F1: A Ferrari nem tud leszokni a cigiről

Titkos szponzoráció 43 milliárdért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 09.30

A dohányipari óriás Philip Morris már tavaly újabb három évre meghosszabbította együttműködését a Ferrarival, annak ellenére hogy a reklámjai nem látszanak a csapatnál.

A dohánygyártó Philip Morris Forma-1-es jelenléte négy évtizedre nyúlik vissza, és két sikerkorszaknak is emblematikus eleme a Marlboro logója: a nyolcvanas években a McLarenek halmoztak sikert sikerre a cigarettásdoboz színeiben, majd 1996-tól Michael Schumacher Ferrarijain fonódott össze a motívum a győzelmekkel.
Félboro


A törvényi szabályozások miatt az F1-ből az utolsó dohányreklám is eltűnt 2008-ra, a Ferrari-csapat 2011 közepére nevéből is ejtette a Marlborót, de a Philip Morris azóta sem hagyta el az olasz csapatot. Sőt, legfrissebb hírek szerint már egy évvel ezelőtt újabb három évre, 2016-18-ra meghosszabbította a szponzori szerződését, egyszerűen csak nem verték nagy dobra a hírt, tudósít a Bloomberg.
A hosszabbítás tényét a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene és a Philip Morris is megerősítette.
A cég a jelenlegi, 2015 végéig élő szerződés alapján évi 160 millió dollárt (43 milliárd Ft) ad a csapatnak, amiért cserébe a Marlboro logójára emlékeztető csapatlogót kapja, valamint VIP vendégeket vihet a Ferrari gyárába és a futamokra.
Hogy miért éri meg ez a dohánygyártónak?
Arrivabene, a Marlboro Man


“A kapcsolatról nem beszélnek, nem hirdetik, de attól még létezik. Attól, hogy a márkanév nem szerepel, az emberek még felismerik az összefonódást” – magyarázza a brit Cranfield University marketingprofesszora, Mark Jenkins, aki 2010-ben tanulmányt is írt a Ferrari-csapatól.
A Ferrari és a Philip Morris kapcsolata egyébként túlmutat az egyszerű szponzoráción, a maranellói cég elnöke, Sergio Marchionne a PM egyik igazgatótanácsi tagja, valamint 5,2 millió dolláros részvényese is, a tavaly novemberben érkezett új csapatfőnök, Arrivabene pedig a dohánycég európai marketingfőnöke volt, mielőtt átvette volna az alakulat irányítását.

Kommentek

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

Mindent túlél a Citroën WRC gépe

Igazán szédítő bukfenc után tért vissza Kris Meeke Citroën C3 WRC-je az argentin rali futamán.

Alonso: Megint tökéletes időmérőm volt

Fernando Alonso sosem fogy ki az öndicséretből, a szocsi kvalifikáció után a Honda-motort szidta és annak örült, hogy újonc csapattársát héttizeddel verte.

Kimi: Azért az első sor nem rossz a csapatnak

A Orosz Nagydíj időmérőjén Sebastian Vettel biztosította be a vasárnapi pole pozíciót, mögötte Kimi Raikkönen és Valtteri Bottas végzett. Az első három nyilatkozatai Szocsiból.

F1: A Ferrari kiütötte a Mercedest az időmérőn

A Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén a Ferrari “robbantott”, Sebastian Vettelé lett a pole-t, Kimi Räikkönen 2. helyével meglett a teljes első sor. A mercedeses Valtteri Bottas a 3., Lewis Hamilton szétesett.

Ritka Ferrarit emésztettek fel a lángok

Porrá égett egy korai Ferrari F40-es, az anyagi kár jelentős, az autó pótolhatatlan darabja az olasz sportkocsigyár történelmének.

Újabb hajmeresztő ötlettel állt elő a Tesla-vezér

Föld alatt utaztatná az embereket Elon Musk, amivel teljesen megreformálná a városi közlekedést. A dugók csökkennének és az emberek gyorsabban jutnának el a célhoz.

Meglepte leghűségesebb vevőjét a Lexus

100 évesen a 25. Lexusát készült megvásárolni, ezért a japán gyártó egy igazán különleges darabot készített hűséges vevőjének.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.