F1: Halálos ítélet a kiscsapatoknak?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 08.55

A Forma-1-es Stratégia Munkacsoport csütörtöki ülésén a költségcsökkentés és az új motorok helyett a kliensautók bevezetéséről döntöttek.

Csütörtökön a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ült össze a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, amelyben a FOM nevében Bernie Ecclestone (hat szavazat), a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviseletében Jean Todt (hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India képviselői (egy-egy szavazat) ülnek.


Az elmúlt hetekben az F1 jövőjét eldöntő, nagy jelentőségű eseményként emlegetett ülésen egyebek mellett a sportág bevételeinek arányosabb elosztásáról, a költségcsökkentés lehetséges módozatairól, a 2017-es bevezetésre szánt újabb, 1000 lóerős motorokról, a versenyhétvégék átalakításáról, a gumik szerepéről is tárgyaltak volna, de úgy tűnik, a legtöbb kérdésben megint nem sikerült egyről a kettőre jutni.
Brit sajtóértesülések szerint a pénzügyi témákat épp csak érintették, az újabb motorokról sem született megegyezés, ellenben eldöntötték, hogy a Forma-1-be visszatérhetnek a (nagycsapatok által épített és eladott) kliensautók.


Úgy tudni, hogy a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren adhatna autókat az azokat megfizetni tudó jelentkezőknek. A lépés gyakorlatilag a független közép- és kiscsapatok halálos ítéletévé válhat, ugyanis még kevesebb esélyük lehet így a jó eredményekre, az önálló konstruktőri léttel járó hatalmas kiadások ellenére a pénzdíjakból még kevesebb juthat nekik, a hasznot pedig azok fölözik le – a már említett négy csapat – akik amúgy is több tízmilliós “részvételi bónuszt” kapnak a Forma-1 bevételeiből.
A korábbiak alapján világos, hogy a kliensautókat elvi alapon ellenző Williams, valamint a létérdekből ugyanezen az állásponton lévő Force India nem szavazta meg a dolgot, de éppen elég lehetett az is, hogy az ötletet már régóta támogató Ecclestone a négyek mellé álljon a maga hat voksával.


A kliensautók mellett a 2015-ös idényben szabadon használható új erőforrásokat illetően döntöttek még, úgy tudni, marad az eredeti szabályokban foglalt négy egység, nem sikerült ötre emelni a limitet. Ezzel rosszul jár a Renault-kal szenvedő Red Bull és a Hondával küszködő McLaren, de jó a szupermegbízható Mercedesnek, valamint az amúgy is szűkös keretből gazdálkodó kicsiknek, akik számára az ötödik motor megvásárlása nagy teher lett volna. 
A Stratégiai Munkacsoport tegnapi üléséről hivatalosan még nem közöltek semmit, részletek a nap folyamán várhatók. 
F1

Kommentek

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

F1: A Mercedes szerint műbalhét csinált a sajtó

Valtteri Bottasnak nincs baja azzal, hogy adatokat kell megosztania új csapattársával, Lewis Hamiltonnal.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.