F1: A Red Bull lemondott 2015-ről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 19.30

A versenybírók nem osztottak ki büntetést a Spanyol Nagydíj végén történt Toro Rosso-Red Bull incidensért, de a csapatoknak elég büntetés az eredmény is.

A Red Bull és a Toro Rosso összes pilótája a top10-ből rajtolt a Spanyol Nagydíjon, de a végeredményt már nem teszik ki az ablakba: az 5-6. helyről induló újoncok közül Max Verstappen nullázott, Carlos Sainz Jr. a 9. helyen ért be, míg Daniel Ricciardo a 7., Danyiil Kvjat a 10. lett a nagycsapat autóival – mindannyian kört kaptak.
A Toro Rosso spanyolja és a Red Bull orosz ifjonca ráadásul balhéba is keveredett a futam végén, Kvjatot és Sainzot is vizsgálat alá vonták, de végül mindketten megúszták a büntetést.


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így értékelt a verseny után:
“Pozitívum, hogy a Renault négy olyan motort adott, amelyek egészen a célig kitartottak füst eregetése nélkül. De a lehető leghamarabb javítani kell a teljesítményen! A Renault készül bizonyos dolgokkal, de még képlékeny minden. Nyilván a megbízhatóság miatt is aggódnak, szóval szerintem az idény második feléig nem is számíthatunk komolyabb előrelépésre.”
Horner szerint egyébként az idei szezonnak már lőttek, így a motorszállító jobban tenné, ha a teljesítményre koncentrálna, innen már mindegy, hány motor száll el és mennyi büntetést kapnak majd.
“A megbízhatóság terén annyira rosszul állunk, hogy ezt az évet már úgyis leírhatjuk, szóval húzzunk bele, mindegy már, ha akár 20 motorig is jutunk (az engedélyezett négy helyett). Jobb lenne, ha a konzervatív hozzáállás helyett jövő évre gyűjtenénk az adatokat.”


“Sokkal könnyebb egy gyors autót vagy erős motort megbízhatóvá tenni, mint egy megbízható autó tempóját növelni. Mi mindig is a teljesítmény javítását tartottuk elsődlegesnek.”
A Red Bull-főnök ezzel együtt attól tart, hogy a Renault-nál egyelőre nem is tudják pontosan, hogyan tegyék erősebbé a motort:
“Tisztában vannak a lemaradással, a kérdés az, hogyan faragják le, de úgy tűnik, hogy pillanatnyilag még nem egészen tudják ezt. Többféle megoldást vizsgálnak, de nincs még határozott irány. Bízzunk benne, hogy azért haladnak, mert a motorfejlesztésben sokkal-sokkal tovább tartanak a dolgok, mint a kasztninál.”

Kommentek

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

Magyar pilóta a ralikrossz-világbajnokságban

2017-ben állandó magyar versenyzővel startol a ralikrossz-világbajnokság.

Drága a magyar üzemanyag, ennyiért adják a szomszédok

Szétnéztünk, hogy a szomszédos országokban mennyibe kerül az üzemanyag, és a müzlibe vágtuk a kanalat.

Jön az ingyenes magyar KRESZ-vizsga

A tervek szerint ingyenessé teszik a KRESZ-vizsgát a diákok számára.

Chevy Camaro ZL1 1LE: csak véletlenül kap rendszámot

Egyedi komponensekkel és hangolással tette versenypálya-kompatibilissé a Camaro eleve legsportosabb kivitelét a Chevrolet.

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.