F1: Több tucatszor bukott a Red Bull a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 13.30

Sajtóértesülések szerint a Red Bull a jövő hétvégén végre beveti idei autója javított, rövid orrú változatát. Nagyon megszenvedtek a fejlesztéssel.

Az új, 2015-ös szabályok alapján a Forma-1-es autók orra újra módosult, a csapatok két irányt választottak, a hosszú, lapos (pl. Ferrari, McLaren) és a kimondottan rövid megoldás (pl. Mercedes) jelent meg a pályán.
Mivel az utóbbi körönként akár 5-8 tizedes tempóelőnyt jelent, a Renault-erőforrás mellett a kasztnival is küszködő Red Bull is igyekezett áttérni a rövid orra, de jó néhányszor – a svájci Speed Week szerint több tucatszor – elhasaltak vele az FIA kötelező töréstesztjén. 
Sajtóértesülések szerint a csapat most végre készen áll a bevetésre, a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon már az autó új változatát küldik pályára, amelynek orra még a Mercedesénél és a Williamsénél is rövidebb, ezért igen nehezen másolható lesz, írja a spanyol El Mundo Deportivo. “A frissített autó már-már az RB11-es B változata lesz” – jegyzi meg a lap.


A Speed Week hozzáteszi, hogy “a Red Bull olyan szintű javulást remél, amellyel beérheti a Ferrarit”.
A címvédő Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe is kiemeli, hogy az új, turbós V6-os korszakban a nagyközönség kisebb jelentőséget tulajdonít az aerodinamikának, pedig a fentihez hasonló dolgokon éppenséggel nagyon sok múlik: “Nagyon sok szó esik az erőforrásokról, az energiavisszanyerő-rendszerről, pedig szerintem az aerodinamika szerepe sem épp kicsi.” 
A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso technikai igazgatója egyetért: “A rövid orr volt a 2015-ös autón végzett munkám legnehezebb része.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.