F1: Vettel nem számít csodára

A Mercedes még erősebb

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.05.07. 16.30

Niki Lauda szerint eltűnt a Mercedes előnye, a Ferrari motorerőben már egyenrangú ellenfél. Sebastian Vettel szerint a barcelonai csomag még kevés az első helyhez.

A Mercedes fej-fej melletti küzdelemre készül a Ferrarival az év végéig, Niki Lauda csapatelnök szerint a csapat motorelőnye is eltűnt. “A Ferrari ledolgozta a hátrányát” – mondta korábban Lauda. “Úgy számolunk, hogy 45 lóerővel lett erősebb a motorjuk, így nagyjából ugyanott állnak, mint mi.”

“Mostantól csak az autón és a pilótákon múlik, hogy ki ér el jobb eredményt.” A hétvégi Spanyol Nagydíjra hetven százalékban újult meg a Ferrari karosszériája, de a Mercedes sem tétlenkedett: Barcelonában új padlólemezt, fékhűtő-csatornákat és szárnyvéglapokat vet be a csapat, a motoron viszont nem változtat.

Sebastian Vettel nem biztos benne, hogy a barcelonai csomag elég az első helyhez. “Még mindig a Mercedesé a legerősebb csomag” – így a német, aki június végén, egy hónappal a Magyar Nagydíj előtt is a Hungaroringen vezet majd a Ferrari Racing Days keretében. “A világbajnokságot mindig a fejlesztési részlegek csatája dönti el.”

“Aki nem fejlődik az első versenytől az utolsóig, soha nem nyeri meg a bajnokságot, akkor sem, ha az év elején övé a legjobb autó. El akarjuk kapni a Mercedest, de ehhez sok kis lépésre van szükség.”

A Ferrari jelentette veszéllyel a Mercedes is tisztában van. “Nagyon komolyan vesszük a Ferrarit, mint ellenfelet” – fogalmazott Toto Wolff csapatfőnök. “A lehető leggyorsabban igyekszünk majd bevetni az új fejlesztéseket.”

Kommentek

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.