F1: A Ferrari nem tud leszokni a cigiről

Titkos szponzoráció 43 milliárdért

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.14. 09.30

A dohányipari óriás Philip Morris már tavaly újabb három évre meghosszabbította együttműködését a Ferrarival, annak ellenére hogy a reklámjai nem látszanak a csapatnál.

A dohánygyártó Philip Morris Forma-1-es jelenléte négy évtizedre nyúlik vissza, és két sikerkorszaknak is emblematikus eleme a Marlboro logója: a nyolcvanas években a McLarenek halmoztak sikert sikerre a cigarettásdoboz színeiben, majd 1996-tól Michael Schumacher Ferrarijain fonódott össze a motívum a győzelmekkel.
Félboro


A törvényi szabályozások miatt az F1-ből az utolsó dohányreklám is eltűnt 2008-ra, a Ferrari-csapat 2011 közepére nevéből is ejtette a Marlborót, de a Philip Morris azóta sem hagyta el az olasz csapatot. Sőt, legfrissebb hírek szerint már egy évvel ezelőtt újabb három évre, 2016-18-ra meghosszabbította a szponzori szerződését, egyszerűen csak nem verték nagy dobra a hírt, tudósít a Bloomberg.
A hosszabbítás tényét a csapatfőnök, Maurizio Arrivabene és a Philip Morris is megerősítette.
A cég a jelenlegi, 2015 végéig élő szerződés alapján évi 160 millió dollárt (43 milliárd Ft) ad a csapatnak, amiért cserébe a Marlboro logójára emlékeztető csapatlogót kapja, valamint VIP vendégeket vihet a Ferrari gyárába és a futamokra.
Hogy miért éri meg ez a dohánygyártónak?
Arrivabene, a Marlboro Man


“A kapcsolatról nem beszélnek, nem hirdetik, de attól még létezik. Attól, hogy a márkanév nem szerepel, az emberek még felismerik az összefonódást” – magyarázza a brit Cranfield University marketingprofesszora, Mark Jenkins, aki 2010-ben tanulmányt is írt a Ferrari-csapatól.
A Ferrari és a Philip Morris kapcsolata egyébként túlmutat az egyszerű szponzoráción, a maranellói cég elnöke, Sergio Marchionne a PM egyik igazgatótanácsi tagja, valamint 5,2 millió dolláros részvényese is, a tavaly novemberben érkezett új csapatfőnök, Arrivabene pedig a dohánycég európai marketingfőnöke volt, mielőtt átvette volna az alakulat irányítását.

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

Pályán az első 2017-es Forma-1-es – videó

A Forma-1-es csapatok közül elsőként a Sauber küldte a pályára új autóját Barcelonában. Videó a C36-os bemutatkozásáról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.