F1: 60 körös időmérőt, kipurcanó pilótákat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 11.45

Az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint a Forma-1 mai formájában nem tartható, sürgősen változtatni kell, mielőtt mindenki elfordul a sportágtól.

A Forma-1 egyre nyilvánvalóbb válságban van, a pályát egy csapat uralja, a futamok többsége nem túl izgalmas, a szabályok megváltoztatása pedig nagyon nehezen megy, ugyanis a Bernie Ecclestone, Jean Todt (hat-hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India (egy-egy szavazat) részvételével működő Stratégiai Munkacsoportban szinte lehetetlen egyezségre jutni.


A kupaktanács csütörtökön újra összeül, az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint pedig nem lehet tovább vesztegetni az időt:
“A Forma-1-ben változás kell, mert a jelenlegi az nem az az F1, amit korábbról ismerünk. Verseny kell. A Forma-1 a versenyről szól, de pillanatnyilag nincs verseny. Most az üzemanyag-spórolás, a gumikímélés megy. Változtatni kell, méghozzá gyorsan” – nyilatkozta a Motorsport.comnak.
“A világ legjobb versenyzőitől kellene látnunk 60 időmérős kört, erről kellene szólnia a versenyeknek, és ahogy látom és hallom, sokan egyetértenek ebben velem. Változtatni kell, mielőtt még több néző fordul el az F1-től.”
Briatore a Forma-1 bevételeinek egyenlőtlen elosztására is kitért, arra, hogy amíg a Ferrari garantált 100 millió dollárt kap csak az indulásért – és a Red Bull, a Mercedes, a McLaren szintén 30-50 milliót -, majd a maradék torta nagyobb szeleteit is ők viszik az eredmények alapján, addig nem lesz komoly verseny.
“Természetesen a pénzeket egyenlően kellene elosztani a csapatok között, egy kulcsfontosságú. Ha a gazdagok zsebét tömjük, akkor ők még gazdagabbak lesznek, a szegények pedig csak még szegényebbé válnak.”
Rosberg ennyire fulladt ki vasárnap


Az egykori csapatfőnök szerint az autók jellege miatt ma már a versenyzők sem nyújtanak “hősi” teljesítményt, ez tovább csökkenti az izgalmat, az élvezhetőséget:
“Emlékezzünk, hogy amikor Ayrton (Senna), Nigel (Mansell), Fernando (Alonso) meg mások futamot nyertek, a végére teljesen kikészültek, az erejük végére jutottak. Ma olyan, mintha csak sétáltak volna egyet, ez így nem ugyanaz.”

Kommentek

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra, és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

Nagy újítás jön, így még nem vehettél e-matricát

Az idén először új kényelmi szolgáltatásként már az érvényességi idő kezdete előtt, december 8-tól megvásárolhatók a következő évre szóló országos és megyei e-matricák.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Fotókon a vadonatúj Opel Insignia

Jobbkormányos testvérmárkája beelőzte az Opelt: a Vauxhall emblémájával kerültek napvilágra a következő generációs, márciusban debütáló Insignia első fotói.

Már osztják az új rendszámokat az autósoknak

Megkezdték a meglepetésbetűs új azonosítók kiosztását az okmányirodák.

Átnevezték az összes budapesti metrómegállót

Az anagrammavonatról nincs leszállás.

Használt Audi, kegyetlenül őszintén eladó

“Vidd el mert hányingerem van tőle ha meglátom!”

Elektromos buszokkal járhatnak iskolába a gyerekek

Egy kanadai cégnek köszönhetően immáron a gyereknek sem kell füstokádó buszokon utazni.

Kisiklott egy vonat, 120 BMW ment a levesbe

Az összes autó totálkárosra tört, markolóval szedték őket össze.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.