F1: Rosberg Barcelonában lenyomta Hamiltont

Forma-1 Spanyol Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 16.00

Nico Rosberg rajt-cél győzelemmel törte meg Lewis Hamilton idei sorozatát, a címvédő csak a második lett a Spanyol Nagydíjon. Sebastian Vettel távoli harmadikként ért be.


Nico Rosberg rajt-cél győzelmet aratott a 2015-ös Spanyol Nagydíjon, idén először legyőzve csapattársát. A verseny feléig úgy tűnt, hogy rajtnál harmadik helyre szoruló Lewis Hamilton ellenében megtarthatja második helyét Sebastian Vettel – a brit nem tudta egy az egyben a pályán megelőzni, de a Mercedes módosított a kerékcsere-taktikán, és a címvédő üres pályán, fantasztikus köröket hozva szerezte vissza rajtpozícióját, bebiztosítva a Mercedes kettős győzelmét.
Ez Rosberg pályafutásának kilencedik futamgyőzelme, a német utoljára a 2014-es Brazil Nagydíjon nyert. Elsőségével 20 pontra csökkent a lemaradása a világbajnokságban csapattársával szemben.
Nemcsak Sebastian Vettel teljesített jól, Kimi Raikkönen is, aki az első körben megelőzte a két Toro Rossót, majd a futam végéig versenyben volt Valtteri Bottasszal a negyedik helyért. Végül a williamses örülhetett jobban. Bár az időmérőn remekeltek a Toro Rossók, a versenyen nem voltak annyira kiemelkedők, a futam utolsó két körében Carlos Sainz okozott izgalmat, előbb csapattársát, Max Verstappent megelőzve a tizedik, majd a Red Bull-os Danyiil Kvjatot lehagyva a kilencedik helyre lépett.
A hazai kedvenc, Fernando Alonso műszaki hiba miatt feladta a versenyt.
Így zajlott a Spanyol Nagydíj
Napos (25 fokos levegő, 45 fokos aszfalthőmérséklet), mérsékelten szeles időben sorakoztak fel a barcelonai rajtrácsra a Forma-1-esek a Spanyol Nagydíj kezdetére.


Az első sorban a két Mercedes állt, de a pole ezúttal Nico Rosbergnek járt, az időmérőn Lewis Hamilton nem tudta tartani a lépést a némettel.
Mögülük Sebastian Vettel és a williamses Valtteri Bottas, majd a kvalifikáción remeklő Toro Rosso-pilóták, Carlos Sainz és Max Verstappen, a negyedik sorból Kimi Räikkönen és Daniel Ricciardo, az ötödikből Felipe Massa és Danyiil Kvjat startolhatott. A hazai hős, Fernando Alonso a 13., a másik McLarennel Jenson Button a 14. pozícióba állt fel.
A két-, esetleg háromkiállásosra tippelt futam kezdetére mindenki a lágyabb, közepes keveréket választotta.


A lámpák kialvása után Rosberg simán elment, miközben Hamiltont Vettel és Bottas is támadta, végül a finnt sikerült maga mögött tartania. Hátrébb Räikkönen határozottan verekedte magát keresztül a Toro Rosso ifjú titánjain rögtön az első körben, Massa két körrel később követte. A szombaton a Q2-ben búcsúzó Lotusok is jól rajtoltak, a 9-10. helyre léptek előre.
A 4. körben Daniel Ricciardo támadásba lendült, megelőzte Grosjeant.
A sorrend az 5. körben Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Massa, Verstappen, Sainz, Maldonado és Ricciardo volt a top10-ben. 
A Lotus venezuelai pilótája a következő körben Sainzot utasította maga mögé, majd Ricciardo és Grosjean is elkapta a spanyolt, miközben Maldonado már Verstappent is levadászta a 8. körben.


A 12. körben a Force Indiá-s Nico Hülkeberg, a Red Bull-os Danyiil Kvjat és Jenson Button megkezdte a kerékcseréket. Hamiltont a 13. kör végére hívták ki, de a bal hátsójánál volt egy kis fennakadás, így az új közepes abroncsokon a 7. helyre, Maldonado mögé ért vissza, hogy pár kanyarral később megelőzze a Lotust.
Vettel egy körrel később ment ki, a cseréje hibátlan volt, Hamiltonnal szembeni előnye megduplázódott. Rosberg is cserélt, majd magabiztosan vette vissza a virtuális vezetést.


Pastor Maldonado kiállásánál a Lotus-szerelőknek komoly kihívást jelentett, hogy az autó hátsó szárnyának jobb oldalfalát le kellett szedni, miután egy korábbi koccanásnál eltört.
Räikkönen a 18. körre cserélt, és ahogy idén már korábban is, a Ferrari Vettelétől eltérő stratégiát adott, a finn a kemény keverékre állt át. 
Hamilton a 17-20. körben nagy tempóban kapaszkodott fel Vettel mögé, egyre több helyen nézelődött, hol és hogyan támadjon, de aztán visszavett. 


A futam harmadánál, azaz a 22. körben a sorrend Rosberg, Vettel, Hamilton, Bottas, Räikkönen, Massa, Ricciardo, Grosjean, Verstappen és Kvjat haladt a pontszerző helyeken.
Fernando Alonso futama a 28. körben véget ért, amikor kerékcserére igyekezve a hátsó fékek hibája miatt nem tudott megállni a bokszánál, kis híján az első emelős szerelőt is elütötte. A McLarent betolták a garázsba.
Az élmezőnyből Hamilton volt az első, aki kiment a harmadik szett gumiért, a 32. körben keményeket vett fel. Az 5. helyre, Räikkönen mögé érkezett meg, de egy kör alatt át is lépte a finnt. Az angol kiváló tempóval haladt, esélye volt, hogy Vettel elé vágjon annak kiállása alatt, ha három kiállással mennek végig.
Hamilton a 39. körben Bottast is megelőzte, a 3. helyre lépett előre. Vettel a 41., körben járt a bokszban, és ahogy sejteni lehetett, jócskán Hamilton – és Bottas – mögé került. Räikkönen egy körrel később járt kint.
Nem történt komoly baj


A Lotusnál a McLarenéhez hasonló ijedség adódott, amikor Romain Grosjean nem állt meg időben a boksznál, az emelős embert 2 méterrel arrébb lökte, de komoly sérülés nem történt. A kerékcsere után a francia visszament a pályára.
A futam kétharmadánál Rosberg 23 másodperccel vezetett (második etapján), mögötte Hamilton, Vettel, Bottas, Massa, Räikkönen, Ricciardo, Ericsson, Grosjean és Kvjat volt a top10-ben.
Az éllovas német a 45. körben ment ki utolsó cseréjére, de Hamilton jó tempóval elérte, hogy a visszatérő Rosberg előtt forduljon az első kanyarban – persze csak pünkösdi királyság volt, hiszen a címvédőre még várt egy kiállás.    
A 47. körben Räikkönen javított egy pozíciót Massa megelőzésével, ugyanakkor a Lotus a futam feladására szólította Maldonadót, akit betoltak a garázsba.
Hamilton az 51. körre vette fel utolsó, közepes szettjét, Vettel elé ért, aki a forgalomra panaszkodott a rádión, és akinek gyakorlatilag elúszott az esélye, hogy megfogja a címvédőt.


Az angol az 57. körben arról is érdeklődött, hogy érdemes-e Rosberget üldöznie a győzelemért, de a rádión azt közölték, hogy nem igazán, mert csapattársa is rákapcsolhat még, ha kell. Hamilton ennek ellenére nem lassított, négy kör alatt több mint négy másodpercet hozott Rosbergen.
Kimi Räikkönen az 58-59. körre egészen közel ért Bottashoz, de az előzés már más tészta volt, a Ferrari annyival nem volt erősebb, hogy Bottas hibája nélkül elmenjen a Williams mellett.
Az utolsó körön Sainz még összeakadt Kvjattal a 9-10. helyen, de mindketten folytatni tudták.


Rosberg végül senkitől sem zavartatva aratta idei első – rajt-cél – győzelmét, míg Hamiltonnak meg kellett elégednie a 2. hellyel. Vettel a visszatekintve talán elkönnyelműsködött stratégiával a győzteshez képest 45 másodperces hátrányban lett a 3.
A finnek csatáját a fiatalabb, williamses versenyző, azaz Bottas nyerte, Räikkönen az 5. lett honfitársa mögött. A Williams Massával megszerezte a 6. helyet.
A Red Bullnak Ricciardo hozott egy  7. pozíciót, Kvjat a 10. lett, de a Sainzcal történt ütközése miatt vizsgálat alá vonták az oroszt. Romain Grosjean (8.) 4 pontot szerzett a Lotusnak, a hazai ifjonc, Carlos Sainz a 9. lett a Toro Rossóval.
A világbajnokság két hét múlva a Monacói Nagydíjjal folytatódik.  
Spanyol Nagydíj, Barcelona, 2015.05.10.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.