Csütörtökön a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ült össze a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, amelyben a FOM nevében Bernie Ecclestone (hat szavazat), a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviseletében Jean Todt (hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India képviselői (egy-egy szavazat) ülnek.


Az elmúlt hetekben az F1 jövőjét eldöntő, nagy jelentőségű eseményként emlegetett ülésen egyebek mellett a sportág bevételeinek arányosabb elosztásáról, a költségcsökkentés lehetséges módozatairól, a 2017-es bevezetésre szánt újabb, 1000 lóerős motorokról, a versenyhétvégék átalakításáról, a gumik szerepéről is tárgyaltak volna, de úgy tűnik, a legtöbb kérdésben megint nem sikerült egyről a kettőre jutni.
Brit sajtóértesülések szerint a pénzügyi témákat épp csak érintették, az újabb motorokról sem született megegyezés, ellenben eldöntötték, hogy a Forma-1-be visszatérhetnek a (nagycsapatok által épített és eladott) kliensautók.


Úgy tudni, hogy a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren adhatna autókat az azokat megfizetni tudó jelentkezőknek. A lépés gyakorlatilag a független közép- és kiscsapatok halálos ítéletévé válhat, ugyanis még kevesebb esélyük lehet így a jó eredményekre, az önálló konstruktőri léttel járó hatalmas kiadások ellenére a pénzdíjakból még kevesebb juthat nekik, a hasznot pedig azok fölözik le – a már említett négy csapat – akik amúgy is több tízmilliós “részvételi bónuszt” kapnak a Forma-1 bevételeiből.
A korábbiak alapján világos, hogy a kliensautókat elvi alapon ellenző Williams, valamint a létérdekből ugyanezen az állásponton lévő Force India nem szavazta meg a dolgot, de éppen elég lehetett az is, hogy az ötletet már régóta támogató Ecclestone a négyek mellé álljon a maga hat voksával.


A kliensautók mellett a 2015-ös idényben szabadon használható új erőforrásokat illetően döntöttek még, úgy tudni, marad az eredeti szabályokban foglalt négy egység, nem sikerült ötre emelni a limitet. Ezzel rosszul jár a Renault-kal szenvedő Red Bull és a Hondával küszködő McLaren, de jó a szupermegbízható Mercedesnek, valamint az amúgy is szűkös keretből gazdálkodó kicsiknek, akik számára az ötödik motor megvásárlása nagy teher lett volna. 
A Stratégiai Munkacsoport tegnapi üléséről hivatalosan még nem közöltek semmit, részletek a nap folyamán várhatók.