F1: Kevesebb pénzért nagyobb szabadságot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 09.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke újabb, komoly ösztönzővel egybefűzött költségplafon-javaslattal állt elő.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley 2009-ben a költségplafon bevezetésére vonatkozó ötletébe bukott bele, az akkor szövetségbe tömörült csapatok a Forma-1-ből való kiszállással fenyegettek a megvalósítás esetére.
A 2010-ben beszállt HRT és Caterham 2012-es, valamint 2014 végi összeomlása, a Sauber, a Force India és a Lotus pénzügyi nehézségei persze azt mutatják, hogy a kiadásokat valahogy vissza kellene fogni, de az FIA legutóbbi, tavaly nyári kezdeményezése is elbukott a nagycsapatok ellenállásán.
Az F1 szabályait megalkotó Stratégiai Munkacsoport (Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams, Force India, plusz Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt 6-6 szavazattal) májusban újra összeül, de a téma nem a költségcsökkentés, hanem “a show javítása” lesz, 1000 lóerős motorokkal és egyéb, a költségeket talán még feljebb srófoló újításokkal.


Mosely egy friss interjúban azért a saját ötletét is bedobta, a volt elnök újra költségplafont javasol, igaz, önként vállaltat, amelynek keretében a 100 millió eurós kiadási limitet tartó csapatok viszonylag nagy fejlesztési szabadságot kaphatnának, ami aztán a show-nak is hasznára válhatna.
“Én úgy gondolom, hogy rövid időn belül mindegyik csapat a költségplafont választaná. Belátnák, hogy 100 millióból nagyszerű versenyt lehet csinálni és műszakilag fejlett autókat lehet építeni” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.

Kommentek

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

Mi a fene lóg ki ebből a régi Škodából?

A helyes megfejtőnek jár a kétkazettás magnó, és hozzá a “Világslágerek magyarul”.

Három BMW-st szégyenített meg ez az audis

Nem nagyon bírták az áradást a bajor gyártó modelljei, nem úgy, mint az Audi, ami úgy húzott el köztük, mintha mi sem történt volna.

Ennyit költhetsz a legnépszerűbb használt autóra, ha elromlik

Már jó néhány éve Hármas BMW-ből kerül a legtöbb Magyarországra, ha külföldről behozott használt autókról beszélünk, ezen belül is az E46-os sorozat a legnépszerűbb választás. Nézzük meg, hogy mennyibe kerülnek a legdrágább alkatrészek ehhez a modellhez.

Újabb autógyártót kebelezne be a PSA

A malajziai Proton autógyár megvásárlása iránt is érdeklődik az Opel leendő új tulajdonosa, a PSA Peugeot-Citroën konszern.

Őszinte cetli figyelmezteti az autósokat Budapesten

Az üzenet egyértelmű, aki mégis oda parkol, az vessen magára.

Végzetes SMS-ek és Facebook-üzenetek

Tudjátok, min múlhat, hogy az egész család meghal a kamion pótkocsija alatt vagy sikerül megmenekülni? Én már igen: egy-két tizedmásodpercnyi kihagyáson és a kicsit mélyebbre nyomott gázpedálon.

Nekimegy a Škoda Octaviának a Hyundai i30 kombi

Minden modern kényelmi és biztonsági vezetőtámogató funkcióval rendelkezik, emellett a szegmens egyik legnagyobb csomagtartóját kínálja a Hyundai i30 kombi.

Range Rover Velar: feljebb lép a Land Rover

Új, előzmények nélküli modellt vezet be a Land Rover. Egyelőre alig mutatnak meg belőle valamit.

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban az MAN Truck & Bus haszonjárműgyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.