F1: Újabb szigorítás a hétvégére

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 11.05

Úgy tűnik, a Forma-1-ben néhány csapat még a Kínai Nagydíj után is trükközött az üzemanyag-átfolyással, az FIA kénytelen volt tovább szigorítani Barcelonára.

A 2015-ös idény elején felmerült, hogy némelyik csapat – a gyanú szerint a Mercedes és a Ferrari – még mindig kijátssza a Forma-1-ben tavaly bevezetett 100 kg/órás üzemanyag-átfolyási limitet.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Kínai Nagydíjra szigorított, a korábbi egy helyett több ponton is kötelezővé tették a szenzorok használatát, de úgy tűnik, ez sem volt elég. A hétvégi Spanyol Nagydíj előtt a csapatok technikai főnökei újra előhozták a témát, az FIA pedig megint lépni kényszerült, írja a Motorsport.com.
Az F1 állandó versenyigazgatója, egyben az FIA műszaki főmegbízottja szombaton új technikai irányelvet küldött ki körlevélben a csapatoknak, amelyben világossá teszi, hogy az átfolyás mértéke nem lehet túl alacsony sem, kizárva ezzel azt, hogy rövid időszakokra a limit fölé növelt mértéket kompenzálni lehessen. Az FIA emellett mostantól egyesével ellenőriz majd minden szenzort.
“Az átfolyási rátának állandóan 90 kg/óra felett kell maradnia. Pontosabban nem definiáljuk az állandóság fogalmát, praktikusabb ugyanis, ha az adott csapatokkal egyeztetünk, ha probléma merül fel” – írta Whiting.  “Emellett minden üzemanyagrendszert alapos fizikai vizsgálatnak vetünk majd alá.”

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.