“Egyelőre nem vagyok elégedett az autó balanszával, nem is tudom igazán, hogy mi a baj” – mondta Hamilton. “Nagyon kiszámíthatatlan a kör folyamán, szerintem a szél miatt. Néhol van széllökés, máshol nincs. Néhol túlkormányzott, máshol alulkormányzott. Egyik helyen minden tökéletes, a következő körön meg már teljesen más, szóval nagyon nehéz elcsípni a beállításokat.”


A kérdésre, hogy a péntek délután csak a harmadik idővel zárt csapattársa, Nico Rosberg veszélyesebb lehet-e Barcelonában, mint előtte, Hamilton így felelt: “Szerintem gyors lesz. Nekem egyszerűen még gyorsabbnak kell lennem.”

A Mercedes német pilótája szintén nem ugrott ki a bőréből. “A lényeg mindig az, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a rövid és a hosszú etapos beállítások között” – magyarázta Rosberg. “Különösen ilyen körülmények mellett, amikor nagyon meleg van, a gumik nehezen bírják a hosszabb etapokat.”

“De az is világos, hogy szombatra a gyors körös tempómon is javítani kell még. Egyszerűen túl keményen használtam a gumikat a felvezető körökön, a gyor kör kezdetére már túl melegek voltak.”


“A sebességváltóval is volt egy kis gond, de az apróság, csak finomhangolásra van szükség. Kipróbáltunk valamit, de a visszaváltásoknál volt egy kis késés, az elég gáz volt, szóval aztán visszaállítottuk. Összességében nem volt rossz nap, jobbnak tűnt az autó, főleg a Ferrarihoz viszonyítva, ami fontos a verseny szempontjából.”

A Ferrari azért most sem volt messze, Sebastian Vettel Hamiltontól négy tizeddel elmaradva lett a második, Kimi Räikkönen pedig hozta a kötelező negyedik pozíciót, mégsem voltak boldogok.

“Szerintem még lehet javítani az autón” – kezdte Vettel az értékelést. “Azt hiszem, négy tized volt a hátrányom, de ha megnézzük a teljes napot, valójában azért több. Sajnos még mindig megvan a lemaradásunk, ami nem jó hír.”


“Pénteken minden autó csúszkált, mindenki küszködött egy kicsit. Elég kicsi a tapadás, de azért nem rendkívüli a helyzet. A felgumizódás majd segít, mindenki sokat ment, szóval javulni fog az aszfalt. Vasárnap egy kicsit hűvösebb is lesz, talán az is segít majd.”

Kimi Räikkönen is panaszkodott. “Elég fura nap volt. A helyezés és a köridők nem voltak rosszak, de az autó viselkedésével nem voltam igazán elégedett. Nem tudom, hogy a szél vagy valami más miatt, de egész nap küszködtem. Az új fejlesztéseknél semmilyen problémát nem láttunk, egyszerűen csak nem igazán érzem az autót, csúszkál. Sokat javulhatok még, megnézzük majd az adatokat.”

A jelentős frissítési csomaggal, új, rövid orral szerelt Red Bull-lal Danyiil Kvjat a hatodik időt érte el a második edzésen, de csapattársa, Daniel Ricciardo rosszul járt, ki kellett cserélni a Renault-motort az autójában, keveset futott.


“Nem mentem sokat, de számítottunk is erre. A második edzésre bekerült a negyedik (utolsó szabadon felhasználható – a szerk.) motor az autómba, de azt hiszem, így is terveztük. Elfogadhatatlan, de nem rajtam múlik. Egyszerűen azzal kell dolgoznom, amit kapok. Reméljük, hogy ez a motor kibírja a monacói futam végéig, mert ott hiányzik legkevésbé a hátrasorolás!” – mondta az ausztrál.

“Jó lett volna többet vezetni ma, de így is eleget futott az autó az adatgyűjtéshez. Danynek (Kvjat) jóval simább edzése volt, majd meglátjuk, mit mutatnak a számok. Nagy potenciál van a fejlesztésekben, a lényeg pedig a holnapi időmérő” – tette hozzá.

Mivel viszonylag későn, a jól felgumizott pályán futott gyors kört, Jenson Button szokatlan helyen, a hetediken végzett az új színűre festett McLarennel, és nagyon elégedett volt. “Nem igazán lehet összehasonlítani a téli teszteket és a mai napot, mert mások voltak a körülmények” – fogalmazott Button.


“A pálya valószínűleg most lassabb a hőség és a szél miatt, de ami a lényeg, hogy az autó tízszer jobbnak érződött ma, mint pár hónapja. Egyelőre csak a szabadedzéseken vagyunk túl, és pénteken mindig gyorsabbak vagyunk, mint az időmérőn. Meglátjuk, remélhetőleg sima hétvégénk lesz, a kezdés mindenesetre ígéretes volt.”

Fernando Alonso éppen csak kiszúszott az első tízből, és volt egy megpördülése is a 12-es kanyarban. “Nem volt szándékos” – árulta el a spanyol. “Már bevezető körön voltam, és ilyenkor mindig oda-odalépünk egy kicsit a szórakozás kedvéért.”

“Ma elég lassú volt a pálya, a Mercedes másodpercekkel gyorsabb volt februárban. Mindenki küszködött a tapadással, szóval próbáltunk egy kicsit szórakozni. Remélhetőleg holnapra sikerül egy kicsit javítani a teljesítményünkön.”


Gyorsnak tűnt az első napon a Toro Rosso, Max Verstappen szerint harcolhat a csapat a Williamsszel a harmadik sorért. “Tudtuk, hogy ez a pálya fekszik nekünk, a közepes és gyors kanyarokat különösen szereti az autó” – így a holland tini.

“Ezen a pályán kevésbé számít a motorerő, mint Bahreinben vagy Kínában, ez segít nekünk. Az eredményeink ígéretesek, egyelőre jónak tűnik a holnap, a Q3 a cél. A Williamst is megszorongathatjuk.”

Valtteri Bottas nem ijedt meg a Toro Rosso tempójától. “Lehet, hogy pénteken közel voltak, de az első napon mindenki különböző üzemanyagszintekkel és motorbeállításokkal köröz” – nyugtatta a csapat szurkolóit a finn.

“Pontosan tudjuk, hogy mennyi tartalékunk van még, és azt hiszem, ez elég lehet ahhoz, hogy a Toro Rosso és a Red Bull előtt maradjunk.”