Még 2014 nyarán kapott Forma-1-es indulási engedélyt az USA-ban az IndyCarban és a NASCAR-ban jelentős szereplőnek számító Gene Haas projektje, azonban az amerikai csapat a megfelelő felkészülés kedvéért csak 2016-ban száll be.


Haas és az alakulat F1-es főnöke, Günther Steiner korábban többször is arról beszélt, hogy a csapat felszerelését és autóját elsősorban külső beszállítók segítségével rakják össze, a fő partner a Ferrari lesz, Maranellóból érkezik majd az erőforráson kívül a felfüggesztés, a fékrendszer, a kormánymű, az üzemanyagtank, azaz gyakorlatilag minden, amit a szabályok lehetővé tesznek. 
Nemrég az is felröppent, hogy a versenyzőket is a Ferrari adja majd, egy jelölt Kimi Räikkönen, a másik pedig az olasz gárda utánpótlásprogramjának első számú pilótája, az idén a Sauber tartalékosaként alkalmazott Raffaele Marciello lehetne.
A fentiek ellenére a korábban a Jaguarnál és a Red Bull indulásánál dolgozó Steiner egy friss interjúban cáfolta, hogy egyszerű Ferrari B csapatot építenek. 
“Úgy gondolom, hogy a Ferrari jó partnerként segíti majd a Forma-1-es beszállásunkat. A pilótákról nem esett szó. Nem az a terv, hogy a Ferrari B csapata legyünk, és mindent megtegyünk, amit mondanak. Igen, a kapcsolatunk nagyon jó, szeretnénk beszállni a Forma-1-be, és felkértük őket műszaki partnernek. De nem egyszerűen sárgára festett Ferrarikkal indulunk majd, ugyanis a kasztni, az aerodinamikai csomag is más lesz” – magyarázta az Autosportnak.


Steiner hozzátette, hogy a 2010-ben belépett alakulatokkal (HRT, Caterham és a mára egyedüliként talpon maradt Manor Marussia) ellentétben a kezdetektől fogva a pontszerzés lesz majd a céljuk.
“A célunk a tisztességes szereplés. Az elején a kvalifikáción a középmezőnyben akarunk szerepelni, a 12-14. hely környékén, és szeretnénk a pontszerző helyek kapujában versenyezni, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább. A lehető legtöbb pontot akarjuk gyűjteni már jövőre is – mondhatok ilyeneket, tények hiányában egyelőre megengedhetem magamnak. De évről évre revideáljuk majd a célokat.”
A szakember azt is leszögezte, hogy 2015 folyamán nem készülnek privát tesztekre, csak a 2016-os idény kezdetén küldenek pályára autót: “Túl sokba kerülne az öncélú tesztelés, és amúgy is csak régi autóval lehetne menni. Majd februárban nekiállunk, addig szimulációkat végzünk.”