F1: Rosberg odavágott Hamiltonnak

Forma-1 Spanyol Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.09. 15.09

A Spanyol Nagydíj időmérőjén komoly diadalt aratott Nico Rosberg, megtörte csapattársa, Lewis Hamilton pole-sorozatát. Villogtak a Toro Rossók, Räikkönen gyenge volt.

Megtört Lewis Hamilton időmérős sikerszériája, miután pályafutása során második alkalommal indulhat az élről a Spanyol Nagydíjon Nico Rosberg. A német pilóta 2013-as edzéselsőségét ismételte meg. Pályafutása során a 16. alkalommal indulhat a pole-ból.


Idén először nem Lewis Hamiltoné az első rajthely, a brit három tizeddel maradt el csapattársától, aki a Q1-ben és a Q2-ben is gyorsabb volt. Sebastian Vettel a harmadik helyre hozta a Ferrarit, biztosítva magának a lehetőséget, hogy versenyben legyen a dobogóért. Nem úgy Kimi Raikkönen, akik csapattársától egy másodperccel elmaradva csak a hetedik helyen kvalifikált.
A finn pilótával ellentétben remekelt a két Toro Rosso-ifjonc, akik kibérelték a harmadik sort, Carlos Sainz 5., Max Verstappen a 6. lett. Hasonlóan nagy különbség alakult ki a Williamsnél is, ahol Valteri Bottas a negyedik, Felipe Massa a kilencedik lett. Ezúttal sem jutott a Q3-ba a McLaren, Fernando Alonso 13., Jenson Button 14. pozícióban zárt.
Így zajlott az időmérő
Napos, meleg (24 fokos levegő- és 45 fokos aszfalthőmérséklet), enyhén szeles időben kezdődött a 2015-ös Forma-1-es idény első európai időmérője Barcelonában.


A Q1-et a Manor spanyol újonca, Roberto Merhi kezdte, de az első igazán versenyképes kört Nico Rosberg futotta egy 1:27,6-os idővel, kemény keveréken. Hamilton 1:27,3-ra javított, de másokkal együtt a rossz tapadásra panaszkodott.
A McLarenek rögtön a közepes keveréket tették fel, Feranando Alonso és Jenson Button az 5-6. helyre ugrott. Hamilton a szakasz végére is keményeken ment ki, és elképesztő módon még egy másodpercet javított. 
A kiesőzónában a sauberes Marcus Ericsson, a két Force India és a két Manor maradt, ami azt is jelentette, hogy mindkét McLaren továbbment.


A Q2-ben Rosberg villantott nagyot, a közepes keveréken hat tizedet adott Hamiltonnak is. Mögöttük a Ferrarik és Bottas, a kieső helyeken pedig a McLarenek és a Lotusok sorakoztak az első “menet” után.
Alonso, Button, Grosjean és Maldonado is próbálkozott, de nem tudtak betörni a top10-be, a sauberes Felipe Nasrral együtt búcsúztak.
A Q3-ra csak két perc várakozás után futottak ki az autók,  pontosabban a Mercik, a Ferrarik és a Williamsek, a Red Bull-csapatok kivártak. Az első gyors körök után Rosberg újra jobbnak bizonyult, szűk három tizeddel gyorsabb volt Hamiltonnál. Utánuk Vettel, Bottas, Räikkönen futott biztonsági kört használt abroncsokon.
A fináléra a mercisek közül Hamilton futott ki előbb, Rosberg a legvégére hagyta, és már nyugodtan is futhatott be a célba, mert az angol nem tudott javítani az első próbálkozásán. Rosberg idén először elverte csapattársát a kvalifikáción.
Vettel a 3. hellyel hozta a kötelezőt, Räikkönen viszont a csalódást keltő 7. időt autózta csak, Valtteri Bottas és a Toro Rosso két ifjonca is elverte (Sainz 5., Verstappen 6.), a két Red Bull és Massa osztozott a top10 utolsó helyein.
Spanyol Nagydíj, kvalifikáció, Barcelona, 2015.05.09.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.