F1: Nem garantált a tankolós újítás

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.16. 16.30

A Mercedes csapatfőnöke azt mondja, még nincs kőbe vésve a futam alatti tankolás 2017-es visszahozása, pénzügyi kérdés, hogy bevezetik-e.

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport csütörtökön ülésezett Londonban, majd péntek délután az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) közös közleményben számolt be a tanácskozás eredményéről.


A kitűzött célok között szerepel a Forma-1-es autók sebességének növelése, a motorok fordulatszámának növelése, a szabad gumiválasztás, valamint a futam közbeni tankolás 2017-re való visszahozása is. A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff így magyarázta a Stratégiai Munkacsoport döntéseit:
“Hisszük, hogy az autókat (körönként) öt-hat másodperccel gyorsabbá tehetjük a maiaknál,  azaz minden idők leggyorsabb F1-esei jönnek. Ez izgalmas. Nagy áttörés az, hogy mindannyian egyetértettünk abban, hogy ilyen teljesítménynövelési célt határozzunk meg. Egyértelműen a világ leggyorsabb autóit szeretnénk látni, ezen dolgozunk, ami nagyszerű” – magyarázta az osztrák, jelezve, hogy a tankolási ötlet egyelőre nincs kőbe vésve.

Újratankolás, de milyen áron?

“A futam közbeni tankolást azért tiltottuk be néhány éve, mert költséges volt és túl sokáig tartottak a bokszkiállások. Az a terv, hogy most sokkal gyorsabbá tesszük tankolást, hogy ne szakadjunk le a jelenlegi, három másodperces kiállásoktól, de ennek költségei egyelőre nem világosak” – vázolta fel Wolff.


“A verseny közbeni tankolással az autók könnyebbek lennének, a versenyzők bátrabban nyomhatnák anélkül, hogy a gumikat kinyírná az autó súlya. A verseny kiszámíthatatlanabbá válna, a nézők nem tudhatnák, mi is lesz.”
“Megvizsgáljuk, hogy letudható-e egyszerre a tankolás és a kerékcsere két-három másodperc alatt. Megegyeztünk, hogy megnézzük ezt, és azt, hogy milyen költségekkel jár, de ha túl drága, akkor nem csináljuk meg.”
 

Mindenképp jönnek a kliensautók

Bár írásba végül nem adták, az ülésen a nagycsapatok által gyártott, más alakulatoknak eladható kliensautók bevezetését is megtárgyalták. Wolff így kommentálta ezt:
“Természetesen nem akarjuk, hogy a kiscsapatok megszűnjenek, de bármilyen rendszert vezetünk be, mindegyiknél vannak nehézségek. Olyan megoldást kell találnunk, amellyel túlélhetnek a kicsik, nem kell többet költeniük, mint amennyijük van.”

Ördögi kör - gazdagok tovább gazdagodnak, a szegények legfeljebb túlélnek


“A Stratégiai Munkacsoport csapatai (pontosabban a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren, de a Williams és a Force India nem – a szerk.) készen állnak arra, hogy gyári konstrukciókat adjanak az esetleges új belépőknek. Másrészt vészhelyzetben, ha kidőlne egy csapat, akkor harmadik, negyedik autót is indíthatunk.”
“Bármelyik is valósuljon meg, versenyképes autókkal bővülne az él- vagy a középmezőny. Megvizsgáljuk a kérdést és egy hónapon belül életképes koncepcióval állunk elő.”

Visszautasíthatatlan ajánlat a kicsiknek?

A Stratégiai Munkacsoportban a tavalyi helyezése alapján szereplő, a független kis és középcsapatok érdekeit egyedüliként képviselő Force Indiánál természetesen nem értenek egyet a kliensautós ötlettel.


“A gyári csapatoknak nem is állt szándékában a költségek csökkentéséről és az arányosabb pénzelosztásról tárgyalni. Ehelyett a kliensautókról folyt az ötletelés. A pontos megvalósítás még nem világos. Ha valamelyik csapat kidől, akkor harmadik autót indíthatnak, de az is az elképzeléshez tartozik, hogy a független csapatoknak ajánlanak autókat, amelyek konstruktőrből vásárlóvá válhatnának. Persze ennek komoly hátrányai lennének. Az ördög a részletekben rejlik, majd meglátjuk” – nyilatkozta a helyettes csapatfőnök Bob Fernley.

A Pirelli “tudomásul vette”


A Pirelli ugyan ellenezte a szabad gumiválasztás bevezetését, de ez az újítás már 2016-ban életbe lép. Az olasz gyártónál nem tapsoltak a döntéshez: 
“Tudomásul vettük, s ahogy eddig, a Pirelli ezután is a csapatokkal és az FIA-val együttműködésben dolgozik majd a kívánt eredményt hozó és biztonságos megoldásokon” – nyilatkozta a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery.

Kommentek

F1: Hamilton ezen a hétvégén csak statisztált

Lewis Hamilton a tavalyi bakui szerepléséhez hasonlította idei szocsi teljesítményét, a Mercedes angolja a 4. helynek is örülhetett az Orosz Nagydíj végén.

F1: Alonso szeretne legalább a rajtig jutni

Továbbra is vergődik a McLaren-Honda, az Orosz Nagydíjon a Fernando Alonso alatt már a futam előtt megállt az autó.

F1: A kocsmából gratuláltak Bottasnak

A kétszeres világbajnok Mika Häkkinen egy kocsmából küldött üzenetet immár futamgyőztes honfitársának, Valtteri Bottasnak.

F1: Vettel a középső ujjával üzent Massának – videó

Sebastian Vettelnek a legkevésbé sem tetszett, hogy az utolsó körön Felipe Massa feltartása miatt nem volt lehetősége, hogy megpróbálkozzon a végül az első helyen beérő Valtteri Bottas megelőzésével.

Fényképezz lyukkal!

Lehet-e fóliába szúrt lyukkal és egy dobozzal fényképezni? Kipróbáltuk

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.