F1: Alonso addig marad, míg győzni nem tud

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 13.50

Fernando Alonso azt állítja, hogy hosszú távra kötelezte el magát a McLaren-Hondánál, türelmes, élvezi a munkát. Jenson Button jövője bizonytalanabb.

Fernando Alonso 2014 végén öt, viszonylag sikertelen idény után elhagyta a Ferrarit, hogy az  McLaren-Hondánál folytassa pályafutását, azonban a projekt siralmasan indult, a kétszeres világbajnok még pontot sem szerzett idén, míg ferraris utódja, Sebastian Vettel győzni is tudott már a vörös autóval.
Alonso többször leszögezte már, hogy a fentiek ellenére nem bánja a váltást, most is így gondolja, kitart, amíg győzni nem tud:


“Hogy küzdhetek-e még a bajnoki címért, arra majd az idő as választ, de nagyon jól érzem magam, nem gond, hogy várnom kell. Ha most aláírhatnám, hogy négy é múlva győzök, akkor megtenném, de nincs garancia. A Forma-1 nagyon összetett sport, én pedig minden hétvégén beleadok mindent, hogy jó eredményt érjen el a csapat. Egyelőre nem tudni, hogy egy, két, három vagy négy év múlva leszünk-e bajnoki esélyesek. Nem úgy működik ez, hogy eldöntöm, x évig várok, hogy bajnok lehessek. Egyszerűen próbálom élvezni a munkát.”
“Már most, az első néhány futamomon is élveztem a csapat fejlődését, azt, hogy mennyire motiváltak az új emberek, a japán mérnökök. Ha a győzelemért nem is küzdhetek, minden pillanatot élvezek, a szurkolók támogatását, a fejlesztéseket, minden futam újabb kihívás.”


A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azt mondja, a spanyol versenyző nem csak kifelé próbál jó képet vágni a helyzethez, tényleg őszintén beszél:
“Fernando megkönnyebbült, hogy lezárhatta a ferraris fejezetet, nagyon sok energiáját elszívta a sikertelenség, a sok frusztráció. Imádja a McLarent, imádja a csapatot. Nyilván a Ferrari is különleges dolog volt számára, ahogy minden versenyzőnek az, de McLaren iránt is különleges érzéseket táplál” – magyarázta a BBC-nek. 
“Emellett a munka terén nagyon nyitottak vagyunk, hallgatunk a pilótákra, és mindig az igazat mondjuk nekik, ami nagyon fontos. Bízunk bennük és ők is bízhatnak bennünk, ez nagy különbség más csapatokhoz képest. Szóval Fernando tudja, mit is csinálunk, bízik az irányban, és ismeri a szakembereink színvonalát.”
Alonso három évre szerződött a McLarenhez, ahol hosszas huzavona után Jenson uttont tartották meg csapattársnak, azonban az angol világbajnokkal csak 1+1 évre írtak alá, az opciót pedig még nem aktiválták 2016-ra. Boullier nagyon elégedett Buttonnal is, de a jövő évi felállás egyelőre nyitott. 


“Az emberek az egyik legjobb versenyzőként tartják számon Fernandót, és igazuk is van. De ezzel ugyanakkor alábecsülik Jensont. Amikor (Button) Lewis Hamilton csapattársa volt, tartotta a tempóját, a versenyeken meg tudta verni, és néha az időmérőn is jobb volt nála. Jenson egy nagyszerű versenyző, a munkakapcsolatuk pedig nagyon jó Fernandóval. Tisztelik egymást, együtt dolgoznak a csapatért, a csapat pedig értük dolgozik. Az eredmények alapján pedig látható, hogy mindketten vannak annyira tehetségesek, hogy hozzák, amit a másik, és hogy tanuljanak is egymástól.”
“Ami 2016-ot illeti, egyelőre nincs terv, nem merült fel a téma.”

Kommentek

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.