F1: Megfejtették a Honda motorjának titkait

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.22. 15.30

Noha a megbízhatóságával eddig senkit nem varázsolt el a Honda motorja, az Autosport szakértője szerint van néhány figyelemre méltó megoldás az erőforrásban.

Nem kezdte túl jól a McLarennel való közös munkát a Honda, a motor még mindig komoly megbízhatósági gondokkal küzd, Jenson Button rajthoz sem tudott állni a Bahreini Nagydíjon. Mivel a motor messze nem üzembiztos, egyelőre letekert üzemmódban használják, a bokszutcai pletykák szerint jelenleg száz lóerővel a csúcsteljesítménye alatt dolgozik.

Az Autosport technikai szakértője, Craig Scarborough szerint a Honda több érdekes megoldást is bevetett a motor tervezése során, amelyek egy része azzal kapcsolatos, hogy a McLaren rendkívül szűkre tervezte az autója hátsó részét.

A Mercedeshez hasonlóan a Honda is elkülönítette a turbó elemeit, de a japánok másképp közelítették meg a problémát. A Honda a V-alakban elrendezett hengersorok közötti helyre építette be a turbót és az MGU-H egységet, ehhez úgynevezett axiális kompresszort használtak. Ez kisebb töltőnyomást ad ugyan, de a Hondánál úgy voltak vele, hogy a korlátozott üzemanyag-átfolyási sebesség miatt ez nem jelent veszteséget.

A kompresszorral azonos tengelyen helyezkedik el az MGU-H és a kipufogó által meghajtott turbina. Az ERS modult a motor elé építették be, a Honda szokatlan megoldása, hogy az ERS-K-t és az ERS-H-t egy egységbe csomagolták a jobb súlypont miatt.

Az Autosport szerint a megoldások hosszú távon beválhatnak, jelenleg a hűtés okoz komoly problémát, a teljesítményt is ezért tekerték lejjebb. Scarborough szerint hamarosan valóban az élmezőny nyakára mászhat a McLaren, ha minden problémát sikerül elhárítani.

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke mindenesetre már jelezte, hogy “nem számítanak komoly előrelépésre” a soron következő Spanyol Nagydíjon, vagyis továbbra is várni kell a versenyképes McLarenre.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.