek gyümölcseit, ami rendben is van. De az első, hogy győzni kell, hiszen erre alapul minden. Fel kell mérnie, hogy mi is a tét. Úton van afelé, hogy minden idők egyik legeredményesebb pilótája legyen, minden azon múlik, hogy hajlandó-e ennek szentelni magát, és csak utána szórakozni.”


Hill szerint Hamilton barcelonai nyilatkozata is aggasztók voltak: 
“Lewis valami olyasmit mondott, hogy nem hiszi, hogy a csapaton belül lehet ellenfele. Az ilyen megjegyzések később visszaütnek. Engem is meglepett Nico formája, de Lewisnál az önbizalma ellene dolgozik. Ha valaki érinthetetlennek állítja be magát, aztán mégis sérül, akkor az sokkal jobban árt, mintha elfogadná, hogy nem győzhet mindig. A verseny előtt nem épp erről beszélt.”  
“Most Monaco következik, ahol Nico tavaly 100 százalékot nyújtott, egész hétvégén dominált, és a tetejébe egy futamgyőzelem után érkezik. Lewis helyében átértékelném az ellenfelemet. Lewisnak tavallyal ellentétben idén sikerült jól indítania a szezont, de sosem szabad hátradőlni!” 


Hill úgy véli, a kétszeres világbajnok a szerződéshosszabbítás halogatásával is maga alatt vágja a fát:
“Amíg Lewis sorra nyerte az első futamokat, nagyszerű helyzetben volt, de ha valaki épp a szerződésről tárgyal, miközben kikap a csapattársától, akkor a Mercedesnél azért felvetődhet, hogy ne faragjanak-e le pár milliót. A tárgyalás amúgy is elvonja a figyelmet. Ha meg tényleg a Ferrarihoz akar menni, akkor írjon alá csak egy évre és kész.” 

Kommentek

F1: A Mercedes segíti ki a Hondát?

Brit sajtóértesülés szerint a Mercedes beszáll a Honda motorfejlesztésébe. A Red Bull nem örül a rivális felzárkóztatásának.

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

Audi RS3: Megnéztük hogy készül, és ki is próbáltuk

Évente egyszer biztosan van valami rendezvény a világ legnagyobb motorgyárában, Győrben. A mostani apropóját a március 10-től gyártott Audi RS3 Limousine adta 

Használt autó: nagypályás használt BMW egy új Škoda Octavia árában

2017. februárjában, az utód értékesítésének indulásával kifutott az F10-es BMW 5-ös. Öt-hatmillióval be lehet szállni, egy kompakt autó árából. Megéri kockáztatni a használt luxusautóval?

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Önjáró autók üzembe helyezését tervezik

Bő két év múlva már vezető nélküli autók közlekedhetnek a London és Oxford közti 100 kilométeres úton, ha valóra válnak egy frissen létrehozott brit konzorcium tervei.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.