F1: Massa miatt lesz megint tankolás?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.19. 13.35

Felipe Massa támogatja a futam alatti tankolás 2017-es visszatérését, sőt, talán maga az ötlet is tőle származik.

A Forma-1 szabályait előkészítő, Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt hat-hat, valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India egy-egy szavazatával működő Stratégiai Munkacsoport múlt csütörtöki ülésén egyebek mellett arról döntött, hogy 2017-re újra bevezetik a futam közbeni tankolást.
Bár a lépés költség- és biztonsági vonzatai egyelőre nem világosak, a veterán Felipe Massa üdvözli az újítást:
Könnyebb autó, pörgősebb futam?


“Szerintem ez jó dolog, és teljesen megváltoztatja majd a versenyeket. Most az a gond, hogy teli tankkal, nehéz autóval versenyzünk, a köridők között pedig óriási a különbség az időmérő és a futam között. Sokkal lassabbak az autók, mint az újratankolás idején. Meggyőződésem, hogy a futamok érdekesebbek lesznek, a versenyzők is jobban élvezik majd, sokkal inkább sprintversenyek lesznek. Szóval nekem tetszik a futam alatti tankolás, támogatom” – mondta a brit Sky Sportsnak a Williams versenyzője.
Massa arra utalt, hogy a változtatás akár tőle is eredhetett, ő “súgott” volt ferraris főnökének, Jean Todtnak:
“Fontos, hogy a pilóták véleménye is érvényesüljön. Én még télen beszéltem Jeannal, és amikor azt kérdezte, hogy szerintem miért lassabbak most a versenyek, mint régen, azt mondtam neki, hogy a teli tankok miatt. Az autók eleve nehezebbek, a versenyek is lassabbak és műszaki tekintetben sokkal bonyolultabbak, mint korábban, amikor gyorsabbak voltak az autók és izgalmasabb volt a futam. Szóval lehet, hogy én is segítettem egy kicsit.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.