A 2014-es új, 1,6 literes turbós V6-os motorszabvánnyal együtt nyolcról ötre csökkentették az egy szezonban büntetés nélkül felhasználható erőforrások számát, majd 2015-re tovább szigorodott a szabály, idén már csak négy motorra szól a keret.
A Renault partnerei és az idén belépett Honda csapata, a McLaren máris bajban van, az első négy fordulóban történt meghibásodások miatt kizárt, hogy megússzák a szezont hátrasorolások nélkül, azonban felmerült, sőt, állítólag az összes csapat támogatását is megkapta a kezdeményezés, hogy ötre emeljék a limitet.


A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda most lehűtötte a kedélyeket, a címvédő alakulat nem tesz engedményt ezen a téren:
“Nem lesz ötödik erőforrás” – szögezte le az APA hírügynökségnek az osztrák. “Az idény közben nem lehet így szabályt változtatni.”
A Mercedes érthető módon igyekszik óvni az előnyét, amely egyelőre még mindig elég kényelmes ahhoz, hogy ne kelljen kapkodniuk a(z amúgy véletlenül engedélyezett) szezon közbeni motorfejlesztéssel – a Spanyol Nagydíjra nem is készülnek újítással az erőforrás tekintetében.
“A terveink szerint ugyanazt a motorverziót használjuk majd a Spanyol Nagydíjon, mint eddig” – erősítette meg a brazil Globónak a csapat szóvivője.