F1: Mindenki elégedetlen Barcelonában

A forróság miatt nincs tapadás

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.09. 08.00

Hiába volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén a címvédő Lewis Hamilton, utólag még szokásos pénteki kedvetlenségénél is negatívabban nyilatkozott.

“Egyelőre nem vagyok elégedett az autó balanszával, nem is tudom igazán, hogy mi a baj” – mondta Hamilton. “Nagyon kiszámíthatatlan a kör folyamán, szerintem a szél miatt. Néhol van széllökés, máshol nincs. Néhol túlkormányzott, máshol alulkormányzott. Egyik helyen minden tökéletes, a következő körön meg már teljesen más, szóval nagyon nehéz elcsípni a beállításokat.”


A kérdésre, hogy a péntek délután csak a harmadik idővel zárt csapattársa, Nico Rosberg veszélyesebb lehet-e Barcelonában, mint előtte, Hamilton így felelt: “Szerintem gyors lesz. Nekem egyszerűen még gyorsabbnak kell lennem.”

A Mercedes német pilótája szintén nem ugrott ki a bőréből. “A lényeg mindig az, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a rövid és a hosszú etapos beállítások között” – magyarázta Rosberg. “Különösen ilyen körülmények mellett, amikor nagyon meleg van, a gumik nehezen bírják a hosszabb etapokat.”

“De az is világos, hogy szombatra a gyors körös tempómon is javítani kell még. Egyszerűen túl keményen használtam a gumikat a felvezető körökön, a gyor kör kezdetére már túl melegek voltak.”


“A sebességváltóval is volt egy kis gond, de az apróság, csak finomhangolásra van szükség. Kipróbáltunk valamit, de a visszaváltásoknál volt egy kis késés, az elég gáz volt, szóval aztán visszaállítottuk. Összességében nem volt rossz nap, jobbnak tűnt az autó, főleg a Ferrarihoz viszonyítva, ami fontos a verseny szempontjából.”

A Ferrari azért most sem volt messze, Sebastian Vettel Hamiltontól négy tizeddel elmaradva lett a második, Kimi Räikkönen pedig hozta a kötelező negyedik pozíciót, mégsem voltak boldogok.

“Szerintem még lehet javítani az autón” – kezdte Vettel az értékelést. “Azt hiszem, négy tized volt a hátrányom, de ha megnézzük a teljes napot, valójában azért több. Sajnos még mindig megvan a lemaradásunk, ami nem jó hír.”


“Pénteken minden autó csúszkált, mindenki küszködött egy kicsit. Elég kicsi a tapadás, de azért nem rendkívüli a helyzet. A felgumizódás majd segít, mindenki sokat ment, szóval javulni fog az aszfalt. Vasárnap egy kicsit hűvösebb is lesz, talán az is segít majd.”

Kimi Räikkönen is panaszkodott. “Elég fura nap volt. A helyezés és a köridők nem voltak rosszak, de az autó viselkedésével nem voltam igazán elégedett. Nem tudom, hogy a szél vagy valami más miatt, de egész nap küszködtem. Az új fejlesztéseknél semmilyen problémát nem láttunk, egyszerűen csak nem igazán érzem az autót, csúszkál. Sokat javulhatok még, megnézzük majd az adatokat.”

A jelentős frissítési csomaggal, új, rövid orral szerelt Red Bull-lal Danyiil Kvjat a hatodik időt érte el a második edzésen, de csapattársa, Daniel Ricciardo rosszul járt, ki kellett cserélni a Renault-motort az autójában, keveset futott.


“Nem mentem sokat, de számítottunk is erre. A második edzésre bekerült a negyedik (utolsó szabadon felhasználható – a szerk.) motor az autómba, de azt hiszem, így is terveztük. Elfogadhatatlan, de nem rajtam múlik. Egyszerűen azzal kell dolgoznom, amit kapok. Reméljük, hogy ez a motor kibírja a monacói futam végéig, mert ott hiányzik legkevésbé a hátrasorolás!” – mondta az ausztrál.

“Jó lett volna többet vezetni ma, de így is eleget futott az autó az adatgyűjtéshez. Danynek (Kvjat) jóval simább edzése volt, majd meglátjuk, mit mutatnak a számok. Nagy potenciál van a fejlesztésekben, a lényeg pedig a holnapi időmérő” – tette hozzá.

Mivel viszonylag későn, a jól felgumizott pályán futott gyors kört, Jenson Button szokatlan helyen, a hetediken végzett az új színűre festett McLarennel, és nagyon elégedett volt. “Nem igazán lehet összehasonlítani a téli teszteket és a mai napot, mert mások voltak a körülmények” – fogalmazott Button.


“A pálya valószínűleg most lassabb a hőség és a szél miatt, de ami a lényeg, hogy az autó tízszer jobbnak érződött ma, mint pár hónapja. Egyelőre csak a szabadedzéseken vagyunk túl, és pénteken mindig gyorsabbak vagyunk, mint az időmérőn. Meglátjuk, remélhetőleg sima hétvégénk lesz, a kezdés mindenesetre ígéretes volt.”

Fernando Alonso éppen csak kiszúszott az első tízből, és volt egy megpördülése is a 12-es kanyarban. “Nem volt szándékos” – árulta el a spanyol. “Már bevezető körön voltam, és ilyenkor mindig oda-odalépünk egy kicsit a szórakozás kedvéért.”

“Ma elég lassú volt a pálya, a Mercedes másodpercekkel gyorsabb volt februárban. Mindenki küszködött a tapadással, szóval próbáltunk egy kicsit szórakozni. Remélhetőleg holnapra sikerül egy kicsit javítani a teljesítményünkön.”


Gyorsnak tűnt az első napon a Toro Rosso, Max Verstappen szerint harcolhat a csapat a Williamsszel a harmadik sorért. “Tudtuk, hogy ez a pálya fekszik nekünk, a közepes és gyors kanyarokat különösen szereti az autó” – így a holland tini.

“Ezen a pályán kevésbé számít a motorerő, mint Bahreinben vagy Kínában, ez segít nekünk. Az eredményeink ígéretesek, egyelőre jónak tűnik a holnap, a Q3 a cél. A Williamst is megszorongathatjuk.”

Valtteri Bottas nem ijedt meg a Toro Rosso tempójától. “Lehet, hogy pénteken közel voltak, de az első napon mindenki különböző üzemanyagszintekkel és motorbeállításokkal köröz” – nyugtatta a csapat szurkolóit a finn.

“Pontosan tudjuk, hogy mennyi tartalékunk van még, és azt hiszem, ez elég lehet ahhoz, hogy a Toro Rosso és a Red Bull előtt maradjunk.”

Kommentek

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

F1: 15 helyes hátrasorolás a McLaren-újoncnak

Kezdődik: a McLarennél már az idény negyedik fordulóján jönnek a motorcserés hátrasorolások, Stoffel Vandoorne az Orosz Nagydíjra 15 pozíciós büntetést kapott.

F1: Alonso azért se bánja, hogy otthagyta a Ferrarit

Fernando Alonso unja már a kérdést, de újra elmondta, hogy akkor sem bánja a Ferraritól való távozást, ha idén bajnoki esélyes az olasz csapat. A McLarennél javult az életminősége.

Tarlós bedurvult, ez lett a bírságkamera sorsa

Tarlós István főpolgármester leszereltette a Bécsi és Szépvölgyi út kereszteződésében felszerelt kamerát.

F1: Räikkönen az élen, menet közben esett szét a Force India

A Forma-1-es Orosz Nagydíj első szabadedzésén a Ferrari Mercedesek előtt végzett, a leggyorsabb Kimi Räikkönen volt. A Force India látványos hibát produkált.

Vettel: Szocsi a Mercedes pályája

Az idén eddig háromból két futamot megnyerő ferraris Sebastian Vettel a hétvégi Orosz Nagydíj előtt nem igazán bízik a triplázásban, szerinte Szocsiban egyértelműen a Mercedes a favorit.

A pesti autósok birkák, itt a fotós bizonyíték

Levelet kaptunk olvasónktól, akit – érthetően – bánt, hogy a pesti autósok nem tanulnak a büntetésekből, és direkt megszegik a szabályokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.