2017-től újra lesz tankolás a Forma-1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 15.05

Amellett, hogy megnyílt az út a kliensautók előtt, komolyabb szabályváltoztatásokat is elfogadott legutóbbi ülésén a Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának csütörtöki ülése után majdnem egy teljes napnak kellett eltelnie, hogy Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt közös közleményt adjon ki. Az ülésen nemcsak a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok hat-hat képviselője volt jelen, a motorgyártókat is meghívták.

Az eredeti terveknek megfelelően megtárgyaltak néhány olyan javaslatot, amelyek célja az F1 szórakoztatóbbá tétele. Ezek közül néhányat meg is szavaztak, így például a csapatok már 2016-ban szabadon választhatnak a négy száraz keverékből (kemény, közepes, lágy és szuperlágy) a versenyhétvégékre.

2017-re fontos cél az autók 5-6 másodperccel való felgyorsítása, ennek érdekében módosítják az aerodinamikai szabályokat, szélesebbek lesznek a gumik, és csökkentik az autók tömegét. Két év múlva visszatér a tankolás, de a versenyeken továbbra is maximalizálják a felhasználható üzemanyag-mennyiséget.

2017-től a motorok fordulatszámát feltekerik az izgalmasabb hang érdekében, konkrétumok nélkül pedig abban maradtak a csapatok, hogy “agresszívebb lesz az autók megjelenése.”

Tárgyaltak a versenyhétvégék formátumának megváltoztatásáról is, de ebben a kérdésben további egyeztetések lesznek, ahogy abban is, hogyan lehetne megvalósítani azt, hogy a pilóták minden külső segítség nélkül, teljesen önerőből bonyolítsák le a rajtprocedúrákat.

Az FIA kezdeményezésére egy külső tanácsadó cég kidolgozott egy javaslatot a költségek csökkentésére is. A Stratégiai Munkacsoportban jelenlévő csapatok (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Force India) vállalták, hogy a “következő hetekben” pontosítják a csomagot, kikérve a többi csapat véleményét is.

A motorokkal kapcsolatban az a döntés született, hogy a gyártók befektetéseire tekintettel marad a jelenlegi formula, a többség továbbra is úgy látja, hogy az 1,6-os turbók új szereplőket is az F1-be csábíthatnak. Ötödik motor nem lesz.

A most elfogadott módosításokat az F1 Bizottságnak, majd az FIA Motorsport Világtanácsának is el kell fogadnia a hatályba lépéshez.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.