F1: Később kellene rendezni a futamokat?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.28. 11.30

A Williams főnöknője szerint érdemes lenne megfontolni az európai Forma-1-es futamok későbbre helyezését, és akár az egy órára rövidítés is szóba jöhet.

A brit Sky Sports F1 egyik beszélgetős műsorában a Williams helyettes csapatfőnöke, Claire Williams is a vendégek között volt, és több nézői kérdés mellett arra a felvetésre is válaszolt, miszerint érdemes lenne-e kettőről egyórásra rövidíteni a Forma-1-es versenyeket.
A grove-i csapat képviselője válaszában kitért arra, hogy az európai futamok 14 órás kezdési időpontjával is foglalkozni kellene:


“Le lehet rövidíteni a kétórás limitet egyórásra, de az nem feltétlenül hoz nagy változást. Szerintem fontosabb kérdés, hogy mikor kerülnek a tévébe a versenyek. Manapság az emberek szeretnek a családjukkal időt tölteni, közösen csinálni valamit, de ha a Forma-1-es futam megnézése miatt le kell mondani a vasárnapról, az eléggé elrontja a dolgot.”
“Ha későbbi időpontra tennénk a versenyt, akkor el lehetne menni otthonról a családdal, haza lehetne érni, hogy aztán délután 4-kor, 5-kor megnézzék a futamot. Inkább ezen kellene elgondolkodnunk először.”
A Forma-1 az elmúlt másfél évtizedben valódi globális sorozattá vált, számos ázsiai helyszín került be a naptárba – amelyeknek egy része az európai nézők kedvéért esti időpontban, lámpafénynél rendez versenyt -, miközben a hagyományos európai futamok elhullottak (Franciaország, Németország), vagy veszélyben vannak (Olaszország). 
Claire Williams ezt a témát is érintette, de igyekezett diplomatikus lenni, a kecske is jóllakik és a káposzta is megmarad jelleggel.
“Azt hiszem, korai lenne aggasztónak nevezni a helyzetet, azonban az egyik alapnak számító Németország elvesztése meglepő és kiábrándító. De a Forma-1 egy globális sport, Ecclestone úr pedig fantasztikus munkát végzett azzal, hogy erre a szintre juttasson minket. Ugyanakkor nem szabad elveszíteni az európai hátországot, mindent meg kell tennünk, hogy a hagyományos versenyek a naptárban maradjanak.”
F1

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.