F1: A Red Bull lemondott 2015-ről

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 19.30

A versenybírók nem osztottak ki büntetést a Spanyol Nagydíj végén történt Toro Rosso-Red Bull incidensért, de a csapatoknak elég büntetés az eredmény is.

A Red Bull és a Toro Rosso összes pilótája a top10-ből rajtolt a Spanyol Nagydíjon, de a végeredményt már nem teszik ki az ablakba: az 5-6. helyről induló újoncok közül Max Verstappen nullázott, Carlos Sainz Jr. a 9. helyen ért be, míg Daniel Ricciardo a 7., Danyiil Kvjat a 10. lett a nagycsapat autóival – mindannyian kört kaptak.
A Toro Rosso spanyolja és a Red Bull orosz ifjonca ráadásul balhéba is keveredett a futam végén, Kvjatot és Sainzot is vizsgálat alá vonták, de végül mindketten megúszták a büntetést.


A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner így értékelt a verseny után:
“Pozitívum, hogy a Renault négy olyan motort adott, amelyek egészen a célig kitartottak füst eregetése nélkül. De a lehető leghamarabb javítani kell a teljesítményen! A Renault készül bizonyos dolgokkal, de még képlékeny minden. Nyilván a megbízhatóság miatt is aggódnak, szóval szerintem az idény második feléig nem is számíthatunk komolyabb előrelépésre.”
Horner szerint egyébként az idei szezonnak már lőttek, így a motorszállító jobban tenné, ha a teljesítményre koncentrálna, innen már mindegy, hány motor száll el és mennyi büntetést kapnak majd.
“A megbízhatóság terén annyira rosszul állunk, hogy ezt az évet már úgyis leírhatjuk, szóval húzzunk bele, mindegy már, ha akár 20 motorig is jutunk (az engedélyezett négy helyett). Jobb lenne, ha a konzervatív hozzáállás helyett jövő évre gyűjtenénk az adatokat.”


“Sokkal könnyebb egy gyors autót vagy erős motort megbízhatóvá tenni, mint egy megbízható autó tempóját növelni. Mi mindig is a teljesítmény javítását tartottuk elsődlegesnek.”
A Red Bull-főnök ezzel együtt attól tart, hogy a Renault-nál egyelőre nem is tudják pontosan, hogyan tegyék erősebbé a motort:
“Tisztában vannak a lemaradással, a kérdés az, hogyan faragják le, de úgy tűnik, hogy pillanatnyilag még nem egészen tudják ezt. Többféle megoldást vizsgálnak, de nincs még határozott irány. Bízzunk benne, hogy azért haladnak, mert a motorfejlesztésben sokkal-sokkal tovább tartanak a dolgok, mint a kasztninál.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.