F1: Halálos ítélet a kiscsapatoknak?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 08.55

A Forma-1-es Stratégia Munkacsoport csütörtöki ülésén a költségcsökkentés és az új motorok helyett a kliensautók bevezetéséről döntöttek.

Csütörtökön a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ült össze a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, amelyben a FOM nevében Bernie Ecclestone (hat szavazat), a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviseletében Jean Todt (hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India képviselői (egy-egy szavazat) ülnek.


Az elmúlt hetekben az F1 jövőjét eldöntő, nagy jelentőségű eseményként emlegetett ülésen egyebek mellett a sportág bevételeinek arányosabb elosztásáról, a költségcsökkentés lehetséges módozatairól, a 2017-es bevezetésre szánt újabb, 1000 lóerős motorokról, a versenyhétvégék átalakításáról, a gumik szerepéről is tárgyaltak volna, de úgy tűnik, a legtöbb kérdésben megint nem sikerült egyről a kettőre jutni.
Brit sajtóértesülések szerint a pénzügyi témákat épp csak érintették, az újabb motorokról sem született megegyezés, ellenben eldöntötték, hogy a Forma-1-be visszatérhetnek a (nagycsapatok által épített és eladott) kliensautók.


Úgy tudni, hogy a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren adhatna autókat az azokat megfizetni tudó jelentkezőknek. A lépés gyakorlatilag a független közép- és kiscsapatok halálos ítéletévé válhat, ugyanis még kevesebb esélyük lehet így a jó eredményekre, az önálló konstruktőri léttel járó hatalmas kiadások ellenére a pénzdíjakból még kevesebb juthat nekik, a hasznot pedig azok fölözik le – a már említett négy csapat – akik amúgy is több tízmilliós “részvételi bónuszt” kapnak a Forma-1 bevételeiből.
A korábbiak alapján világos, hogy a kliensautókat elvi alapon ellenző Williams, valamint a létérdekből ugyanezen az állásponton lévő Force India nem szavazta meg a dolgot, de éppen elég lehetett az is, hogy az ötletet már régóta támogató Ecclestone a négyek mellé álljon a maga hat voksával.


A kliensautók mellett a 2015-ös idényben szabadon használható új erőforrásokat illetően döntöttek még, úgy tudni, marad az eredeti szabályokban foglalt négy egység, nem sikerült ötre emelni a limitet. Ezzel rosszul jár a Renault-kal szenvedő Red Bull és a Hondával küszködő McLaren, de jó a szupermegbízható Mercedesnek, valamint az amúgy is szűkös keretből gazdálkodó kicsiknek, akik számára az ötödik motor megvásárlása nagy teher lett volna. 
A Stratégiai Munkacsoport tegnapi üléséről hivatalosan még nem közöltek semmit, részletek a nap folyamán várhatók. 
F1

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.