F1: Több tucatszor bukott a Red Bull a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 13.30

Sajtóértesülések szerint a Red Bull a jövő hétvégén végre beveti idei autója javított, rövid orrú változatát. Nagyon megszenvedtek a fejlesztéssel.

Az új, 2015-ös szabályok alapján a Forma-1-es autók orra újra módosult, a csapatok két irányt választottak, a hosszú, lapos (pl. Ferrari, McLaren) és a kimondottan rövid megoldás (pl. Mercedes) jelent meg a pályán.
Mivel az utóbbi körönként akár 5-8 tizedes tempóelőnyt jelent, a Renault-erőforrás mellett a kasztnival is küszködő Red Bull is igyekezett áttérni a rövid orra, de jó néhányszor – a svájci Speed Week szerint több tucatszor – elhasaltak vele az FIA kötelező töréstesztjén. 
Sajtóértesülések szerint a csapat most végre készen áll a bevetésre, a jövő hétvégi Spanyol Nagydíjon már az autó új változatát küldik pályára, amelynek orra még a Mercedesénél és a Williamsénél is rövidebb, ezért igen nehezen másolható lesz, írja a spanyol El Mundo Deportivo. “A frissített autó már-már az RB11-es B változata lesz” – jegyzi meg a lap.


A Speed Week hozzáteszi, hogy “a Red Bull olyan szintű javulást remél, amellyel beérheti a Ferrarit”.
A címvédő Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe is kiemeli, hogy az új, turbós V6-os korszakban a nagyközönség kisebb jelentőséget tulajdonít az aerodinamikának, pedig a fentihez hasonló dolgokon éppenséggel nagyon sok múlik: “Nagyon sok szó esik az erőforrásokról, az energiavisszanyerő-rendszerről, pedig szerintem az aerodinamika szerepe sem épp kicsi.” 
A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso technikai igazgatója egyetért: “A rövid orr volt a 2015-ös autón végzett munkám legnehezebb része.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.