F1: Nem lesz a Ferrari bábja az új csapat

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.05.04. 12.40

A 2016-os Forma-1-es belépésre készülő amerikai Haas-csapat mindössze erős partnerségre törekszik a Ferrarival, de nem lesznek B csapat.

Még 2014 nyarán kapott Forma-1-es indulási engedélyt az USA-ban az IndyCarban és a NASCAR-ban jelentős szereplőnek számító Gene Haas projektje, azonban az amerikai csapat a megfelelő felkészülés kedvéért csak 2016-ban száll be.


Haas és az alakulat F1-es főnöke, Günther Steiner korábban többször is arról beszélt, hogy a csapat felszerelését és autóját elsősorban külső beszállítók segítségével rakják össze, a fő partner a Ferrari lesz, Maranellóból érkezik majd az erőforráson kívül a felfüggesztés, a fékrendszer, a kormánymű, az üzemanyagtank, azaz gyakorlatilag minden, amit a szabályok lehetővé tesznek. 
Nemrég az is felröppent, hogy a versenyzőket is a Ferrari adja majd, egy jelölt Kimi Räikkönen, a másik pedig az olasz gárda utánpótlásprogramjának első számú pilótája, az idén a Sauber tartalékosaként alkalmazott Raffaele Marciello lehetne.
A fentiek ellenére a korábban a Jaguarnál és a Red Bull indulásánál dolgozó Steiner egy friss interjúban cáfolta, hogy egyszerű Ferrari B csapatot építenek. 
“Úgy gondolom, hogy a Ferrari jó partnerként segíti majd a Forma-1-es beszállásunkat. A pilótákról nem esett szó. Nem az a terv, hogy a Ferrari B csapata legyünk, és mindent megtegyünk, amit mondanak. Igen, a kapcsolatunk nagyon jó, szeretnénk beszállni a Forma-1-be, és felkértük őket műszaki partnernek. De nem egyszerűen sárgára festett Ferrarikkal indulunk majd, ugyanis a kasztni, az aerodinamikai csomag is más lesz” – magyarázta az Autosportnak.


Steiner hozzátette, hogy a 2010-ben belépett alakulatokkal (HRT, Caterham és a mára egyedüliként talpon maradt Manor Marussia) ellentétben a kezdetektől fogva a pontszerzés lesz majd a céljuk.
“A célunk a tisztességes szereplés. Az elején a kvalifikáción a középmezőnyben akarunk szerepelni, a 12-14. hely környékén, és szeretnénk a pontszerző helyek kapujában versenyezni, aztán majd meglátjuk, hogyan tovább. A lehető legtöbb pontot akarjuk gyűjteni már jövőre is – mondhatok ilyeneket, tények hiányában egyelőre megengedhetem magamnak. De évről évre revideáljuk majd a célokat.”
A szakember azt is leszögezte, hogy 2015 folyamán nem készülnek privát tesztekre, csak a 2016-os idény kezdetén küldenek pályára autót: “Túl sokba kerülne az öncélú tesztelés, és amúgy is csak régi autóval lehetne menni. Majd februárban nekiállunk, addig szimulációkat végzünk.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.