F1: Nem garantált a tankolós újítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.16. 16.30

A Mercedes csapatfőnöke azt mondja, még nincs kőbe vésve a futam alatti tankolás 2017-es visszahozása, pénzügyi kérdés, hogy bevezetik-e.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport csütörtökön ülésezett Londonban, majd péntek délután az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közös közleményben számolt be a tanácskozás eredményéről.


A kitűzött célok között szerepel a Forma-1-es autók sebességének növelése, a motorok fordulatszámának növelése, a szabad gumiválasztás, valamint a futam közbeni tankolás 2017-re való visszahozása is. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff így magyarázta a Stratégiai Munkacsoport döntéseit:
“Hisszük, hogy az autókat (körönként) öt-hat másodperccel gyorsabbá tehetjük a maiaknál,  azaz minden idők leggyorsabb F1-esei jönnek. Ez izgalmas. Nagy áttörés az, hogy mindannyian egyetértettünk abban, hogy ilyen teljesítménynövelési célt határozzunk meg. Egyértelműen a világ leggyorsabb autóit szeretnénk látni, ezen dolgozunk, ami nagyszerű” – magyarázta az osztrák, jelezve, hogy a tankolási ötlet egyelőre nincs kőbe vésve.

Újratankolás, de milyen áron?

“A futam közbeni tankolást azért tiltottuk be néhány éve, mert költséges volt és túl sokáig tartottak a bokszkiállások. Az a terv, hogy most sokkal gyorsabbá tesszük tankolást, hogy ne szakadjunk le a jelenlegi, három másodperces kiállásoktól, de ennek költségei egyelőre nem világosak” – vázolta fel Wolff.


“A verseny közbeni tankolással az autók könnyebbek lennének, a versenyzők bátrabban nyomhatnák anélkül, hogy a gumikat kinyírná az autó súlya. A verseny kiszámíthatatlanabbá válna, a nézők nem tudhatnák, mi is lesz.”
“Megvizsgáljuk, hogy letudható-e egyszerre a tankolás és a kerékcsere két-három másodperc alatt. Megegyeztünk, hogy megnézzük ezt, és azt, hogy milyen költségekkel jár, de ha túl drága, akkor nem csináljuk meg.”
 

Mindenképp jönnek a kliensautók

Bár írásba végül nem adták, az ülésen a nagycsapatok által gyártott, más alakulatoknak eladható kliensautók bevezetését is megtárgyalták. Wolff így kommentálta ezt:
“Természetesen nem akarjuk, hogy a kiscsapatok megszűnjenek, de bármilyen rendszert vezetünk be, mindegyiknél vannak nehézségek. Olyan megoldást kell találnunk, amellyel túlélhetnek a kicsik, nem kell többet költeniük, mint amennyijük van.”

Ördögi kör - gazdagok tovább gazdagodnak, a szegények legfeljebb túlélnek


“A Stratégiai Munkacsoport csapatai (pontosabban a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren, de a Williams és a Force India nem – a szerk.) készen állnak arra, hogy gyári konstrukciókat adjanak az esetleges új belépőknek. Másrészt vészhelyzetben, ha kidőlne egy csapat, akkor harmadik, negyedik autót is indíthatunk.”
“Bármelyik is valósuljon meg, versenyképes autókkal bővülne az él- vagy a középmezőny. Megvizsgáljuk a kérdést és egy hónapon belül életképes koncepcióval állunk elő.”

Visszautasíthatatlan ajánlat a kicsiknek?

A Stratégiai Munkacsoportban a tavalyi helyezése alapján szereplő, a független kis és középcsapatok érdekeit egyedüliként képviselő Force Indiánál természetesen nem értenek egyet a kliensautós ötlettel.


“A gyári csapatoknak nem is állt szándékában a költségek csökkentéséről és az arányosabb pénzelosztásról tárgyalni. Ehelyett a kliensautókról folyt az ötletelés. A pontos megvalósítás még nem világos. Ha valamelyik csapat kidől, akkor harmadik autót indíthatnak, de az is az elképzeléshez tartozik, hogy a független csapatoknak ajánlanak autókat, amelyek konstruktőrből vásárlóvá válhatnának. Persze ennek komoly hátrányai lennének. Az ördög a részletekben rejlik, majd meglátjuk” – nyilatkozta a helyettes csapatfőnök Bob Fernley.

A Pirelli “tudomásul vette”


A Pirelli ugyan ellenezte a szabad gumiválasztás bevezetését, de ez az újítás már 2016-ban életbe lép. Az olasz gyártónál nem tapsoltak a döntéshez: 
“Tudomásul vettük, s ahogy eddig, a Pirelli ezután is a csapatokkal és az FIA-val együttműködésben dolgozik majd a kívánt eredményt hozó és biztonságos megoldásokon” – nyilatkozta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery.

Kommentek

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

Hangosan felröhögött az autószerelő, ilyet még nem látott

A tulaj biztos nem röhögött ilyen jót, amikor közölték vele, hogy kuka a motor.

Oroszlánszívű Jaguar, kicsit molyrágta belsővel

Évek óta nem néztek meg annyira autót alattam, mint most ezt a hatalmas, kék Jaguart a 22-es felniken. Egyszerűen mindenki odavolt érte, fiatal-idős, férfi-nő, mindegy.

Elguruló autóval indul a videó, de várd ki a végét

Ennek a kínai autósnak biztos hogy rosszabb napja volt, mint közülünk sokaknak. Csak hajszálon múlott, hogy megmentse gurulásnak induló autóját, de rossz döntést hozott.

Négyüléses roadstert fontolgat a Mercedes

Német lapértesülések szerint túrakocsivá hizlalná büszke luxusroadsterét a Mercedes: az SL következő generációjában állítólag négyen fognak elférni.

Napelemmel ilyen magasra még nem repültek

Napelemes repülőgéppel akar feljutni a sztratoszféráig egy svájci kalandor, mindössze pár hónappal azután, hogy két honfitársa a világon elsőként megkerülte a Földet egy energiáját kizárólag napelemekből nyerő repülővel.

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

F1: Doktori címet kapott Jenson Button

A Forma-1 2009-es világbajnoka a mai naptól doktori címmel is rendelkezik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.