F1: Politikai okból támadják Maldonadót?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.07. 11.40

A balesetei miatt a kritikák, viccek álladó céltáblájaként szereplő Pastor Maldonado úgy véli, a támadások mögött politikai motívum rejlik. Nem rágódik túl sokat, “túléli

A Forma-1-ben a 2011-ben a Williamsnél bemutatkozott, a venezuelai állami olajvállalat, a PDVSA idényenként több tízmillió dolláros támogatásával versenyző Pastor Maldonadót leginkább a balesetei, ütközései, kiesései miatt emlegetjük.
A 30 éves venezuelai pilóta jó néhányszor tanúbizonyságát adta már, hogy az állandó kritikák és gúnyolódás ellenére nem érzi, hogy változtatnia kellene, a brit Sky Sportsnak adott friss interjújából is az derül ki, hogy egész másképp látja a dolgokat, mint a többség.


“Forma-1-es versenyzőként a rajongóknak is meg kell felelni. Egy nagy ország vár tőlem nagy dolgokat. De úgy tűnik, hogy akármikor hibázok vagy balesetem van, akkor is, ha más miatt, mindig az én hibám. Forma-1-es versenyző vagyok így nagyon sokat foglalkoznak velem, mind jó, mind rossz értelemben” – mondta a “Crashtor” gúnynéven emlegetett Lotus-pilóta.
Maldonado úgy hiszi, hogy a kritikák, támadások valójában hazájából indultak, és politikai indíttatásúak.
“Venezuelában politikai nyomás is érvényesül, ugyanis a kormányzat  kezdettől fogva támogatta a versenyzői karrieremet, az ellenzék pedig a legapróbb részletet is támadásra igyekszik felhasználni. De ez nem újdonság számomra. A Forma-1-ben talán új dolog, de nagyon régről ered. Túlélem. Nyilván nem a legjobb érzés, de teszem a dolgomat, igyekszem a maximumot nyújtani.”


Míg Maldonado kimondottan sikeres volt az alsóbb kategóriákban, öt évvel ezelőtti Forma-1-es bemutatkozása óta a 2012-es barcelonai meglepetésgyőzelmen kívül mindössze hétszer(!) szerzett pontot. A PDVSA így is fizet persze, de épp ezért a versenyző nehezen moshatja le magáról a fizetős pilóta bélyegzőt. 
“Komoly nyomást jelent ez, mind a szurkolók, mind a sajtó, mind a hazám irányából, hiszen az országom pénzt költ a Forma-1-re. A projekt még 10 évvel ezelőtt indult, amikor a Formula Renault-ban versenyeztem. Megnyertem a sorozatot, az állam pedig úgy döntött, hogy felépít egy projektet, eljuttatnak a Forma-1-ig. Szóval nagy nyomást jelent, de erről szól az F1, hát nem?”


A kérdésre, hogy Venezuela, a PDVSA kitűzött-e konkrét célokat számára, Maldonado így felelt:
“Természetesen vannak célok. Győzni akarunk. Egyszer már sikerült, szóval sikerülhet másodszor, harmadszor vagy még többször is. Az elvárások nagyok, de az országom fiatal, a Forma-1-hez sem értenek annyira, szóval folyamatosan tanulunk. Remélem, hogy hamarosan további győzelmeket és akár bajnoki címet is ünnepelhetünk!” 
Bár tavaly és idén is Romain Grosjean az eredményesebb a Lotusnál, amikor a csapat tartalékost vet be az edzéseken, mindig a franciának kell félreállnia. Maldonado szerződése garantálja, hogy a teljes hétvégén vezet.
“Azt nem tudom pontosan, hogy mi van a PDVSA és a csapat közötti szerződésben, a szponzori szerződés és az én szerződésem két külön dolog. Azonban az én szerződésem teljesen világos ezt illetően: benne van, hogy a teljes hétvégén vezetnem kell.”

Kommentek

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.