F1: 60 körös időmérőt, kipurcanó pilótákat!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.12. 11.45

Az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint a Forma-1 mai formájában nem tartható, sürgősen változtatni kell, mielőtt mindenki elfordul a sportágtól.

A Forma-1 egyre nyilvánvalóbb válságban van, a pályát egy csapat uralja, a futamok többsége nem túl izgalmas, a szabályok megváltoztatása pedig nagyon nehezen megy, ugyanis a Bernie Ecclestone, Jean Todt (hat-hat szavazat), valamint a Mercedes, a Red Bull, a Ferrari, a Williams, a McLaren és a Force India (egy-egy szavazat) részvételével működő Stratégiai Munkacsoportban szinte lehetetlen egyezségre jutni.


A kupaktanács csütörtökön újra összeül, az egykori Benetton- és Renault-főnök Flavio Briatore szerint pedig nem lehet tovább vesztegetni az időt:
“A Forma-1-ben változás kell, mert a jelenlegi az nem az az F1, amit korábbról ismerünk. Verseny kell. A Forma-1 a versenyről szól, de pillanatnyilag nincs verseny. Most az üzemanyag-spórolás, a gumikímélés megy. Változtatni kell, méghozzá gyorsan” – nyilatkozta a Motorsport.comnak.
“A világ legjobb versenyzőitől kellene látnunk 60 időmérős kört, erről kellene szólnia a versenyeknek, és ahogy látom és hallom, sokan egyetértenek ebben velem. Változtatni kell, mielőtt még több néző fordul el az F1-től.”
Briatore a Forma-1 bevételeinek egyenlőtlen elosztására is kitért, arra, hogy amíg a Ferrari garantált 100 millió dollárt kap csak az indulásért – és a Red Bull, a Mercedes, a McLaren szintén 30-50 milliót -, majd a maradék torta nagyobb szeleteit is ők viszik az eredmények alapján, addig nem lesz komoly verseny.
“Természetesen a pénzeket egyenlően kellene elosztani a csapatok között, egy kulcsfontosságú. Ha a gazdagok zsebét tömjük, akkor ők még gazdagabbak lesznek, a szegények pedig csak még szegényebbé válnak.”
Rosberg ennyire fulladt ki vasárnap


Az egykori csapatfőnök szerint az autók jellege miatt ma már a versenyzők sem nyújtanak “hősi” teljesítményt, ez tovább csökkenti az izgalmat, az élvezhetőséget:
“Emlékezzünk, hogy amikor Ayrton (Senna), Nigel (Mansell), Fernando (Alonso) meg mások futamot nyertek, a végére teljesen kikészültek, az erejük végére jutottak. Ma olyan, mintha csak sétáltak volna egyet, ez így nem ugyanaz.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.