F1: Bukás lesz a csapatok csütörtöki megbeszélése

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 14.30

Noha témából lesz bőven az F1 Stratégiai Munkacsoportjának csütörtöki ülésén, Bernie Ecclestone szerint nem sok mindenben születik megegyezés.

A csütörtöki megbeszélésen a tervek szerint rövid és hosszú távra szóló szabályváltoztatásokról is szó lesz: az új motor- és gumiszabályok mellett az autók áttervezéséről, a szélcsatornás tilalomról és költségcsökkentési intézkedésekről is tárgyalni fognak.

Noha egyre többen sürgetnek reformot az F1-ben, Bernie Ecclestone szerint ezen a megbeszélésen nem lesz semmi konkrétum. “Úgy saccolom, hogy négy-ötórás lesz ez a míting, az egyetlen konkrétum pedig az lesz, hogy megállapodunk egy új időpontban a folytatásra” – mondta Ecclestone.

“Az F1 problémája jelenleg, hogy demokrácia van. Ez nem jó, és ami azt illeti, nem is szeretem a demokráciákat: egymással versenyző emberek soha nem fognak egyetérteni. Akik nyerésben vannak, nem akarnak változtatást, de amint vesztesek lesznek belőlük, rögtön az asztalt csapkodják.”

“Így megy ez nálunk, szóval el kellene jutnunk oda, hogy hozunk egy döntést, aztán közöljük mindenkivel, hogy ez lesz.”

A Stratégiai Munkacsoportban 18 szavazat van, ebből hat a jogtulajdonosoké, hattal az FIA rendelkezik, hat pedig a csapatoké. A többséget kapó javaslatok az F1 Commisson elé kerülnek második lépésben.

Ecclestone szerint nemhogy komolyabb kérdésekről, de még az ötödik motorról sem lesz megállapodás. “Most vannak, akik azt mondják, hogy elég lesz négy is. Mert a motorszállítók ötödik motort csak több pénzért adnának, a csapatok viszont ezt nem tudják kigazdálkodni.”

Kommentek

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.