F1: Több tucatszor bukott a Red Bull a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 13.30

Sajtóértesülések szerint a Red Bull a jövő hétvégén végre beveti idei autója javított, rövid orrú változatát. Nagyon megszenvedtek a fejlesztéssel.

Az új, 2015-ös szabályok alapján a Forma-1-es autók orra újra módosult, a csapatok két irányt választottak, a hosszú, lapos (pl. Ferrari, McLaren) és a kimondottan rövid megoldás (pl. Mercedes) jelent meg a pályán.
Mivel az utóbbi körönként akár 5-8 tizedes tempóelőnyt jelent, a Renault-erőforrás mellett a kasztnival is küszködő Red Bull is igyekezett áttérni a rövid orra, de jó néhányszor – a svájci Speed Week szerint több tucatszor – elhasaltak vele az FIA kötelező töréstesztjén. 
Sajtóértesülések szerint a csapat most végre készen áll a bevetésre, a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon már az autó új változatát küldik pályára, amelynek orra még a Mercedesénél és a Williamsénél is rövidebb, ezért igen nehezen másolható lesz, írja a spanyol El Mundo Deportivo. “A frissített autó már-már az RB11-es B változata lesz” – jegyzi meg a lap.


A Speed Week hozzáteszi, hogy “a Red Bull olyan szintű javulást remél, amellyel beérheti a Ferrarit”.
A címvédő Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe is kiemeli, hogy az új, turbós V6-os korszakban a nagyközönség kisebb jelentőséget tulajdonít az aerodinamikának, pedig a fentihez hasonló dolgokon éppenséggel nagyon sok múlik: “Nagyon sok szó esik az erőforrásokról, az energiavisszanyerő-rendszerről, pedig szerintem az aerodinamika szerepe sem épp kicsi.” 
A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso technikai igazgatója egyetért: “A rövid orr volt a 2015-ös autón végzett munkám legnehezebb része.”

Kommentek

F1: Milliárdos veszteséget hoz a szabálymódosítás

A Force Indiánál a legkevésbé sem örülnek a versenyzői nevek és rajtszámok megjelenítéséről szóló szigorításnak, dollármilliókban mérhető veszteséget jelenthet az újítás.

F1: Háromtizeden belül a Mercedes, a Ferrari és a Renault

A Nemzetközi Automobil Szövetség számításai szerint három gyártó erőforrása egyenlő szintre ért, csak a Honda van lemaradásban.

F1: Vettel szerint kamuzik a Mercedes

Sebastian Vettel nem hiszi, hogy a Mercedes tényleg annyira lassú Szocsiban, mint péntek délután mutatták. A ferraris német szerint az időmérőre gyorsak lesznek Hamiltonék.

F1: Ecclestone átvágott minket!

A Maláj Nagydíj igazgatója, Razlan Razali kiosztotta Bernie Ecclestone-t és a Forma-1 új tulajdonosát is.

300 km/h fölött hasít az új Alpina kupé

Bemutatta legfrissebb újdonságát az Alpina. A B4 S Bi-Turbo a BMW M4 költséges alternatívája.

Nincs ma ennél menőbb Porsche az interneten!

Aligha létezik még egy ilyen Porsche 911 Carrera RSR 3.8-as a világon. Kívánatos patina, merész színek és 10 futott kilométer.

Autógyári munkásnak állt a Facebook-vezér

Mark Zuckerberg a Ford dearbroni gyárában járt, ahol még a munkából is kivette a részét a Ford F-150-eseket előállító üzemben.

Így lopnak el pár perc alatt egy X5-ös BMW-t

Pár perc alatt lopnak nagy értékű autókat Angliában, a módszer végtelenül egyszerű.

F1: Vettelék taroltak, a Merci nem bír a Ferrarival

Komoly munka vár a Mercedesre péntek este, ugyanis a Forma-1-es Orosz Nagydíj második szabadedzésén meg sem tudták szorítani az új szocsi körrekordot futó Ferrarit.

Ideje beszélnünk a felnik egyik legfontosabb jellemzőjéről

Gajdán Miklós autóbúvár szakkörének legújabb epizódjában a kerekek felé kalandozunk el. Vaskos téma, ezért az általános ismeretek ismétlése után főképp egy jellemzőre, az ET-számra koncentrálunk.

F1: Hamiltont felzaklatta a lábát elveszítő tini

Lewis Hamiltont nagyon megérintette Billy Monger doningtoni Forma-4-es balesete.

F1: Büntetések felé tart a Ferrari?

Gyanús, hogy a Ferrari nem fogja kihúzni a szezon végéig a szabályok által engedélyezett számú erőforrás-részegységgel.

Újabb adag magyar tűzoltóautó állt forgalomba

Ma 14 új, magyar gyártású tűzoltóautót adtak át a Katasztrófavédelemnek. A járművek értéke megközelíti a kétmilliárd forintot. 

F1: A bőröndjében vitte az alkatrészt a Red Bull-főnök

A Red Bull-főnök Christian Horner Szocsiban elárulta, hogy a saját bőröndjében volt kénytelen alkatrészt vinni Max Verstappen erőforrásához a hétvégére.

Tudod, miért hívják anyósülésnek?

Tudod, hogy az autóban a jobb első ülést miért hívják anyósülésnek? Van néhány teória.

Soha nem látott, kedves újítás a rendőrautókban

Játékmackókkal szereli fel az észt rendőrség a járőrautókat, hogy vigaszt nyújtsanak a kisgyerekeknek, akik balesetek vagy más, nagy traumát okozó helyzetek résztvevőivé válnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.