F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón

Forma-1 Bahreini Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 18.50

Lewis Hamilton az utolsó pillanatban adódott fékhiba ellenére is győzött Bahreinban, de Kimi Räikkönen viszont jó stratégiával elverte Nico Rosberget. Vettel magával szúr

Idei harmadik győzelmét szerzte meg Lewis Hamilton, akik megismételte tavalyi győzelmét Bahreinben. A dobogóra Kimi Räikkönen és Nico Rosberg állhatott még fel. Ez volt a brit 36. győzelme.


Hamilton ezúttal is érinthetetlen volt, rajt-cél győzelmet aratott, csupán az utolsó körben kellett kissé visszavennie egy műszaki probléma miatt. A verseny folyamán sokáig Sebastian Vettel és Nico Rosberg csatázott a második helyért, háromszor is helyet cseréltek a kerékcserék során, de végül Räikkönen eltérő gumistratégiája fizetődött ki. A remekül hajrázó finn két körrel a vége előtt érte be frissebb gumijain Rosberget, és meg is előzte. Räikkönen 2013-ban, a Koreai Nagydíjon volt utoljára dobogós.
Vettel többször hibázott és egy nem tervezett orrkúpcsere miatt végül csak ötödik lett Valteri Bottas mögött. Fernando Alonso jó versenyt futott, a 11. helyen zárt.
Hamilton megerősítette első helyét a bajnokságban, ahol Rosberg visszaelőzte Vettelt, igaz csak egyetlen ponttal.

Az egyéni  világbajnokság állása:
1. Lewis Hamilton 93 pont
2. Nico Rosberg 66
3. Sebastian Vettel 65
4. Kimi Räikkönen 42
5. Felipe Massa 31


A konstruktőri bajnokság állása:
1. Mercedes 119 pont
2. Ferrari 79
3. Williams-Mercedes 48
4. Sauber-Ferrari 19

Így zajlott a futam
2014 után újra naplementében, reflektorok fényénél készült a mezőny a 2015-ös Forma-1-es bajnokság negyedik versenyére, a Bahreini Nagydíjra.


A szahíri rajtrácson meleg, de lassan enyhébbre váltó időben első bahreini időmérős elsősége után Lewis Hamilton várta a rajtot a pole-ból, mellőle a ferraris Sebastian Vettel, mögülük Nico Rosberg, Kimi Räikkönen, Valtteri Bottas, Felipe Massa, Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Carlos Sainz Jr. és Romain Grosjean sorakozott az első 10-ben. 
Míg Fernando Alonso a 14. rajkockába állt fel, csapattársa, Jenson Button a hibridrendszer újabb hibája miatt nem startolt a másik McLarennel. A felvezető körre elektronikai hiba miatt Massa sem tudott elindulni, visszatolták a bokszutcába, a mezőny után futhatott csak ki. Mindenki a lágy keverékkel kezdett, kizárólag Pastor Maldonado Lotusára került fel a közepes keverék.


A startnál Hamilton simán eljött, Vettel is, mögöttük Räikkönen viszont az 1-2. kanyarban kívül-belül próbálkozva, agresszíven utasította maga mögé Rosberget, elvette tőle a 3. helyet.
Hátrébb Grosjean Hülkenberg elé került, Sainz visszaesett, a sauberes Felipe Nasr a 9. helyre került.
A 4. elején Rosberg féktávon bebújt Räikkönen mellé, előzött, és bár a finn a következő két kanyarban próbált visszatámadni, de nem sikerült.
A 7. körben a Toro Rossó-s Max Verstappen végezte el az első kerékcserét, közepes keveréket kapott. 
Rosberg a 8. körben az első kanyarban hibázó Vettel ellen is támadásba lendült, de egy-két benézés után visszaesett, azonban nem adta fel, a célegyenesen a DRS-sel újra lendületet vett, és át is verekedte magát honfitársán.
Vettel mögé odaért Räikkönen is a 10. körben, a rádión jelentette is, hogy gyorsabb a németnél, meg is próbál előzni hamarosan.
Az élmezőnyből Vettel ment ki elsőként a 14. körben, második etapra is lágyat vett fel. A Mercedes reagált is Rosberggel a következő körben, ő is lágyat kapott, de a ferraris így is eléje került. 


Hamilton a 16. körben cserélt, ő is lággyal folytatta, és pont akkor, amikor az angol visszatért a pályára, nem sokkal mögötte Rosberg előzte Vettelt, méghozzá sikeresen. A két Mercedes visszaállt az első két helyre.
Räikkönen vezetett, a Ferrari őt tovább tartotta kint. A 18 körben ment ki és másféle taktikára is állt, ő a közepes keveréket kapta meg a második etapjára, hogy a végén sprinteljen a lágyakon.
Az első cserék után, a 19. körben a sorrend Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Grosjean, Ericsson, Hülkenberg és Massa haladt a top10-ben. 
A lágyakon futó Bottast honfitársa, a gumik miatt lassabb Räikkönen után küldték, ugyanakkor Rosberget üzemanyag- és fékkímélésre kérte a csapat.


Nasr a 23. körtől ott volt veterán honfitársa, Massa nyakán, a 25. körben meg is előzte, de aztán mindkét brazil, valamint Pastor Maldonado is kiment kerékcserére. A Lotus venezuelai pilótájának jött ki a legjobban a váltás, Maldonado a bokszutca kijáratánál eléjük ugrott, Massa pedig visszavette a pozíciót Nasrtól.
A 31. körben a Toro Rossó-s Carlos Sainz futama véget ért, műszaki hiba miatt félre kellett állnia.
A féltávon épp túl Hamilton vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, az egyre közelítő Räikkönen, Bottas, Ricciardo, Perez, Kvjat, Grosjean és Maldonado volt pontszerző helyen.
Vettel a 33. körben ment ki közepes keverékért, Hamilton a 34. körre vette fel őket. Rosberg is követte őket, a 36. kör elején pedig meg is támadta Vettelt, aki túl szélesre vette az utolsó kanyart, a kavicságyat is érintette.
Vettel a rádión az első szárny hibájára panaszkodott, a 37. körben kénytelen volt orrkúpcserére újra a bokszba látogatni, ötödikként ért vissza.


A hosszú etapon lévő Räikkönen továbbra is vezetett, mögötte (a körhátrányban lévő Alonso mögött) Hamilton, Rosberg, Botas, Vettel, Ricciardo, Maldonado, Grosjean, Massa és Nasr haladt az első tízben.
Hamilton a 40. körben megelőzte az elkopó közepes abroncsokon egyre lassuló Räikkönent. A finn végül a 41. körben vette fel az utolsó, lágy szettjét, innen indult a roham, 16 kör alatt kellett a lehető legelőrébb – ideálisan a 2. helyre  – érnie.
Maldonado a 43. körben ment ki bokszba, de ott is maradt, fékhiba miatt feladni kényszerült a versenyt.
Räikkönen eredményesen vitte a stratégiáját, a lágy gumikon közelebb tudott kerülni Rosberghez. Tíz körrel a vége előtt szóltak is neki, hogy az aktuális tempó mellett öt körrel később utol is érheti majd a Mercedes németjét.


Vettel közben keményen üldözte Bottast, nagyon szerette volna elvenni a 4. helyet a williamsestől.
Räikkönen az 54. körre oda is ért Rosberg mögé, a nyomás alá került német az 56. kör elején el fékezte magát az első kanyarban (tönkrement az autójában a brake-by-wire rendszer), a Ferrari világbajnoka pedig ki is használta a helyzetet, fellépett a 2. helyre.
A vezető Hamilton az utolsó körön fékproblémára panaszkodott, de előnye simán elég volt ahhoz, hogy beérjen a célba, és megszerezze idei harmadik, pályafutása 36. győzelmét. Kimi Räikkönen kiváló stratégiával, a többiek hibáit kihasználva lett 2., Rosberg pedig hozta a számára elkeserítő 3. pozíciót. Bottas megtartotta a 4. pozíciót, Vettel az 5. lett. Daniel Ricciardo az utolsó kanyarban elfüstölő Renault-motorral lett a 6. 


A további pontszerző helyeken Romain Grosjean, a Force Indiá-s Sergio Perez (tavaly dobogós volt), a Red Bull-os Danyiil Kvjat, valamint a bokszutcából rajtoló Felipe Massa osztozott.
A Forma-1-es idény háromhetes szünet után az első európai futammal, a Spanyol Nagydíjjal folytatódik majd.
Bahreini Nagydíj, Szahír, 2015.04.19.
  Név Csapat Idő Kör
1 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 1Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 1:35:05,809 57
2 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 2Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 3,380 57
3 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 3Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas + 6,033 57
4 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 2Valtteri Bottas Williams F1 Team + 42,957 57
5 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 3Sebastian Vettel Scuderia Ferrari + 43,989 57
6 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 6Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing + 1:01,751 57
7 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 7Romain Grosjean Lotus F1 Team + 1:24,763 57
8 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 8Sergio Perez Sahara Force India + 1 kör 56
9 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 9Danyiil Kvjat Infiniti Red Bull Racing + 1 kör 56
10 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 10Felipe Massa Williams F1 Team + 1 kör 56
11 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 11Fernando Alonso McLaren Honda + 1 kör 56
12 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 10Felipe Nasr Sauber + 1 kör 56
13 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 3Nico Hülkenberg Sahara Force India + 1 kör 56
14 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 14Marcus Ericsson Sauber + 1 kör 56
15 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 15Pastor Maldonado Lotus F1 Team + 1 kör 56
16 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 1Will Stevens Manor F1 Team + 2 kör 55
17 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 11Roberto Merhi Manor F1 Team + 2 kör 55
18 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 18Max Verstappen Scuderia Toro Rosso kiesett 34
19 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 11Carlos Sainz Jr. Scuderia Toro Rosso kiesett 29
20 F1: Hamilton győzött, Räikkönen a dobogón 1Jenson Button McLaren Honda nem indult 0
Legjobb kör: 1:36,311 Kimi Räikkönen

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.