F1: A Mercedes szélkakas, a Red Bull kiakadt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.10. 12.30

A Mercedes megint meggondolta magát az ötödik motorok bevetését illetően, miközben a Red Bull már a Forma-1 alapjait támadja.

Míg korábban úgy tűnt, hogy a Forma-1-es csapatok megegyeztek a motorszabályok lazításáról, így négyről ötre emelhetik a 2015-ös idényben büntetés nélkül használható egységek számát, a héten a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda kerek perec elutasította ezt.
A négyes limit megtartása persze szinte garantáltja, hogy a Hondával küszködő McLaren és a Renault-val szenvedő Red Bull hátrasorolásokkal bukdácsolja végig a szezont. 


Az erőforrások számáról valószínűleg az F1 szabályait író Stratégiai Munkacsoport jövő csütörtöki londoni ülésén tárgyalnak – a sportág középtávú jövőjét meghatározó kérdések, szabályváltoztatások mellett -, és most megint úgy tűnik, a Merci az emelésre szavaz majd.
“Mi azzal a feltétellel akartuk az ötödik motort, hogy a pénteki edzéseken nagyobb lesz az aktivitás. Számunkra nem ideális az ötödik erőforrás, mi néggyel is meglennénk, de az is fontos, hogy a nézők kedvére tegyünk. Csütörtökön megvitatjuk majd a kérdést, de szerintem lesznek olyan csapatok, amelyek a pluszköltségek miatt nem akarnak még egy motort.”
A Red Bull a motorkérdés mellett a 2017-es szabályváltoztatásokat, az 1000 lóerős motorok bevezetését és minden egyéb kérdést is a jövő héten tisztázni szeretne, mondta az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko Barcelonában.
“Nagyon remélem, hogy ésszerű, érdemi eredménye lesz a megbeszélésnek. Nem csak számunkra, hanem a Forma-1 egésze számára fontos ez. A nézettség, a jegyeladások zuhannak, a szponzorok nem jönnek. A főnök (Dietrich Mateschitz Red Bull-tulajdonos) jelezte már, hogy átgondolhatjuk a Forma-1-es részvételünket, ha nem lesz változás.”


Marko hozzátette, hogy az F1 kormányzásának kérdésén is változtatni kellene, a két évvel ezelőtt a Formula One Management (azaz Bernie Ecclestone) és az FIA (azaz Jean Todt elnök) hat-hat, plusz hat csapat (Mercedes, Red Bull, Ferrari, Williams, McLaren, Force India) egy-egy szavazatával működő Stratégiai Munkacsoport tehetetlen.
“Az FIA, a FOM és a csapatok megegyezésére épülő rendszer nem működik. Nem lehet mindenkitől megkérdezni, hogy nekik mi lenne jó. Független mechanizmus kellene (a szabályok írásában)” – mondta.

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.