F1: A Mercedes szélkakas, a Red Bull kiakadt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 12.30

A Mercedes megint meggondolta magát az ötödik motorok bevetését illetően, miközben a Red Bull már a Forma-1 alapjait támadja.

Míg korábban úgy tűnt, hogy a Forma-1-es csapatok megegyeztek a motorszabályok lazításáról, így négyről ötre emelhetik a 2015-ös idényben büntetés nélkül használható egységek számát, a héten a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda kerek perec elutasította ezt.
A négyes limit megtartása persze szinte garantáltja, hogy a Hondával küszködő McLaren és a Renault-val szenvedő Red Bull hátrasorolásokkal bukdácsolja végig a szezont. 


Az erőforrások számáról valószínűleg az F1 szabályait író Stratégiai Munkacsoport jövő csütörtöki londoni ülésén tárgyalnak – a sportág középtávú jövőjét meghatározó kérdések, szabályváltoztatások mellett -, és most megint úgy tűnik, a Merci az emelésre szavaz majd.
“Mi azzal a feltétellel akartuk az ötödik motort, hogy a pénteki edzéseken nagyobb lesz az aktivitás. Számunkra nem ideális az ötödik erőforrás, mi néggyel is meglennénk, de az is fontos, hogy a nézők kedvére tegyünk. Csütörtökön megvitatjuk majd a kérdést, de szerintem lesznek olyan csapatok, amelyek a pluszköltségek miatt nem akarnak még egy motort.”
A Red Bull a motorkérdés mellett a 2017-es szabályváltoztatásokat, az 1000 lóerős motorok bevezetését és minden egyéb kérdést is a jövő héten tisztázni szeretne, mondta az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko Barcelonában.
“Nagyon remélem, hogy ésszerű, érdemi eredménye lesz a megbeszélésnek. Nem csak számunkra, hanem a Forma-1 egésze számára fontos ez. A nézettség, a jegyeladások zuhannak, a szponzorok nem jönnek. A főnök (Dietrich Mateschitz Red Bull-tulajdonos) jelezte már, hogy átgondolhatjuk a Forma-1-es részvételünket, ha nem lesz változás.”


Marko hozzátette, hogy az F1 kormányzásának kérdésén is változtatni kellene, a két évvel ezelőtt a Formula One Management (azaz Bernie Ecclestone) és az FIA (azaz Jean Todt elnök) hat-hat, plusz hat csapat (Mercedes, Red Bull, Ferrari, Williams, McLaren, Force India) egy-egy szavazatával működő Stratégiai Munkacsoport tehetetlen.
“Az FIA, a FOM és a csapatok megegyezésére épülő rendszer nem működik. Nem lehet mindenkitől megkérdezni, hogy nekik mi lenne jó. Független mechanizmus kellene (a szabályok írásában)” – mondta.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.