F1: A gyártók nem kérnek a V8-asokból

Ecclestone egyedül van az ötletével

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 13.35

Hiába kampányol Bernie Ecclestone, a Forma-1-es motorgyártók egyike sem akar visszatérni a régi, V8-as motorokhoz. A turbós V6-osból kell kihozni valamit.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrásokat, és jó ideje azért kampányol, hogy a sportág minél hamarabb térjen vissza a korábban használt 2,4 literes szívó V8-asok egy modernizált, 1000 lóerősre húzott változatához.


Úgy tűnik, hiába, az új erőforrások fejlesztésébe sok százmillió eurót invesztált motorgyártók egyike sem akar a múlt felé fordulni. 
“Az 1000 lóerős motorokról jó ideje beszélünk már, és én is értem, hogy a Forma-1-nek látványosnak kellene lennie, szóval ha ezt az irányt választjuk, akkor rendben, dolgozzunk rajta. Többeknek is van elképzelése arról, milyenek legyenek a 2017-es szabályok a motorokat és az autókat illetően” – nyilatkozta a Mercedes főnöke, Toto Wolff.
“Tegnap is volt jó megbeszélésünk, Charlie Whiting is ott volt, Bernie is, beszéltünk a különböző koncepciókról. De mindegyik motorgyártó egyértelműen jelezte, hogy a jelenlegi hibrid motorformulának maradnia kell. Ezt az irányt választottuk, legalábbis pillanatnyilag megvan a konszenzus a Ferrari, a Renault, a Honda és a Mercedes között.”
Wolff szerint amúgy érdemes lenne óvatosnak lenni az esetleges szabálymódosításokkal, ugyanis a jelenlegi erőforrások pár év múlva már így is, úgy is közelítik majd az 1000 lóerős teljesítményt.


“Szerintem 2017-re a jelenlegi erőforrások mindegyik gyártónál 900 lóerő felett járnak majd, a kérdés, hogy mit akarunk hirdetni? Tényleg olyan sokat számít, hogy 950 vagy 1000 lóerőről van szó? Nagyon egyszerű módszerekkel is lehet növelni a lóerőket, például az üzemanyag-átfolyással. Ha 10-20 kg/órával megemeljük a limitet, máris 1000 lóerő felett járunk. Viszont ha a motor lényegi elemein is változtatni kell, akkor a megbízhatóságon is dolgozni kell, ami megint komoly fejlesztési költségekkel jár majd.”
“Mindannyian értjük, hogy az autók mellett a motorok tekintetében is ütősnek kell lennie az F1-nek, most a hogyanról tárgyalunk. Megvannak a módszerek, 2017-re egyszerű többséggel is lehet szabályt módosítani. Ha valaki mindent ellenez, akkor is legyőzik, szóval jobb, ha szépen átbeszélünk mindent, megnézzük, mi az ésszerű módja, mi a legjobb a Forma-1 számára.” 


Bahreinben Ecclestone is nyilatkozott, továbbra sem örül, hogy a gyártók kitartanak a lehetőség mellett. Most azzal érvel, hogy ez túl drága.
“Igen, az is egy lehetőség, hogy maradnak a V6-osok. De milyen áron? De két dolog kell ehhez: a gyártónak mindegyik csapatnak ugyanolyan motort kell szállítania, és 1000 lóerőre kellene őket felhúzni, és olyan áron kell eladni őket, hogy mindegyik csapat ki tudja fizetni.”
Az F1 ura amúgy cseppet sem szereti a tárgyalásokat: “Felesleges egyeztetgetni a csapatokkal, egyszerűen meg kellene mondani, hogy ez lesz és kész.”

Kommentek

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmód-családja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfény-aktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavaly, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

Rozsdagyűjtő, erdőben lassan rohadó autók romantikája

Autóroncs szinte minden árokparton akad sajnos. De néha valódi értékes, ritka, veterán típusok is elhagyva gyűjtik a rozsdát a gyéren lakott területeken. Vannak, akik meglátják ebben is a fotótémát, és kattintanak. Elhagyott autók gyűjteménye az Instagram oldaláról.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.