F1: A Ferrari nem tud leszokni a cigiről

Titkos szponzoráció 43 milliárdért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 09.30

A dohányipari óriás Philip Morris már tavaly újabb három évre meghosszabbította együttműködését a Ferrarival, annak ellenére hogy a reklámjai nem látszanak a csapatnál.

A dohánygyártó Philip Morris Forma-1-es jelenléte négy évtizedre nyúlik vissza, és két sikerkorszaknak is emblematikus eleme a Marlboro logója: a nyolcvanas években a McLarenek halmoztak sikert sikerre a cigarettásdoboz színeiben, majd 1996-tól Michael Schumacher Ferrarijain fonódott össze a motívum a győzelmekkel.
Félboro


A törvényi szabályozások miatt az F1-ből az utolsó dohányreklám is eltűnt 2008-ra, a Ferrari-csapat 2011 közepére nevéből is ejtette a Marlborót, de a Philip Morris azóta sem hagyta el az olasz csapatot. Sőt, legfrissebb hírek szerint már egy évvel ezelőtt újabb három évre, 2016-18-ra meghosszabbította a szponzori szerződését, egyszerűen csak nem verték nagy dobra a hírt, tudósít a Bloomberg.
A hosszabbítás tényét a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene és a Philip Morris is megerősítette.
A cég a jelenlegi, 2015 végéig élő szerződés alapján évi 160 millió dollárt (43 milliárd Ft) ad a csapatnak, amiért cserébe a Marlboro logójára emlékeztető csapatlogót kapja, valamint VIP vendégeket vihet a Ferrari gyárába és a futamokra.
Hogy miért éri meg ez a dohánygyártónak?
Arrivabene, a Marlboro Man


“A kapcsolatról nem beszélnek, nem hirdetik, de attól még létezik. Attól, hogy a márkanév nem szerepel, az emberek még felismerik az összefonódást” – magyarázza a brit Cranfield University marketingprofesszora, Mark Jenkins, aki 2010-ben tanulmányt is írt a Ferrari-csapatól.
A Ferrari és a Philip Morris kapcsolata egyébként túlmutat az egyszerű szponzoráción, a maranellói cég elnöke, Sergio Marchionne a PM egyik igazgatótanácsi tagja, valamint 5,2 millió dolláros részvényese is, a tavaly novemberben érkezett új csapatfőnök, Arrivabene pedig a dohánycég európai marketingfőnöke volt, mielőtt átvette volna az alakulat irányítását.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.