F1: A gyártók nem kérnek a V8-asokból

Ecclestone egyedül van az ötletével

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 13.35

Hiába kampányol Bernie Ecclestone, a Forma-1-es motorgyártók egyike sem akar visszatérni a régi, V8-as motorokhoz. A turbós V6-osból kell kihozni valamit.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrásokat, és jó ideje azért kampányol, hogy a sportág minél hamarabb térjen vissza a korábban használt 2,4 literes szívó V8-asok egy modernizált, 1000 lóerősre húzott változatához.


Úgy tűnik, hiába, az új erőforrások fejlesztésébe sok százmillió eurót invesztált motorgyártók egyike sem akar a múlt felé fordulni. 
“Az 1000 lóerős motorokról jó ideje beszélünk már, és én is értem, hogy a Forma-1-nek látványosnak kellene lennie, szóval ha ezt az irányt választjuk, akkor rendben, dolgozzunk rajta. Többeknek is van elképzelése arról, milyenek legyenek a 2017-es szabályok a motorokat és az autókat illetően” – nyilatkozta a Mercedes főnöke, Toto Wolff.
“Tegnap is volt jó megbeszélésünk, Charlie Whiting is ott volt, Bernie is, beszéltünk a különböző koncepciókról. De mindegyik motorgyártó egyértelműen jelezte, hogy a jelenlegi hibrid motorformulának maradnia kell. Ezt az irányt választottuk, legalábbis pillanatnyilag megvan a konszenzus a Ferrari, a Renault, a Honda és a Mercedes között.”
Wolff szerint amúgy érdemes lenne óvatosnak lenni az esetleges szabálymódosításokkal, ugyanis a jelenlegi erőforrások pár év múlva már így is, úgy is közelítik majd az 1000 lóerős teljesítményt.


“Szerintem 2017-re a jelenlegi erőforrások mindegyik gyártónál 900 lóerő felett járnak majd, a kérdés, hogy mit akarunk hirdetni? Tényleg olyan sokat számít, hogy 950 vagy 1000 lóerőről van szó? Nagyon egyszerű módszerekkel is lehet növelni a lóerőket, például az üzemanyag-átfolyással. Ha 10-20 kg/órával megemeljük a limitet, máris 1000 lóerő felett járunk. Viszont ha a motor lényegi elemein is változtatni kell, akkor a megbízhatóságon is dolgozni kell, ami megint komoly fejlesztési költségekkel jár majd.”
“Mindannyian értjük, hogy az autók mellett a motorok tekintetében is ütősnek kell lennie az F1-nek, most a hogyanról tárgyalunk. Megvannak a módszerek, 2017-re egyszerű többséggel is lehet szabályt módosítani. Ha valaki mindent ellenez, akkor is legyőzik, szóval jobb, ha szépen átbeszélünk mindent, megnézzük, mi az ésszerű módja, mi a legjobb a Forma-1 számára.” 


Bahreinben Ecclestone is nyilatkozott, továbbra sem örül, hogy a gyártók kitartanak a lehetőség mellett. Most azzal érvel, hogy ez túl drága.
“Igen, az is egy lehetőség, hogy maradnak a V6-osok. De milyen áron? De két dolog kell ehhez: a gyártónak mindegyik csapatnak ugyanolyan motort kell szállítania, és 1000 lóerőre kellene őket felhúzni, és olyan áron kell eladni őket, hogy mindegyik csapat ki tudja fizetni.”
Az F1 ura amúgy cseppet sem szereti a tárgyalásokat: “Felesleges egyeztetgetni a csapatokkal, egyszerűen meg kellene mondani, hogy ez lesz és kész.”

Kommentek

F1: A Ferrari-főnök nem volt csalódott, csak pisilnie kellett

Vicces közjáték zajlott a brit Sky Sports riportere és a Ferrari csapatfőnöke között az Orosz Nagydíj leintése után.

Bottas: Elképesztő érzés az első Forma-1-es győzelem!

Valtteri Bottas lett a nap versenyzője, miután megszerezte élete első F1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. Mögötte Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen állhatott a dobogóra. Futam utáni interjúk Szocsiból.

F1: Szocsiban Bottas a nagyok közé került

A mercedeses Valtteri Bottas óriási rajt után magabiztos vezetéssel szerezte meg első Forma-1-es futamgyőzelmét az Orosz Nagydíjon. A Ferrarinak be kellett érnie a 2-3. hellyel Szocsiban.

F1: Bottas nyerte az Orosz Nagydíjat

Behúzza Sebastian Vettel az idei harmadik futamgyőzelmét? Nyerhet Kimi Räikkönen? Mire lesz képes Lewis Hamilton a 4. helyről rajtolva? Élő szöveges közvetítés a Forma-1-es Orosz Nagydíjról.

Megépítette, amit a BMW nem mert

A tökéletes családi autót építette meg magának, amihez fogott egy BMW 540i Touringot és mindent belepréselt az M5-ösből. Megszületett a 400 lóerős kombi, aminek apa örülhet a legjobban.

Spéci pótkocsikat vásárol a Waberer’s

100 darab spéci pótkocsival bővíti flottáját az egyik legnagyobb magyar fuvarozótársaság, a Waberer’s.

Első helytől lökték el Micheliszt

A harmadik körben már az első helyért küzdött Michelisz Norbert a WTCC monzai futamán, Bennani azonban ráhúzta az autót, így mindketten feladták a versenyt.

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.