F1: Ecclestone gyűlöli az új motorokat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.19. 12.45

Bár támogatása nincs hozzá, a Forma-1 ura továbbra is a 2014-ben bevezetett turbós hibrid erőforrások kidobását szeretné elérni.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte, az új, 1,6 literes turbós hibrid erőforrások bevezetését, és a tavalyi megjelenésük óta is az ejtésükért küzd.
Az F1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoportban nincs meg ehhez a támogatása, pontosabban míg a nem gyári csapatok meglennének olcsóbb motorokkal is (az új erőforrások kétszer annyiba kerülnek, mint az előző, 2,4 literes V8-asok), a motorgyártók nem szeretnék dobni a drágán kifejlesztett új technológiát.


Ecclestone azért nem adja fel, folytatja a kereszteshadjáratot:
“Nagyon sok mindenen szeretnék változtatni. A mostani formulában a motor a legfontosabb elem, de szerintem a Forma-1-nek nem kellenek ilyen bonyolult erőforrások” – mondta az olasz Autosprintnek adott interjújában.
“Egy barátom, akit nem nevesítek, de egy nagy autógyártónál dolgozik, azt mondta nekem, hogy az F1-es hibrid megoldásokat sosem fogják alkalmazni az utcai autókban. Ezek az erőforrások semmilyen értelemben nem hasznosak a Forma-1-nek. Nem javítják a show-t, nem segítenek a csapatoknak szponzorokat találni, miközben sokkal többet kell költeniük, mint előtte.”
“Természetesen lehetne más, olcsóbb, de ugyanilyen teljesítményű motorokat használni a Forma-1-ben, de a gyártók nem akarják ezt” – dohogott az angol kisember.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.