Egyenlő motorokra van szükség az F1-ben

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.28. 15.30

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint csak úgy érdemes változtatni a 2017-es szabályokon, ha azok egyenlőséget garantálnak a motorok között.

Bernie Ecclestone legújabb ötlete szerint úgy kellene visszanyúlni a V8-asokhoz, hogy kétfajta erőforrást használna az egész mezőny, a középcsapatok így olcsóbban jutnának motorhoz. Az elképzelést támogatja a Force India, de a Red Bull-csapatfőnök Christian Horner is megfontolásra érdemesnek tartja a javaslatot.

Monisha Kaltenborn, a Sauber csapatfőnöke szerint megéri gondolkozni a koncepción, de csak akkor, ha a motorok egyenlőek. “Mindenki egyetért abban, hogy az F1-nek a technológia csúcsát kell képviselnie” – mondta Kaltenborn.

“De azt is el kell fogadnunk, hogy az erőforrás az egyik legnagyobb tétel a költségvetésekben. A magunk részéről nem akartunk újra ilyen időket, amikor a motor ennyire drága.”

“Az egész ügyet ráadásul még jobban felfújta a tény, hogy nagy különbségek voltak a motorok között, az egyik domináns szerepével. Kulcsfontosságú lenne, hogy egyenlőség legyen a motorok között.”

Az F1 Stratégiai Munkacsoportja a jövő hónapban ül ismét össze a 2017-es szabályokról tárgyalni.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.