A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának csütörtöki ülése után majdnem egy teljes napnak kellett eltelnie, hogy Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt közös közleményt adjon ki. Az ülésen nemcsak a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok hat-hat képviselője volt jelen, a motorgyártókat is meghívták.

Az eredeti terveknek megfelelően megtárgyaltak néhány olyan javaslatot, amelyek célja az F1 szórakoztatóbbá tétele. Ezek közül néhányat meg is szavaztak, így például a csapatok már 2016-ban szabadon választhatnak a négy száraz keverékből (kemény, közepes, lágy és szuperlágy) a versenyhétvégékre.

2017-re fontos cél az autók 5-6 másodperccel való felgyorsítása, ennek érdekében módosítják az aerodinamikai szabályokat, szélesebbek lesznek a gumik, és csökkentik az autók tömegét. Két év múlva visszatér a tankolás, de a versenyeken továbbra is maximalizálják a felhasználható üzemanyag-mennyiséget.

2017-től a motorok fordulatszámát feltekerik az izgalmasabb hang érdekében, konkrétumok nélkül pedig abban maradtak a csapatok, hogy “agresszívebb lesz az autók megjelenése.”

Tárgyaltak a versenyhétvégék formátumának megváltoztatásáról is, de ebben a kérdésben további egyeztetések lesznek, ahogy abban is, hogyan lehetne megvalósítani azt, hogy a pilóták minden külső segítség nélkül, teljesen önerőből bonyolítsák le a rajtprocedúrákat.

Az FIA kezdeményezésére egy külső tanácsadó cég kidolgozott egy javaslatot a költségek csökkentésére is. A Stratégiai Munkacsoportban jelenlévő csapatok (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Force India) vállalták, hogy a “következő hetekben” pontosítják a csomagot, kikérve a többi csapat véleményét is.

A motorokkal kapcsolatban az a döntés született, hogy a gyártók befektetéseire tekintettel marad a jelenlegi formula, a többség továbbra is úgy látja, hogy az 1,6-os turbók új szereplőket is az F1-be csábíthatnak. Ötödik motor nem lesz.

A most elfogadott módosításokat az F1 Bizottságnak, majd az FIA Motorsport Világtanácsának is el kell fogadnia a hatályba lépéshez.