F1: A Honda idén nem nyer futamot

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.19. 10.30

A Honda egyik mérnöke kizárta, hogy a McLarennel az idény végéig a dobogó legfelső fokára jussanak, és a jövő évre sem ígérhetnek ilyesmit.

Az 1988-1992 közötti sikerkorszak alapján mindenki nagyon sokat várt a McLaren és a Honda újabb partnerségétől, de az új turbókorszakba a többiekhez képest egy évvel később belépő japán gyártó erőforrása minden várakozást alulmúlt.
A 2012 óta amúgy sem acélosan teljesítő McLaren Forma-1-es történetének legrosszabb idénykezdését produkálta idén, Fernando Alonso és Jenson Button öt furduló alatt még nem szerzett pontot.
A Honda F1-es főnöke, Arai Jaszuhisza nemrég arról beszélt, hogy az idény közepére szeretnének dobogós helyezésekért küzdeni, az év végére pedig a Mercedes beérése a cél, de japán gyártó egy másik mérnöke, Mukumoto Rjó jóval visszafogottabb. 


A spanyol Marca kérdésére, hogy nyerhetnek-e idén futamot, így felelt:
“Nem. És még jövőre is nehéz lesz. Új csapatként nagyon nehéz elérni az első győzelmet, amikor a többiek jóval előbb kezdték a munkát. 2016-ban már igyekszünk majd futamot nyerni, de a motorsportban semmire sincs garancia. Az idei célunk az, hogy az idény végére felzárkózzunk a harmadik csapatra. Ha az sikerül, már nagy eredmény lesz.”
Mukomoto nem titkolja, hogy az erőforrás még mindig messze van a kívánatos szinttől:
“Továbbra is fejlődünk, de ez nem könnyű. Küzdünk, de még messze vagyunk. Egyelőre nem tudjuk a határig vinni az erőforrást úgy, mint az ellenfelek, a mérnökeink nagyjából a teljesítmény 70 százalékát tudták kihozni belőle.”

Kommentek

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.