F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 19.05

A Forma-1-esek barcelonai tesztjének második, zárónapján a Lotus tesztpilótája a Mercedest megelőzve lett a leggyorsabb. A tartalékos falnak küldte a Saubert.

Barcelonában szerdán már le is zárult a Forma-1-esek idei első idény közbeni tesztje. A második napon a Lotus tesztpilótája, Jolyon Palmer lett a leggyorsabb, a tavalyi GP2-bajnok összesen 87 kört futott, a napi csúcsot a délután végén, friss szuperlágyakon érte el. Palmer talán még egy kicsit többet is kihozhatott volna az E23-asból, de utolsó nekifutásán az útjába került a McLarennel lassan haladó Jenson Button.


A nap túlnyomó részében egyébként a Mercedes még mindig gyengélkedő tartalékosa, Pascal Wehrlein állt a táblázat elején. A DTM-es ifjonc a betegség ellenére igen komoly munkát végzett, 137 kört, több mint két versenytávot tett meg.  
Nico Rosberg keddi legjobbjától Wehrlein, de még Palmer is messze elmaradt.
A Red Bull neveltje, Pierre Gasly a keddi Toro Rossó-s bemutatkozás után ma már az anyacsapat autóját vezette, pontosabban délelőtt csak vezette volna, ugyanis az érdemi körözést csak délután kezdhette meg. A francia tehetség végül 75 kört tett az RB11-esebe.


A vasárnapi “félelmetes” élmények után ma ült vissza a McLarenbe Jenson Button, aki több mint 100 kör megtétele után sokkal elégedettebb volt az autóval, mint a hétvégén.
A Williamsnél a szimulátor után ma ült először a valódi versenyautóba a csapat reménysége, Alex Lynn, de másoknál jóval kevesebbet, csak 52 kört ment, igaz, kedden Felipe Massa is nagyjából ennyit vezetett. 
A Force Indiánál a tavalyi Forma-3-as Európa-bajnok, Esteban Ocon ült az autóba. A francia tehetség a Lotustól igazolt át a Mercedeshez, a címvédő csapat pedig Wehrlein keddi kidőlése után pótolta vele a németet a kliencsapatnál. Ocon 94 körrel zárta a napot.


A Saubertől ejtett, idén a Ferrari tartalékosaként alkalmazott Esteban Gutierrez ma először próbálta ki élesben az olasz csapat autóját, 116 kört futott, míg a Toro Rosso versenyzője Carlos Sainz 125 körrel zárt.
Bár egyszerű műszaki hibás leállások miatt többször is előkerült a piros zászló, a nap – és a kétnapos teszt – egyetlen komolyabb incidense Raffaele Marciello nevéhez kötődött. A Ferrari neveltje ma már a Sauber autóját vezette, és délelőtt a 3-as kanyarban a falnak hajtott. Komoly baj nem történt, a C34-est kijavították, az olasz végül 75 körrel zárt.
F1: Lotus-elsőség, Sauber-baleset a teszten 1

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

Lefotózta a traffipax? Segítünk!

Átírattuk a rendőrség honlapját, pedig nem akartuk. Csak egy hús-vér rendőrt kértünk.

Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

F1: Videón Rosberg mercis búcsúkörei

A Mercedes a hétvégén Sindelfingenben ünnepelt, a visszavonuló Nico Rosberg megtette utolsó métereit a csapat színeiben.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.