Ahogy a Vezess.hu is megírta, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley néhány napja új költségplafonos elképzelést dobott be. A koncepció szerint a csapatok önkéntesen választhatnák az évi 100 milliós limitet, cserébe viszonylag nagy fejlesztési szabadságot élveznének, míg a többet költeni kívánó alakulatoknak nem lenne ilyen mozgástere.


A kiváló, de részben kihasználatlan infrastruktúrával rendelkező, az elmúlt években folyamatosan pénzügyi gondokkal küszködő Sauber csapatfőnöke, Monisha Kaltenborn természetesen támogatja Mosley ötletét.
“A Sauber mindig is hangsúlyozta, hogy csakis a költségplafon lehet az ésszerű megoldás. Ezzel egészséges szintre lehet hozni a kiadásokat. Max ötlete pedig a műszaki és mérnöki kihívást is maximalizálná. Egyetlen másik koncepció sem nyújtja ezt, pedig ez a Forma-1 lényege” – nyilatkozta az Autosportnak.
“Max érdekes ötletet vetett fel, ma pedig szükség is van ilyenekre a Forma-1-ben. Számomra ez azt mutatja, hogy az F1-ben talán jöhetne amolyan francia forradalom, ugyanis itt az ideje a szabadságnak és egyenlőségnek.”


A Forma-1 szabályait író Stratégiai Munkacsoport tavaly elbuktatta a legutóbbi költségcsökkentési próbálkozást, de Kaltenborn reméli, hogy lassan a nagycsapatok is ráeszmélnek ennek szükségességére:
“Max 2009-ben vetette fel a költségplafon ötletét, és később maguk a gyártók is elkezdtek foglalkozni az elképzeléssel. Érezték, hogy pénzügyileg egészséges szintre kell hozni a kiadásokat. Végül ez alapozta meg a kiadáscsökkentési programot (RRA).”
A Stratégiai Munkacsoport legközelebb két hét múlva, május 14-én ül össze.