Nico Rosbergnek a második helyébe került a Mercedes bahreini fékproblémája, amely miatt Lewis Hamilton is panaszkodott a verseny utolsó köreiben. Toto Wolff csapatfőnök szerint a Mercedes az egész versenyen folyamatosan figyelte a hamar aggasztóvá vált fékhőmérsékleteket.

“Nagy megkönnyebbülés volt, hogy véget ért a verseny, mert mindkét autónk fékerőt veszített” – mondta Wolff. Rosbergtől a mérnöke rögtön a célba érés után elnézést kért, elismerve, hogy a legrosszabbkor ment el a fékerő.

“Nagy kár Nicóért, mert nagyszerű versenyt futott, és remek előzéseket mutatott be. Alaposan ki kell elemeznünk ezt a túlmelegedést.”

“Az eredményt elnézve egyáltalán nem voltunk olyan nagy fölényben, a Ferrari folyamatosan zárkózik fel. Mindent meg kell tennünk, ha továbbra is le akarjuk győzni őket.”

A verseny után a szakértők egy része ismét felhozta Rosberg mentális gyengeségét, sokak szerint a Räikkönen részéről rá nehezedő nyomás is hozzájárult az elfékezéshez. Rosberg nem ért egyet.

“Biztos vagyok benne, hogy a fékhiba nélkül magam mögött tudtam volna tartani Räikkönent, az ő gumijai is a végüket járták addigra” – fogalmazott Rosberg. “A fékpedál teljesen felpuhult. A fék fogott, de a pedállal baj volt.”

Hamilton a dobogón még próbálta elbagatellizálni a problémát, de aztán elismerte, hogy komoly volt a hiba. “A fék a végén elgyengült, a pedál nem fogott, a brake-by-wire alapállapotba kapcsolt. Újra kellett indítanom a rendszert az utolsó körön, de helyre is állt minden” – nyilatkozta Hamilton.