F1: Mindenki elégedetlen Barcelonában

A forróság miatt nincs tapadás

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.09. 08.00

Hiába volt a leggyorsabb a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén a címvédő Lewis Hamilton, utólag még szokásos pénteki kedvetlenségénél is negatívabban nyilatkozott.

“Egyelőre nem vagyok elégedett az autó balanszával, nem is tudom igazán, hogy mi a baj” – mondta Hamilton. “Nagyon kiszámíthatatlan a kör folyamán, szerintem a szél miatt. Néhol van széllökés, máshol nincs. Néhol túlkormányzott, máshol alulkormányzott. Egyik helyen minden tökéletes, a következő körön meg már teljesen más, szóval nagyon nehéz elcsípni a beállításokat.”


A kérdésre, hogy a péntek délután csak a harmadik idővel zárt csapattársa, Nico Rosberg veszélyesebb lehet-e Barcelonában, mint előtte, Hamilton így felelt: “Szerintem gyors lesz. Nekem egyszerűen még gyorsabbnak kell lennem.”

A Mercedes német pilótája szintén nem ugrott ki a bőréből. “A lényeg mindig az, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a rövid és a hosszú etapos beállítások között” – magyarázta Rosberg. “Különösen ilyen körülmények mellett, amikor nagyon meleg van, a gumik nehezen bírják a hosszabb etapokat.”

“De az is világos, hogy szombatra a gyors körös tempómon is javítani kell még. Egyszerűen túl keményen használtam a gumikat a felvezető körökön, a gyor kör kezdetére már túl melegek voltak.”


“A sebességváltóval is volt egy kis gond, de az apróság, csak finomhangolásra van szükség. Kipróbáltunk valamit, de a visszaváltásoknál volt egy kis késés, az elég gáz volt, szóval aztán visszaállítottuk. Összességében nem volt rossz nap, jobbnak tűnt az autó, főleg a Ferrarihoz viszonyítva, ami fontos a verseny szempontjából.”

A Ferrari azért most sem volt messze, Sebastian Vettel Hamiltontól négy tizeddel elmaradva lett a második, Kimi Räikkönen pedig hozta a kötelező negyedik pozíciót, mégsem voltak boldogok.

“Szerintem még lehet javítani az autón” – kezdte Vettel az értékelést. “Azt hiszem, négy tized volt a hátrányom, de ha megnézzük a teljes napot, valójában azért több. Sajnos még mindig megvan a lemaradásunk, ami nem jó hír.”


“Pénteken minden autó csúszkált, mindenki küszködött egy kicsit. Elég kicsi a tapadás, de azért nem rendkívüli a helyzet. A felgumizódás majd segít, mindenki sokat ment, szóval javulni fog az aszfalt. Vasárnap egy kicsit hűvösebb is lesz, talán az is segít majd.”

Kimi Räikkönen is panaszkodott. “Elég fura nap volt. A helyezés és a köridők nem voltak rosszak, de az autó viselkedésével nem voltam igazán elégedett. Nem tudom, hogy a szél vagy valami más miatt, de egész nap küszködtem. Az új fejlesztéseknél semmilyen problémát nem láttunk, egyszerűen csak nem igazán érzem az autót, csúszkál. Sokat javulhatok még, megnézzük majd az adatokat.”

A jelentős frissítési csomaggal, új, rövid orral szerelt Red Bull-lal Danyiil Kvjat a hatodik időt érte el a második edzésen, de csapattársa, Daniel Ricciardo rosszul járt, ki kellett cserélni a Renault-motort az autójában, keveset futott.


“Nem mentem sokat, de számítottunk is erre. A második edzésre bekerült a negyedik (utolsó szabadon felhasználható – a szerk.) motor az autómba, de azt hiszem, így is terveztük. Elfogadhatatlan, de nem rajtam múlik. Egyszerűen azzal kell dolgoznom, amit kapok. Reméljük, hogy ez a motor kibírja a monacói futam végéig, mert ott hiányzik legkevésbé a hátrasorolás!” – mondta az ausztrál.

“Jó lett volna többet vezetni ma, de így is eleget futott az autó az adatgyűjtéshez. Danynek (Kvjat) jóval simább edzése volt, majd meglátjuk, mit mutatnak a számok. Nagy potenciál van a fejlesztésekben, a lényeg pedig a holnapi időmérő” – tette hozzá.

Mivel viszonylag későn, a jól felgumizott pályán futott gyors kört, Jenson Button szokatlan helyen, a hetediken végzett az új színűre festett McLarennel, és nagyon elégedett volt. “Nem igazán lehet összehasonlítani a téli teszteket és a mai napot, mert mások voltak a körülmények” – fogalmazott Button.


“A pálya valószínűleg most lassabb a hőség és a szél miatt, de ami a lényeg, hogy az autó tízszer jobbnak érződött ma, mint pár hónapja. Egyelőre csak a szabadedzéseken vagyunk túl, és pénteken mindig gyorsabbak vagyunk, mint az időmérőn. Meglátjuk, remélhetőleg sima hétvégénk lesz, a kezdés mindenesetre ígéretes volt.”

Fernando Alonso éppen csak kiszúszott az első tízből, és volt egy megpördülése is a 12-es kanyarban. “Nem volt szándékos” – árulta el a spanyol. “Már bevezető körön voltam, és ilyenkor mindig oda-odalépünk egy kicsit a szórakozás kedvéért.”

“Ma elég lassú volt a pálya, a Mercedes másodpercekkel gyorsabb volt februárban. Mindenki küszködött a tapadással, szóval próbáltunk egy kicsit szórakozni. Remélhetőleg holnapra sikerül egy kicsit javítani a teljesítményünkön.”


Gyorsnak tűnt az első napon a Toro Rosso, Max Verstappen szerint harcolhat a csapat a Williamsszel a harmadik sorért. “Tudtuk, hogy ez a pálya fekszik nekünk, a közepes és gyors kanyarokat különösen szereti az autó” – így a holland tini.

“Ezen a pályán kevésbé számít a motorerő, mint Bahreinben vagy Kínában, ez segít nekünk. Az eredményeink ígéretesek, egyelőre jónak tűnik a holnap, a Q3 a cél. A Williamst is megszorongathatjuk.”

Valtteri Bottas nem ijedt meg a Toro Rosso tempójától. “Lehet, hogy pénteken közel voltak, de az első napon mindenki különböző üzemanyagszintekkel és motorbeállításokkal köröz” – nyugtatta a csapat szurkolóit a finn.

“Pontosan tudjuk, hogy mennyi tartalékunk van még, és azt hiszem, ez elég lehet ahhoz, hogy a Toro Rosso és a Red Bull előtt maradjunk.”

Kommentek

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

Csodalámpával villant a Mercedes

Nem vakítja a szembejövőket, járdát és navigációs utasítást is az útra vetít a Mercedes-Benz legújabb fényszórója.

F1: Rosberg kamu kupát kapott – videó

Nico Rosberg csütörtökön megérkezett a Mercedes-csapat központjába, ahol kézbe vehette a világbajnoki kupát is. Na jó, nem egészen azt.

Eldőlt: ennyit fogsz fizetni a német sztrádáért

Jóváhagyta a német autópályákra vonatkozó “tisztességes és megkülönböztetéstől mentes” útdíj bevezetését az Európai Bizottság.

Olyan KRESZ-tábla lesz az M7-esen, mint még soha

Kihelyezik az első táblát az elektromos autók töltőpontjáról az M7-esen.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.