F1: A Pirelli a lovak közé dobja a gyeplőt?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.07. 12.30

Míg a tavalyi szabályváltozások miatt a Forma-1 gumiszállítója konzervatív megközelítésben gyártotta és jelölte ki az abroncsait, ezután bevállalósabb lesz.

A 2014-es nagy szabályváltozások miatt a Pirelli a korábbiaknál kiszámíthatóbb, tartósabb gumikat gyártott a tavalyi évre, és a versenyhétvégére is ilyen hozzáállással válogatták a kötelezően használandó keverékeket.
Míg 2011-13 között legtöbbször azért támadták az olasz gyártót, mert túl a gumijai túl gyorsan, túl hirtelen módon koptak el – pont ahogy kérték a milánói cégtől -, tavaly és idén már a konzervativizmusuk miatt kaptak kritikákat.


A Forma-1 gumiszállítója hamarosan változtat a megközelítésén, újra jöhetnek a bevállalóssabb kombinációk, árulta el a cég motorsportfőnöke, Paul Hembery.
“Úgy tervezzük, hogy ezután egyre inkább a lágyabb keverékeket jelöljük a versenyekre, különösen a szuperlágynak szánunk nagyobb szerepet. Talán már Bahreinbe is azt kellett volna vinnünk, akkor (kettő helyett) háromkiállásos futamot láthattunk volna” – nyilatkozta az angol szakember a finn Turun Sanomatnak.
A 2012-13-ban a lágy gumik hosszabb életben tartásával sikereket elérő Lotus mérnöke, Mark Slade azért szkeptikus a Pirelli irányváltását illetően:
“Még ha szuperlágy néven is fut a keverék, valójában csak lágyról van szó. A neveken változtattak, de az egész kínálat keményebb maradt. Nem hiszem, hogy radikális változtatásra készülnek, nagyon is megfelel nekik a jelenlegi helyzet.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.