F1: Alonso addig marad, míg győzni nem tud

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 13.50

Fernando Alonso azt állítja, hogy hosszú távra kötelezte el magát a McLaren-Hondánál, türelmes, élvezi a munkát. Jenson Button jövője bizonytalanabb.

Fernando Alonso 2014 végén öt, viszonylag sikertelen idény után elhagyta a Ferrarit, hogy az  McLaren-Hondánál folytassa pályafutását, azonban a projekt siralmasan indult, a kétszeres világbajnok még pontot sem szerzett idén, míg ferraris utódja, Sebastian Vettel győzni is tudott már a vörös autóval.
Alonso többször leszögezte már, hogy a fentiek ellenére nem bánja a váltást, most is így gondolja, kitart, amíg győzni nem tud:


“Hogy küzdhetek-e még a bajnoki címért, arra majd az idő as választ, de nagyon jól érzem magam, nem gond, hogy várnom kell. Ha most aláírhatnám, hogy négy é múlva győzök, akkor megtenném, de nincs garancia. A Forma-1 nagyon összetett sport, én pedig minden hétvégén beleadok mindent, hogy jó eredményt érjen el a csapat. Egyelőre nem tudni, hogy egy, két, három vagy négy év múlva leszünk-e bajnoki esélyesek. Nem úgy működik ez, hogy eldöntöm, x évig várok, hogy bajnok lehessek. Egyszerűen próbálom élvezni a munkát.”
“Már most, az első néhány futamomon is élveztem a csapat fejlődését, azt, hogy mennyire motiváltak az új emberek, a japán mérnökök. Ha a győzelemért nem is küzdhetek, minden pillanatot élvezek, a szurkolók támogatását, a fejlesztéseket, minden futam újabb kihívás.”


A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier azt mondja, a spanyol versenyző nem csak kifelé próbál jó képet vágni a helyzethez, tényleg őszintén beszél:
“Fernando megkönnyebbült, hogy lezárhatta a ferraris fejezetet, nagyon sok energiáját elszívta a sikertelenség, a sok frusztráció. Imádja a McLarent, imádja a csapatot. Nyilván a Ferrari is különleges dolog volt számára, ahogy minden versenyzőnek az, de McLaren iránt is különleges érzéseket táplál” – magyarázta a BBC-nek. 
“Emellett a munka terén nagyon nyitottak vagyunk, hallgatunk a pilótákra, és mindig az igazat mondjuk nekik, ami nagyon fontos. Bízunk bennük és ők is bízhatnak bennünk, ez nagy különbség más csapatokhoz képest. Szóval Fernando tudja, mit is csinálunk, bízik az irányban, és ismeri a szakembereink színvonalát.”
Alonso három évre szerződött a McLarenhez, ahol hosszas huzavona után Jenson uttont tartották meg csapattársnak, azonban az angol világbajnokkal csak 1+1 évre írtak alá, az opciót pedig még nem aktiválták 2016-ra. Boullier nagyon elégedett Buttonnal is, de a jövő évi felállás egyelőre nyitott. 


“Az emberek az egyik legjobb versenyzőként tartják számon Fernandót, és igazuk is van. De ezzel ugyanakkor alábecsülik Jensont. Amikor (Button) Lewis Hamilton csapattársa volt, tartotta a tempóját, a versenyeken meg tudta verni, és néha az időmérőn is jobb volt nála. Jenson egy nagyszerű versenyző, a munkakapcsolatuk pedig nagyon jó Fernandóval. Tisztelik egymást, együtt dolgoznak a csapatért, a csapat pedig értük dolgozik. Az eredmények alapján pedig látható, hogy mindketten vannak annyira tehetségesek, hogy hozzák, amit a másik, és hogy tanuljanak is egymástól.”
“Ami 2016-ot illeti, egyelőre nincs terv, nem merült fel a téma.”

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.