A Michelin visszatérne a Forma-1-be

Feltételei vannak a franciáknak

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.13. 15.30

A Pirelli szerződésének lejárta után a Michelin kész visszatérni a Forma-1-be. De csak ha változtatnak a technikai szabályzaton.

A Forma-1 jelenlegi gumiszállítójának szerződése 2016 végén jár le, 2017-től a Michelin készen áll a Pirelli leváltására. A francia gyártó utoljára 2006-ban volt érdekelt a sorozatban.

“Miért ne indulhatnánk az új tenderen? Teljesen nyitottak vagyunk a visszatérésre, de csak bizonyos feltételekkel – az F1-nek változtatnia kell a technikai szabályzaton” – mondta Pascal Couasnon, a Michelin motorsport-igazgatója.

“A gumiknak fontos technikai elemmé kell válniuk, nem lehetnek csak és kizárólag a show-ért felelősek. Továbbá 18 colos abroncsokat akarunk, amelyeket a Forma-E-ben is használunk, és hamarosan más sorozatokban is bevezetünk.”

“Ha az F1 fontolóra veszi a javaslatainkat, itt vagyunk, erős akarattal a visszatérésre. De ha a dolgok úgy maradnak, ahogy most vannak, akkor nem érdekel minket az F1. Innentől Bernie Ecclestone vagy az FIA dolga, hogy elfogadja-e a feltételeinket.”

A Michelin korábban azért távozott az F1-ből, mert nem volt ínyére, hogy kizárólagos szállítóra váltott a sorozat, ez már nem jelent problémát a franciáknak. A Michelin tartós gumikat akar – pedig a Bridgestone-korszak után a Pirellit direkt kérték gyorsabban kopó abroncsok gyártására, hogy így legyen színesebb a taktikai repertoár.

“A gumiknak stabil teljesítményt és tapadást kell biztosítaniuk. Nem normális, ha egy pilótának néhány kör után vissza kell vennie, mert különben nem bírnák a gumik. Ennek nem szabadna megtörténnie az F1-ben.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.