F1: Rosberg a teszten is tarolt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 18.35

A Forma-1-esek Barcelonában kedden teszteléssel folytatták: a vasárnapi győztes Nico Rosberg két versenytávval és a legjobb idővel zárt.

A hétvégi Spanyol Nagydíj után ma az első idény közbeni teszt első napjával folytatódott a munka Barcelonában.


Az eredménytábla tetején ennek ellenére nem volt változás, a vasárnapi győztes Nico Rosberg a legtöbb körrel és a legjobb idővel fejezte be a napot. A német pilóta még délelőtt futotta az 1:24,374-es kört, amivel a szombati pole-jánál is jobban ment, emellett kicsit több mint két versenytávot, 146 kört tett meg – a versenyhétvégével együtt 300 felett zárt, valószínűleg egy időre eleget látott a Barcelonai pályából.
A második leggyorsabb a sauberes Marcus Ericsson volt, míg harmadikként a Ferrari neveltjét, Raffaele Marciellót jegyezték, aki a mai, az SF15-T-vel futott 125 kör után holnap Ericsson helyére ül át a svájci csapatnál, a vörös autót pedig Esteban Gutierrez veszi át.


A Red Bull-os Danyiil Kvjatnak nehezen indult a nap, a délelőtti négy órában mindössze 20 kör jött össze az RB11-essel, de délután belehúztak, az orosz egészen 101-ig jutott
A Force Indiánál és a Toro Rossónál is első F1-es tesztjén vett részt egy-egy ifjonc. A silverstone-i alakulatnál a mercedeses Pascal Wehrlein kidőlése miatt Nick Yelloly a tervezettnél egy nappal korábban ült az autóba, de igen szépen teljesített, 109 kör alatt bőven tanult.


“Igazán jó érzés volt, hogy végre Forma-1-es autóba ülhettem, régóta dolgoztam ezért,  nagyon köszönöm a Force Indiának ezt a lehetőséget! Az első pár kör egy kicsit furcsa volt, de gyorsan megjött az önbizalmam. Az egyik első dolog, ami feltűnt, az a kormányszervó volt, a GP2-höz képest épp csak egy kicsit kell mozdítani és az autó máris reagál. A beállítások kezdettől jók voltak, így a nap folyamán csak csiszolgatni kellett” – magyarázta Yelloly. 
Wehrleint egyébként a Mercedes új szerzeményével, a tavalyi Forma-3 Európa-bajnok Esteban Oconnal pótolják holnap a Force Indiánál.
Ami Gaslyt illeti, ő a 7. idővel és 131 körrel fejezte be a napot, holnap pedig már a Red Bull autójával köröz tovább. Nagy élmény volt számára a debüt:


“Versenyzőként igazán különleges első ízben Forma-1-es autóba ülni. Egészen kiskorom óta erről álmodoztam, rögtön igyekeztem a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjteni, és azt hiszem, sikerült is. 131 kört mentem, ami nagy hasznomra válik, és élveztem is a vezetést. Bár a GP2 nem esik olyan távol, itt minden sokkal jobb. Elképesztő, kivételes élmény volt, örülök, hogy a Toro Rossónál élhettem meg! Alig várom, hogy holnap a Red Bullba üljek!”
“A GP2 közel van az F1-hez, ugyanazokat a gumikat használjuk, de a Formula Renault 3.5-ből is át lehet lépni az F1-be, ott is sok a leszorítóerő. Itt nagyon komoly nehézségi erők vannak a fékezésnél, de engem leginkább a kormányszervó lepett meg, az a legnagyobb különbség. Sokkal könnyebb szervóval vezetni.” 


A Williamsnél Felipe Massa próbálgatta az autót, nem ment túl sokat, holnap az esetleges utódja, a tavalyi GP3-bajnok Alex Lynn tesztel majd. 
A McLarennel Oliver Turvey a szimulátor után ma első ízben élesben is kipróbálhatta az MP4-30-ast, a későbbi fejlesztési munkánál mindenképp hasznos lesz a pályás tapasztalat, igaz, a wokingi autó a teszten is csak úgy ment, mint általában: a sereghajtó Manor hiányában az utolsó helyen zárt.
Teszt, Barcelona, 2015.05.12.

F1: Rosberg a teszten is tarolt 1

Kommentek

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhez vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

F1: Hamilton nem akar nyílt lapokkal játszani

Lewis Hamilton azt kérte a Mercedestől, hogy hagyjanak fel a pilóták vezetési adatainak megosztásával, szeretné, ha megtarthatná a titkait.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.