F1: Kezdődik a motorfejlesztés a Hondánál

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 15.30

A Honda még nem döntötte el, hogy pontosan mikor használja el a rendelkezésére álló kilenc fejlesztési zsetont, de “hamarosan” kezdődhet a munka.

A Honda egyelőre kivár a motorja teljesítményét javító fejlesztésekkel, de hamarosan indulhat a japánok rendelkezésére álló kilenc fejlesztési zseton felhasználása. Araj Jaszuhisa, a Honda F1-es főnöke szerint nem szabad elhamarkodni a fejlesztéseket.

“Akkor fogjuk felhasználni a zsetonokat, ha pontosan tudjuk, mennyit nyerhetünk velük” – mondta Araj. “Ez hamarosan megtörténik, a tesztek után.”

Az első, Barcelonában rendezett teszten már túl van a mezőny, kedden és szerdán köröztek a csapatok a pályán, a második teszt az Osztrák Nagydíj után, június végén lesz. A Honda nem zárja ki, hogy egyszerre használja fel mind a kilenc zsetont.

“Ez a lehetőség is benne van a pakliban, de még nem döntöttünk.”

A Honda az égést, a MGU-K-t és az MGU-H-t is javítaná, “mert az energiavisszanyerő rendszerek nagyok fontosak a mai F1-ben.” Szó lehet a turbófeltöltő vagy akár a vezérműtengely átalakításáról is, Araj szerint a fejlesztési részlegen folyamatosan futnak a szimulációk.

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.