F1: Rosberg a teszten is tarolt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 18.35

A Forma-1-esek Barcelonában kedden teszteléssel folytatták: a vasárnapi győztes Nico Rosberg két versenytávval és a legjobb idővel zárt.

A hétvégi Spanyol Nagydíj után ma az első idény közbeni teszt első napjával folytatódott a munka Barcelonában.


Az eredménytábla tetején ennek ellenére nem volt változás, a vasárnapi győztes Nico Rosberg a legtöbb körrel és a legjobb idővel fejezte be a napot. A német pilóta még délelőtt futotta az 1:24,374-es kört, amivel a szombati pole-jánál is jobban ment, emellett kicsit több mint két versenytávot, 146 kört tett meg – a versenyhétvégével együtt 300 felett zárt, valószínűleg egy időre eleget látott a Barcelonai pályából.
A második leggyorsabb a sauberes Marcus Ericsson volt, míg harmadikként a Ferrari neveltjét, Raffaele Marciellót jegyezték, aki a mai, az SF15-T-vel futott 125 kör után holnap Ericsson helyére ül át a svájci csapatnál, a vörös autót pedig Esteban Gutierrez veszi át.


A Red Bull-os Danyiil Kvjatnak nehezen indult a nap, a délelőtti négy órában mindössze 20 kör jött össze az RB11-essel, de délután belehúztak, az orosz egészen 101-ig jutott
A Force Indiánál és a Toro Rossónál is első F1-es tesztjén vett részt egy-egy ifjonc. A silverstone-i alakulatnál a mercedeses Pascal Wehrlein kidőlése miatt Nick Yelloly a tervezettnél egy nappal korábban ült az autóba, de igen szépen teljesített, 109 kör alatt bőven tanult.


“Igazán jó érzés volt, hogy végre Forma-1-es autóba ülhettem, régóta dolgoztam ezért,  nagyon köszönöm a Force Indiának ezt a lehetőséget! Az első pár kör egy kicsit furcsa volt, de gyorsan megjött az önbizalmam. Az egyik első dolog, ami feltűnt, az a kormányszervó volt, a GP2-höz képest épp csak egy kicsit kell mozdítani és az autó máris reagál. A beállítások kezdettől jók voltak, így a nap folyamán csak csiszolgatni kellett” – magyarázta Yelloly. 
Wehrleint egyébként a Mercedes új szerzeményével, a tavalyi Forma-3 Európa-bajnok Esteban Oconnal pótolják holnap a Force Indiánál.
Ami Gaslyt illeti, ő a 7. idővel és 131 körrel fejezte be a napot, holnap pedig már a Red Bull autójával köröz tovább. Nagy élmény volt számára a debüt:


“Versenyzőként igazán különleges első ízben Forma-1-es autóba ülni. Egészen kiskorom óta erről álmodoztam, rögtön igyekeztem a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjteni, és azt hiszem, sikerült is. 131 kört mentem, ami nagy hasznomra válik, és élveztem is a vezetést. Bár a GP2 nem esik olyan távol, itt minden sokkal jobb. Elképesztő, kivételes élmény volt, örülök, hogy a Toro Rossónál élhettem meg! Alig várom, hogy holnap a Red Bullba üljek!”
“A GP2 közel van az F1-hez, ugyanazokat a gumikat használjuk, de a Formula Renault 3.5-ből is át lehet lépni az F1-be, ott is sok a leszorítóerő. Itt nagyon komoly nehézségi erők vannak a fékezésnél, de engem leginkább a kormányszervó lepett meg, az a legnagyobb különbség. Sokkal könnyebb szervóval vezetni.” 


A Williamsnél Felipe Massa próbálgatta az autót, nem ment túl sokat, holnap az esetleges utódja, a tavalyi GP3-bajnok Alex Lynn tesztel majd. 
A McLarennel Oliver Turvey a szimulátor után ma első ízben élesben is kipróbálhatta az MP4-30-ast, a későbbi fejlesztési munkánál mindenképp hasznos lesz a pályás tapasztalat, igaz, a wokingi autó a teszten is csak úgy ment, mint általában: a sereghajtó Manor hiányában az utolsó helyen zárt.
Teszt, Barcelona, 2015.05.12.

F1: Rosberg a teszten is tarolt 1

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.