F1: Kevesebb pénzért nagyobb szabadságot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 09.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke újabb, komoly ösztönzővel egybefűzött költségplafon-javaslattal állt elő.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley 2009-ben a költségplafon bevezetésére vonatkozó ötletébe bukott bele, az akkor szövetségbe tömörült csapatok a Forma-1-ből való kiszállással fenyegettek a megvalósítás esetére.
A 2010-ben beszállt HRT és Caterham 2012-es, valamint 2014 végi összeomlása, a Sauber, a Force India és a Lotus pénzügyi nehézségei persze azt mutatják, hogy a kiadásokat valahogy vissza kellene fogni, de az FIA legutóbbi, tavaly nyári kezdeményezése is elbukott a nagycsapatok ellenállásán.
Az F1 szabályait megalkotó Stratégiai Munkacsoport (Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams, Force India, plusz Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt 6-6 szavazattal) májusban újra összeül, de a téma nem a költségcsökkentés, hanem “a show javítása” lesz, 1000 lóerős motorokkal és egyéb, a költségeket talán még feljebb srófoló újításokkal.


Mosely egy friss interjúban azért a saját ötletét is bedobta, a volt elnök újra költségplafont javasol, igaz, önként vállaltat, amelynek keretében a 100 millió eurós kiadási limitet tartó csapatok viszonylag nagy fejlesztési szabadságot kaphatnának, ami aztán a show-nak is hasznára válhatna.
“Én úgy gondolom, hogy rövid időn belül mindegyik csapat a költségplafont választaná. Belátnák, hogy 100 millióból nagyszerű versenyt lehet csinálni és műszakilag fejlett autókat lehet építeni” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.