2017-től újra lesz tankolás a Forma-1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.15. 15.05

Amellett, hogy megnyílt az út a kliensautók előtt, komolyabb szabályváltoztatásokat is elfogadott legutóbbi ülésén a Forma-1-es Stratégiai Munkacsoport.

A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportjának csütörtöki ülése után majdnem egy teljes napnak kellett eltelnie, hogy Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt közös közleményt adjon ki. Az ülésen nemcsak a jogtulajdonos, az FIA és a csapatok hat-hat képviselője volt jelen, a motorgyártókat is meghívták.

Az eredeti terveknek megfelelően megtárgyaltak néhány olyan javaslatot, amelyek célja az F1 szórakoztatóbbá tétele. Ezek közül néhányat meg is szavaztak, így például a csapatok már 2016-ban szabadon választhatnak a négy száraz keverékből (kemény, közepes, lágy és szuperlágy) a versenyhétvégékre.

2017-re fontos cél az autók 5-6 másodperccel való felgyorsítása, ennek érdekében módosítják az aerodinamikai szabályokat, szélesebbek lesznek a gumik, és csökkentik az autók tömegét. Két év múlva visszatér a tankolás, de a versenyeken továbbra is maximalizálják a felhasználható üzemanyag-mennyiséget.

2017-től a motorok fordulatszámát feltekerik az izgalmasabb hang érdekében, konkrétumok nélkül pedig abban maradtak a csapatok, hogy “agresszívebb lesz az autók megjelenése.”

Tárgyaltak a versenyhétvégék formátumának megváltoztatásáról is, de ebben a kérdésben további egyeztetések lesznek, ahogy abban is, hogyan lehetne megvalósítani azt, hogy a pilóták minden külső segítség nélkül, teljesen önerőből bonyolítsák le a rajtprocedúrákat.

Az FIA kezdeményezésére egy külső tanácsadó cég kidolgozott egy javaslatot a költségek csökkentésére is. A Stratégiai Munkacsoportban jelenlévő csapatok (Mercedes, Ferrari, Red Bull, Williams, McLaren, Force India) vállalták, hogy a “következő hetekben” pontosítják a csomagot, kikérve a többi csapat véleményét is.

A motorokkal kapcsolatban az a döntés született, hogy a gyártók befektetéseire tekintettel marad a jelenlegi formula, a többség továbbra is úgy látja, hogy az 1,6-os turbók új szereplőket is az F1-be csábíthatnak. Ötödik motor nem lesz.

A most elfogadott módosításokat az F1 Bizottságnak, majd az FIA Motorsport Világtanácsának is el kell fogadnia a hatályba lépéshez.

Kommentek

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger Forma-4-es balesete a Donington Parkban.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

Negyed óra gyönyör Škoda-rajongóknak: videón a Karoq kompakt SUV

Tizenöt perces monstre filmmel örvendeztet a Škoda újdonsága, a még be sem mutatott Karoq. Popcorn, kóla és mehet!

Fényűző extrákkal jön leendő kedvenc Škodád

Három hét múlva debütál a Škoda Karoq, a gyár elkezdte az információk szellőztetését. Amit eddig mondtak, jól hangzik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.