F1: Halálos ítélet a kiscsapatoknak?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 08.55

A Forma-1-es Stratégia Munkacsoport csütörtöki ülésén a költségcsökkentés és az új motorok helyett a kliensautók bevezetéséről döntöttek.

Csütörtökön a Formula One Management Biggin Hill-i központjában ült össze a Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport, amelyben a FOM nevében Bernie Ecclestone (hat szavazat), a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviseletében Jean Todt (hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India képviselői (egy-egy szavazat) ülnek.


Az elmúlt hetekben az F1 jövőjét eldöntő, nagy jelentőségű eseményként emlegetett ülésen egyebek mellett a sportág bevételeinek arányosabb elosztásáról, a költségcsökkentés lehetséges módozatairól, a 2017-es bevezetésre szánt újabb, 1000 lóerős motorokról, a versenyhétvégék átalakításáról, a gumik szerepéről is tárgyaltak volna, de úgy tűnik, a legtöbb kérdésben megint nem sikerült egyről a kettőre jutni.
Brit sajtóértesülések szerint a pénzügyi témákat épp csak érintették, az újabb motorokról sem született megegyezés, ellenben eldöntötték, hogy a Forma-1-be visszatérhetnek a (nagycsapatok által épített és eladott) kliensautók.


Úgy tudni, hogy a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari és a McLaren adhatna autókat az azokat megfizetni tudó jelentkezőknek. A lépés gyakorlatilag a független közép- és kiscsapatok halálos ítéletévé válhat, ugyanis még kevesebb esélyük lehet így a jó eredményekre, az önálló konstruktőri léttel járó hatalmas kiadások ellenére a pénzdíjakból még kevesebb juthat nekik, a hasznot pedig azok fölözik le – a már említett négy csapat – akik amúgy is több tízmilliós “részvételi bónuszt” kapnak a Forma-1 bevételeiből.
A korábbiak alapján világos, hogy a kliensautókat elvi alapon ellenző Williams, valamint a létérdekből ugyanezen az állásponton lévő Force India nem szavazta meg a dolgot, de éppen elég lehetett az is, hogy az ötletet már régóta támogató Ecclestone a négyek mellé álljon a maga hat voksával.


A kliensautók mellett a 2015-ös idényben szabadon használható új erőforrásokat illetően döntöttek még, úgy tudni, marad az eredeti szabályokban foglalt négy egység, nem sikerült ötre emelni a limitet. Ezzel rosszul jár a Renault-kal szenvedő Red Bull és a Hondával küszködő McLaren, de jó a szupermegbízható Mercedesnek, valamint az amúgy is szűkös keretből gazdálkodó kicsiknek, akik számára az ötödik motor megvásárlása nagy teher lett volna. 
A Stratégiai Munkacsoport tegnapi üléséről hivatalosan még nem közöltek semmit, részletek a nap folyamán várhatók. 
F1

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.