F1: Kevesebb pénzért nagyobb szabadságot?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.29. 09.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség korábbi elnöke újabb, komoly ösztönzővel egybefűzött költségplafon-javaslattal állt elő.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) előző elnöke, Max Mosley 2009-ben a költségplafon bevezetésére vonatkozó ötletébe bukott bele, az akkor szövetségbe tömörült csapatok a Forma-1-ből való kiszállással fenyegettek a megvalósítás esetére.
A 2010-ben beszállt HRT és Caterham 2012-es, valamint 2014 végi összeomlása, a Sauber, a Force India és a Lotus pénzügyi nehézségei persze azt mutatják, hogy a kiadásokat valahogy vissza kellene fogni, de az FIA legutóbbi, tavaly nyári kezdeményezése is elbukott a nagycsapatok ellenállásán.
Az F1 szabályait megalkotó Stratégiai Munkacsoport (Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren, Williams, Force India, plusz Bernie Ecclestone és az FIA-elnök Jean Todt 6-6 szavazattal) májusban újra összeül, de a téma nem a költségcsökkentés, hanem “a show javítása” lesz, 1000 lóerős motorokkal és egyéb, a költségeket talán még feljebb srófoló újításokkal.


Mosely egy friss interjúban azért a saját ötletét is bedobta, a volt elnök újra költségplafont javasol, igaz, önként vállaltat, amelynek keretében a 100 millió eurós kiadási limitet tartó csapatok viszonylag nagy fejlesztési szabadságot kaphatnának, ami aztán a show-nak is hasznára válhatna.
“Én úgy gondolom, hogy rövid időn belül mindegyik csapat a költségplafont választaná. Belátnák, hogy 100 millióból nagyszerű versenyt lehet csinálni és műszakilag fejlett autókat lehet építeni” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.

Kommentek

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

Csúnya kamionbaleset Zalában

Két kamion ütközött Zala megyében, az M70-es autópálya felét lezárták.

Lerohadtál? Így vontassál!

Itt a tél, a hideg, a hó: megnőtt az esélye, hogy akár kocc, akár lemerült akku, akár befagyott üzemanyagszűrő miatt kötélvégre kerüljön az autós.

Beültünk az új Ford Fiestába

Nagyobb külső, modernebb belső, fejlettebb technológia, de ezzel párhuzamosan várhatóan magasabb ár jellemzi majd a 2017 nyarán, Magyarországon is bemutatkozó új Ford Fiestát. Üléspróbát vettünk a B szegmens európai kedvencében.

F1: Ecclestone gyáva változtatni a versenyeken

Bernie Ecclestone az, aki ellenzi a radikális változásokat a Forma-1-ben, a hétvégék átalakítása sem az ő ötlete volt.

F1: Ki ülhet Rosberg helyére a Mercedesnél?

A Mercedes hétfőn nekilát, hogy megtalálja a visszavonulását meglepetésszerűen bejelentő világbajnok, Nico Rosberg utódját. Elcsábítják Alonsót vagy Vettelt? Pascal Wehrleinból csinálnak másodhegedűst?

F1: A Red Bull esélyes mindkét vb-címre

Helmut Marko, a Red Bull sportigazgatója úgy érzi, hogy a csapata mindkét vb-címre esélyes jövőre.

F1: Kiszáll a világbajnok, Nico Rosberg visszavonul!

Óriási meglepetés: a friss Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg bejelentette, hogy kiszáll a száguldó cirkuszból. Elért a csúcsra, ennyi elég volt.

Filmbe illő balesetet okozott a féktelen kamion

Elromlott fék miatt tarolt mindent, ami az útjába került ennek a kamionnak.

70 év után leltek rá ezekre az autókra

Kőbánya mélyén rejtették el ezeket az autókat a németek elől, egy belga tesitanár fedezte fel újra az elfeledett múltat.

Két hét múlva kész az első 2017-es Forma-1-es

A Sauber-csapat nem lazsál, elvileg már két hét múlva összerakják a 2017-re szánt versenyautójukat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.