F1: 60 körös időmérőt, kipurcanó pilótákat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 11.45

Az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint a Forma-1 mai formájában nem tartható, sürgősen változtatni kell, mielőtt mindenki elfordul a sportágtól.

A Forma-1 egyre nyilvánvalóbb válságban van, a pályát egy csapat uralja, a futamok többsége nem túl izgalmas, a szabályok megváltoztatása pedig nagyon nehezen megy, ugyanis a Bernie Ecclestone, Jean Todt (hat-hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India (egy-egy szavazat) részvételével működő Stratégiai Munkacsoportban szinte lehetetlen egyezségre jutni.


A kupaktanács csütörtökön újra összeül, az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint pedig nem lehet tovább vesztegetni az időt:
“A Forma-1-ben változás kell, mert a jelenlegi az nem az az F1, amit korábbról ismerünk. Verseny kell. A Forma-1 a versenyről szól, de pillanatnyilag nincs verseny. Most az üzemanyag-spórolás, a gumikímélés megy. Változtatni kell, méghozzá gyorsan” – nyilatkozta a Motorsport.comnak.
“A világ legjobb versenyzőitől kellene látnunk 60 időmérős kört, erről kellene szólnia a versenyeknek, és ahogy látom és hallom, sokan egyetértenek ebben velem. Változtatni kell, mielőtt még több néző fordul el az F1-től.”
Briatore a Forma-1 bevételeinek egyenlőtlen elosztására is kitért, arra, hogy amíg a Ferrari garantált 100 millió dollárt kap csak az indulásért – és a Red Bull, a Mercedes, a McLaren szintén 30-50 milliót -, majd a maradék torta nagyobb szeleteit is ők viszik az eredmények alapján, addig nem lesz komoly verseny.
“Természetesen a pénzeket egyenlően kellene elosztani a csapatok között, egy kulcsfontosságú. Ha a gazdagok zsebét tömjük, akkor ők még gazdagabbak lesznek, a szegények pedig csak még szegényebbé válnak.”
Rosberg ennyire fulladt ki vasárnap


Az egykori csapatfőnök szerint az autók jellege miatt ma már a versenyzők sem nyújtanak “hősi” teljesítményt, ez tovább csökkenti az izgalmat, az élvezhetőséget:
“Emlékezzünk, hogy amikor Ayrton (Senna), Nigel (Mansell), Fernando (Alonso) meg mások futamot nyertek, a végére teljesen kikészültek, az erejük végére jutottak. Ma olyan, mintha csak sétáltak volna egyet, ez így nem ugyanaz.”

Kommentek

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

Végtelenül egyszerű parkolást szúrt el ez a BMW-s

Két és fél perc tömény parkolási anomália, a végén pedig eljő a kiütéses győzelem is.

Stuttgart nem kér az öreg dízelekből

Csak Euro 6-os besorolású autók hajthatnak be 2018-től Stuttgart belvárosába, kivételt képeznek az áruszállítók.

100 új buszt kaptak a vidéki közlekedési központok

Összesen 100 vadonatúj, magyar gyártmányú Credo autóbusz állt forgalomba a vidéki közlekedési társaságoknál december vége óta.

Szokatlan koreográfiával űzi az unalmat ez a motoros

Aligha tanácsos ilyet tenni a forgalomban, védőfelszerelés nélkül meg pláne nem, de ezt a motorost épp most szállta meg az unalom.

Ilyen Saleen S7-es nincs több, ez pedig éppen eladó

Aki hajlandó kicsengetni ezért a Saleen S7-esért egy tetemes összeget, az nem csak egy ritkasággal, hanem egy vérbeli versenyautóval is gazdagabb lesz.

Segítene parkolni a Magyar Telekom

A betonba épített szenzorok segítenének az autósoknak szabad parkolóhelyet találni a városokban.

Három hengerrel támad az új Ford Fiesta ST

1,5 literes háromhengeres turbómotorral érkezik a hothatchek közé a Ford Fiesta legsportosabb változata, az ST.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.