F1: A gyártók nem kérnek a V8-asokból

Ecclestone egyedül van az ötletével

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.19. 13.35

Hiába kampányol Bernie Ecclestone, a Forma-1-es motorgyártók egyike sem akar visszatérni a régi, V8-as motorokhoz. A turbós V6-osból kell kihozni valamit.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a 2014-ben bevezetett 1,6 literes turbós V6-os erőforrásokat, és jó ideje azért kampányol, hogy a sportág minél hamarabb térjen vissza a korábban használt 2,4 literes szívó V8-asok egy modernizált, 1000 lóerősre húzott változatához.


Úgy tűnik, hiába, az új erőforrások fejlesztésébe sok százmillió eurót invesztált motorgyártók egyike sem akar a múlt felé fordulni. 
“Az 1000 lóerős motorokról jó ideje beszélünk már, és én is értem, hogy a Forma-1-nek látványosnak kellene lennie, szóval ha ezt az irányt választjuk, akkor rendben, dolgozzunk rajta. Többeknek is van elképzelése arról, milyenek legyenek a 2017-es szabályok a motorokat és az autókat illetően” – nyilatkozta a Mercedes főnöke, Toto Wolff.
“Tegnap is volt jó megbeszélésünk, Charlie Whiting is ott volt, Bernie is, beszéltünk a különböző koncepciókról. De mindegyik motorgyártó egyértelműen jelezte, hogy a jelenlegi hibrid motorformulának maradnia kell. Ezt az irányt választottuk, legalábbis pillanatnyilag megvan a konszenzus a Ferrari, a Renault, a Honda és a Mercedes között.”
Wolff szerint amúgy érdemes lenne óvatosnak lenni az esetleges szabálymódosításokkal, ugyanis a jelenlegi erőforrások pár év múlva már így is, úgy is közelítik majd az 1000 lóerős teljesítményt.


“Szerintem 2017-re a jelenlegi erőforrások mindegyik gyártónál 900 lóerő felett járnak majd, a kérdés, hogy mit akarunk hirdetni? Tényleg olyan sokat számít, hogy 950 vagy 1000 lóerőről van szó? Nagyon egyszerű módszerekkel is lehet növelni a lóerőket, például az üzemanyag-átfolyással. Ha 10-20 kg/órával megemeljük a limitet, máris 1000 lóerő felett járunk. Viszont ha a motor lényegi elemein is változtatni kell, akkor a megbízhatóságon is dolgozni kell, ami megint komoly fejlesztési költségekkel jár majd.”
“Mindannyian értjük, hogy az autók mellett a motorok tekintetében is ütősnek kell lennie az F1-nek, most a hogyanról tárgyalunk. Megvannak a módszerek, 2017-re egyszerű többséggel is lehet szabályt módosítani. Ha valaki mindent ellenez, akkor is legyőzik, szóval jobb, ha szépen átbeszélünk mindent, megnézzük, mi az ésszerű módja, mi a legjobb a Forma-1 számára.” 


Bahreinben Ecclestone is nyilatkozott, továbbra sem örül, hogy a gyártók kitartanak a lehetőség mellett. Most azzal érvel, hogy ez túl drága.
“Igen, az is egy lehetőség, hogy maradnak a V6-osok. De milyen áron? De két dolog kell ehhez: a gyártónak mindegyik csapatnak ugyanolyan motort kell szállítania, és 1000 lóerőre kellene őket felhúzni, és olyan áron kell eladni őket, hogy mindegyik csapat ki tudja fizetni.”
Az F1 ura amúgy cseppet sem szereti a tárgyalásokat: “Felesleges egyeztetgetni a csapatokkal, egyszerűen meg kellene mondani, hogy ez lesz és kész.”

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Mazda3: nemcsak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.