A Forma-1-ben a 2011-ben a Williamsnél bemutatkozott, a venezuelai állami olajvállalat, a PDVSA idényenként több tízmillió dolláros támogatásával versenyző Pastor Maldonadót leginkább a balesetei, ütközései, kiesései miatt emlegetjük.
A 30 éves venezuelai pilóta jó néhányszor tanúbizonyságát adta már, hogy az állandó kritikák és gúnyolódás ellenére nem érzi, hogy változtatnia kellene, a brit Sky Sportsnak adott friss interjújából is az derül ki, hogy egész másképp látja a dolgokat, mint a többség.


“Forma-1-es versenyzőként a rajongóknak is meg kell felelni. Egy nagy ország vár tőlem nagy dolgokat. De úgy tűnik, hogy akármikor hibázok vagy balesetem van, akkor is, ha más miatt, mindig az én hibám. Forma-1-es versenyző vagyok így nagyon sokat foglalkoznak velem, mind jó, mind rossz értelemben” – mondta a “Crashtor” gúnynéven emlegetett Lotus-pilóta.
Maldonado úgy hiszi, hogy a kritikák, támadások valójában hazájából indultak, és politikai indíttatásúak.
“Venezuelában politikai nyomás is érvényesül, ugyanis a kormányzat  kezdettől fogva támogatta a versenyzői karrieremet, az ellenzék pedig a legapróbb részletet is támadásra igyekszik felhasználni. De ez nem újdonság számomra. A Forma-1-ben talán új dolog, de nagyon régről ered. Túlélem. Nyilván nem a legjobb érzés, de teszem a dolgomat, igyekszem a maximumot nyújtani.”


Míg Maldonado kimondottan sikeres volt az alsóbb kategóriákban, öt évvel ezelőtti Forma-1-es bemutatkozása óta a 2012-es barcelonai meglepetésgyőzelmen kívül mindössze hétszer(!) szerzett pontot. A PDVSA így is fizet persze, de épp ezért a versenyző nehezen moshatja le magáról a fizetős pilóta bélyegzőt. 
“Komoly nyomást jelent ez, mind a szurkolók, mind a sajtó, mind a hazám irányából, hiszen az országom pénzt költ a Forma-1-re. A projekt még 10 évvel ezelőtt indult, amikor a Formula Renault-ban versenyeztem. Megnyertem a sorozatot, az állam pedig úgy döntött, hogy felépít egy projektet, eljuttatnak a Forma-1-ig. Szóval nagy nyomást jelent, de erről szól az F1, hát nem?”


A kérdésre, hogy Venezuela, a PDVSA kitűzött-e konkrét célokat számára, Maldonado így felelt:
“Természetesen vannak célok. Győzni akarunk. Egyszer már sikerült, szóval sikerülhet másodszor, harmadszor vagy még többször is. Az elvárások nagyok, de az országom fiatal, a Forma-1-hez sem értenek annyira, szóval folyamatosan tanulunk. Remélem, hogy hamarosan további győzelmeket és akár bajnoki címet is ünnepelhetünk!” 
Bár tavaly és idén is Romain Grosjean az eredményesebb a Lotusnál, amikor a csapat tartalékost vet be az edzéseken, mindig a franciának kell félreállnia. Maldonado szerződése garantálja, hogy a teljes hétvégén vezet.
“Azt nem tudom pontosan, hogy mi van a PDVSA és a csapat közötti szerződésben, a szponzori szerződés és az én szerződésem két külön dolog. Azonban az én szerződésem teljesen világos ezt illetően: benne van, hogy a teljes hétvégén vezetnem kell.”