F1: Így tömi a Ferrari zsebét Ecclestone

A Ferrari 26, a Red Bull 20 milliárdot kap a "semmiért"

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 17.00

A Ferrari és négy másik nagycsapat már a Forma-1-es jelenlétért is óriási pénzt kap, az Autosport most a pontos összegeket is leszállította.

A Forma-1-et keretbe fogó multilaterális szerződés, a Concorde Agreement 2012 végi lejárta után az F1 jogtulajdonosát, a CVC befektetési csoportot képviselő Bernie Ecclestone a csapatokkal egyenként kötött új szerződéseket egyebek mellett a sportág bevételeiből való részesedésekről.

Nem csak az eredmény számít

Nem csak az eredmény számít


Rég tudni lehet, hogy az F1-ben egyedüliként a kezdetek óta részt vevő Ferrari, emellett az akkoriban taroló Red Bull, valamint a szintén patinás McLaren és Williams, végül hosszú izmozás után a Mercedes külön “indulási” bónuszt alkudott ki, amit a pályán elért eredményektől függetlenül, pusztán a megjelenésért kapnak. (Adalékként: ugyanezek a csapatok ülnek az F1 szabályait kidolgozó Stratégiai Munkacsoportban is.)
Az Autosport.com most a 2014-es kifizetési listával számszerűsítette is a fentieket.
A szaklap szerint a Forma-1 rendezési díjakból, tévés közvetítési díjakból és az “egyéb” kategóriába sorolt reklám- és vendéglátási pénzekből összeálló bevétele tavaly 1,65 milliárd dollár (447 milliárd Ft) volt, ebből 1,32 milliárd dollár (328 Mrd Ft) a profit.
A fenti profit 66 százalékát osztják el a csapatok között, azonban csak a “torta” felén osztozkodik minden csapat, a fennmaradó 16 százalékot a kivételezettek kapják meg a már említett bónusz címén.

Ennyit kap a Ferrari!

Ennyit kap a Ferrari!


A tavalyi konstruktőri bajnokságban a 4. helyen záró Ferrari esete a legkirívóbb, az olasz csapat az eredménye alapján “csak” 67 millió dollárt (18 Mrd Ft) kapott, azonban a részvételi bónusza a pletykált 100 millióval egybevágóan 97 millió dollár (26 Mrd Ft).
A Red Bull is ügyesen alkudozott, a Forma-1-ben 2013-ban nyolcadik évét töltő alakulat 74 milliót (20 Mrd Ft), a McLaren és a Mercedes 34-34 milliót (9,2 Mrd Ft), a két éve története mélypontján lévő Williams pedig 10 milliót (2,7 Mrd Ft) harcolt ki a részvételért.

Futottak még...

Futottak még…


A 2014-ben a konstruktőri bajnokság 8. és 9. helyén végző Lotus és Marussia együttesen kapott annyit az egész éves versenyzésért, amennyi a Ferrarinak a motorok beindítása nélkül, automatikusan járt. Más nézőpontból: a maranellói csapat annyi vagy több pénzt kap az indulásért, mint a Marussia, a Sauber, a Toro Rosso vagy a Lotus éves költségvetése.
Az alábbi táblázat világosan mutatja, miért követelnek egyenlőbb pénzelosztást a közép- és kiscsapatok, és hogy miért számít gyakorlatilag lehetetlennek a nagyokkal való versenyzés.
 Csapat
 (konstruktőri helyezés)
 Teljes pénzdíj
 /millió dollár/
 Eredmények utáni díj
 /millió dollár/
 “Részvételi” bónusz
 /millió dollár/
 
Ferrari (4.)

 
 164
 
 67
 
 97
 Red Bull Racing (2.)

 156  82  74
 Mercedes AMG (1.)

 126  92  34
 McLaren (5.)

 98  63  34
 Williams (3.)

 83  73  10
 Force India (6.)

 60  60  –
 Scuderia Toro Rosso (7.)

 54  54  –
 Lotus F1 (8.)

 51  51  –
 Marussia F1 (9.)

 48  48  –
 Sauber F1 (10.)

 44  44  –
F1

Kommentek

Így sprólol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.