Nem kezdte túl jól a McLarennel való közös munkát a Honda, a motor még mindig komoly megbízhatósági gondokkal küzd, Jenson Button rajthoz sem tudott állni a Bahreini Nagydíjon. Mivel a motor messze nem üzembiztos, egyelőre letekert üzemmódban használják, a bokszutcai pletykák szerint jelenleg száz lóerővel a csúcsteljesítménye alatt dolgozik.

Az Autosport technikai szakértője, Craig Scarborough szerint a Honda több érdekes megoldást is bevetett a motor tervezése során, amelyek egy része azzal kapcsolatos, hogy a McLaren rendkívül szűkre tervezte az autója hátsó részét.

A Mercedeshez hasonlóan a Honda is elkülönítette a turbó elemeit, de a japánok másképp közelítették meg a problémát. A Honda a V-alakban elrendezett hengersorok közötti helyre építette be a turbót és az MGU-H egységet, ehhez úgynevezett axiális kompresszort használtak. Ez kisebb töltőnyomást ad ugyan, de a Hondánál úgy voltak vele, hogy a korlátozott üzemanyag-átfolyási sebesség miatt ez nem jelent veszteséget.

A kompresszorral azonos tengelyen helyezkedik el az MGU-H és a kipufogó által meghajtott turbina. Az ERS modult a motor elé építették be, a Honda szokatlan megoldása, hogy az ERS-K-t és az ERS-H-t egy egységbe csomagolták a jobb súlypont miatt.

Az Autosport szerint a megoldások hosszú távon beválhatnak, jelenleg a hűtés okoz komoly problémát, a teljesítményt is ezért tekerték lejjebb. Scarborough szerint hamarosan valóban az élmezőny nyakára mászhat a McLaren, ha minden problémát sikerül elhárítani.

Eric Boullier, a McLaren csapatfőnöke mindenesetre már jelezte, hogy “nem számítanak komoly előrelépésre” a soron következő Spanyol Nagydíjon, vagyis továbbra is várni kell a versenyképes McLarenre.