F1: Alonsónak csoda a 13. hely

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.09. 16.35

A McLaren mindkét autójával bejutott a Q2-be Barcelonában, Fernando Alonso szerint ez önmagában nagy eredmény. A spanyol a versenytempóban bízik, pontokat remél.

A kincstári optimizmusból soha nem fogynak ki a McLaren pilótái, akik a Spanyol Nagydíj időmérőjén is csak a Q2-ig jutottak. Fernando Alonso a 13. helyről rajtolhat, de legalább a tiszta oldalról.

“Ha azt nézem, hogy az első hely a célunk, ez még mindig elég kevés, de lépésről lépésre kell haladnunk” – mondta Alonso. “A gumikezelésünk elég jó itt, a versenytempónk sem tűnik rossznak, vagyis meglehet a pontszerzés.”

“A 13. hely a pálya tiszta oldalát jelenti, ez is segíthet. A fejlesztéseink jól működtek, Ausztráliában még négy és fél másodpercre voltunk, most meg már pontokról beszélek. Ez valóságos csoda. A 9., 10. vagy 11. hely, egy vagy két pont megszerzése nem épp az álmunk, ennél sokkal többet szeretnénk. Ugyanakkor viszont az elérhető célok megvalósítása jót tesz a csapat motivációjának. Egyelőre még csak a vágyak és szavak szintjén léteznek, de ha tényleg elkezdünk pontokat szerezni, a sokat számít majd” – magyarázta a spanyol.

Jenson Button egy hellyel Alonso mögött, a 14. helyen végzett, a fékekkel nem volt elégedett. “Új fékeket tettünk fel az időmérőre, az egyes kanyarban mégis minden egyes féktávon gond volt” – morgott az angol. “Az utolsó körömre próbáltam másképp felmelegíteni őket, így viszont nem melegedtek fel, folyamatosan blokkolt az eleje. Ennek utána kell néznünk.”

“A fejlődésünknek azonban örülnünk kell, mindkét autónk bejutott a Q2-be, ráadásul saját erőből, nem mások problémái miatt. Ez fontos.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.