A V6-os hibrid erőforrásokat sokan kritizálták már amiatt, hogy túl bonyolultak, legutóbb a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko kelt ki ellenük. “Mivel ezek a motorok túl bonyolultak és összetettek, lehetetlen lesz őket utcai autókban használni” – vélekedett Marko.

Ezzel Bernie Ecclestone is egyetért. “Az egyik barátom, akinek a nevét nem árulom el, de az egyik nagy gyártónál dolgozik, azt mondta nekem, hogy az F1-es autók jelenlegi hibrid technikáját soha nem fogják utcai autókba építeni” – nyilatkozta Ecclestone az Autosprintnek.

A BBC ezzel kapcsolatban megszólaltatta Andy Cowellt, a Mercedes motorfejlesztési igazgatóját, aki szerint “pontosan ugyanez a technológia” hamarosan utcai autókban is megjelenik. Cowell szerint minden gyártó azon dolgozik, hogy egyre kisebb és hatékonyabb motorokat készítsen, a hibrid rendszereket vagy elektromotorokat a turbólyuk áthidalására használják.

“A mostani F1-es motoroknak pont ezért van közük az utcai autókhoz” – mondta Cowell. “A két hibrid technológia kombinálásának köszönhetően az F1-es erőforrások termikus hatékonysága negyven százaléknál is jobb, ami felülmúlja egy utcai dízelmotorét.”

“Ez nagyon fontos a fogyasztás szempontjából, márpedig az EU-s előírások miatt minden gyártónak a hatékonyságnövelés a célja. Természetesen az utcai autókban nem kell akkora teljesítmény, mint az F1-ben, de a rendszer felépítése ugyanez lesz az utcai autókban is a közeljövőben.”

A Stratégiai Munkacsoport múlt heti ülésén abban maradtak a csapatok, hogy a gyártók jelentős befektetéseire tekintettel 2017-re is maradnak a jelenlegi V6-os hibridek.