F1: Ecclestone gyűlöli az új motorokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.19. 12.45

Bár támogatása nincs hozzá, a Forma-1 ura továbbra is a 2014-ben bevezetett turbós hibrid erőforrások kidobását szeretné elérni.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte, az új, 1,6 literes turbós hibrid erőforrások bevezetését, és a tavalyi megjelenésük óta is az ejtésükért küzd.
Az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban nincs meg ehhez a támogatása, pontosabban míg a nem gyári csapatok meglennének olcsóbb motorokkal is (az új erőforrások kétszer annyiba kerülnek, mint az előző, 2,4 literes V8-asok), a motorgyártók nem szeretnék dobni a drágán kifejlesztett új technológiát.


Ecclestone azért nem adja fel, folytatja a kereszteshadjáratot:
“Nagyon sok mindenen szeretnék változtatni. A mostani formulában a motor a legfontosabb elem, de szerintem a Forma-1-nek nem kellenek ilyen bonyolult erőforrások” – mondta az olasz Autosprintnek adott interjújában.
“Egy barátom, akit nem nevesítek, de egy nagy autógyártónál dolgozik, azt mondta nekem, hogy az F1-es hibrid megoldásokat sosem fogják alkalmazni az utcai autókban. Ezek az erőforrások semmilyen értelemben nem hasznosak a Forma-1-nek. Nem javítják a show-t, nem segítenek a csapatoknak szponzorokat találni, miközben sokkal többet kell költeniük, mint előtte.”
“Természetesen lehetne más, olcsóbb, de ugyanilyen teljesítményű motorokat használni a Forma-1-ben, de a gyártók nem akarják ezt” – dohogott az angol kisember.

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.