F1: Nem lesz a Ferrari bábja az új csapat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.04. 12.40

A 2016-os Forma-1-es belépésre készülő amerikai Haas-csapat mindössze erős partnerségre törekszik a Ferrarival, de nem lesznek B csapat.

Még 2014 nyarán kapott Forma-1-es indulási engedélyt az USA-ban az IndyCarban és a NASCAR-ban jelentős szereplőnek számító Gene Haas projektje, azonban az amerikai csapat a megfelelő felkészülés kedvéért csak 2016-ban száll be.


Haas és az alakulat F1-es főnöke, Günther Steiner korábban többször is arról beszélt, hogy a csapat felszerelését és autóját elsősorban külső beszállítók segítségével rakják össze, a fő partner a Ferrari lesz, Maranellóból érkezik majd az erőforráson kívül a felfüggesztés, a fékrendszer, a kormánymű, az üzemanyagtank, azaz gyakorlatilag minden, amit a szabályok lehetővé tesznek. 
Nemrég az is felröppent, hogy a versenyzőket is a Ferrari adja majd, egy jelölt Kimi Räikkönen, a másik pedig az olasz gárda utánpótlásprogramjának első számú pilótája, az idén a Sauber tartalékosaként alkalmazott Raffaele Marciello lehetne.
A fentiek ellenére a korábban a Jaguarnál és a Red Bull indulásánál dolgozó Steiner egy friss interjúban cáfolta, hogy egyszerű Ferrari B csapatot építenek. 
“Úgy gondolom, hogy a Ferrari jó partnerként segíti majd a Forma-1-es beszállásunkat. A pilótákról nem esett szó. Nem az a terv, hogy a Ferrari B csapata legyünk, és mindent megtegyünk, amit mondanak. Igen, a kapcsolatunk nagyon jó, szeretnénk beszállni a Forma-1-be, és felkértük őket műszaki partnernek. De nem egyszerűen sárgára festett Ferrarikkal indulunk majd, ugyanis a kasztni, az aerodinamikai csomag is más lesz” – magyarázta az Autosportnak.


Steiner hozzátette, hogy a 2010-ben belépett alakulatokkal (HRT, Caterham és a mára egyedüliként talpon maradt Manor Marussia) ellentétben a kezdetektől fogva a pontszerzés lesz majd a céljuk.
“A célunk a tisztességes szereplés. Az elején a kvalifikáción a középmezőnyben akarunk szerepelni, a 12-14. hely környékén, és szeretnénk a pontszerző helyek kapujában versenyezni, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább. A lehető legtöbb pontot akarjuk gyűjteni már jövőre is – mondhatok ilyeneket, tények hiányában egyelőre megengedhetem magamnak. De évről évre revideáljuk majd a célokat.”
A szakember azt is leszögezte, hogy 2015 folyamán nem készülnek privát tesztekre, csak a 2016-os idény kezdetén küldenek pályára autót: “Túl sokba kerülne az öncélú tesztelés, és amúgy is csak régi autóval lehetne menni. Majd februárban nekiállunk, addig szimulációkat végzünk.”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.