F1: A Mercedesnél betojtak a Ferraritól

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 09.00

A pénteki bahreini szabadedzések után a Mercedesnél aggódnak a Ferrari versenytempója miatt. Kimi Räikkönen szerint tud még javulni az olasz csapat.

A Mercedes Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal az első két időt vitte a Bahreini Nagydíj második edzésén, de a Ferrari pilótái a hosszabb etapokon, a lágy keveréken gyorsabbak voltak náluk. A Merci német pilótája aggódik.


“Jó nap volt, bár az első edzés nem sokat ért, mert akkor meleg volt, a verseny pedig este lesz, szóval nem tudtunk meg sokat, épp ezért fontos minél több kört menni a második edzésen” – mondta Rosberg. “Jól ment, de a Ferrari tempója aggasztó, mert bár a kvalifikáción megint sokkal gyorsabbak lehetünk, a versenyszimuláción ők is nagyon gyorsak. Nagyon úgy tűnik, hogy a Ferrarinak valódi esélye lehet a győzelemre is.”

“Egyáltalán nem csak az időmérőre gyúrtam ma, mert ezen a pályán nem nehéz előzni, szóval a versenybeállításoknak is tökéletesnek kell lenniük.”

Lewis Hamilton a második idő birtokában is elégedett volt, de a Ferraritól szintén tart. “Összességében mindkét edzés jó volt, megvoltak a hosszú etapok, ismerkedtünk a gumikkal, egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, mint Malajziában (ahol Hamilton műszaki hibák miatt nem ment eleget az edzéseken – a szerk.)”

“Azt tudjuk, hogy megvan az időmérős tempónk, a fontos az volt, hogy lássuk, mit tudunk a versenytempót tekintve, ezen dolgozunk legfőképp. Az autó igazán jónak tűnt, elégedett vagyok vele. De úgy gondolom, hogy a Ferrari nagyon közel lesz, ahogy láttam, hosszú etapokon nagyon erősek.”


A Mercedes-pilóták aggodalmai nem alaptalanok, Sebastian Vettel sem zárta ki, hogy vasárnap a Ferrari a győzelemért küzdhet. “Azt hiszem, elég szoros a verseny, persze holnapra a Mercedes is sokat javul” – fogalmazott Vettel.

“A fő, hogy elégedett voltam az autóval, jók az alapok. Az utolsó gyors köröm nem volt tökéletes, de így is szorosnak tűnik, bár a Mercedesnél mindig feltekerik a motort az időmérőre. Még előnyben vannak, de minél közelebb tudunk kerülni, annál jobb.”

“Lehetséges-e a győzelem? Mindig lehetséges. A legfontosabb, hogy az autó erősnek tűnik, van mivel dolgoznunk. Végső soron minden körülmények között gyorsnak kell lennünk. Kínában jóval hűvösebb volt, de ott sem voltunk lassúak. Persze nem szabad elfeledni, hogy nagyon erős a Mercedes csomagja, az nem párolog csak el úgy, szóval ha most is csak egy kicsit közelebb kerülünk, az is siker.”

Vettelnek a második edzésen volt egy incidense, Sergio Perezzel koccant a bokszból kijövet, és ugyan a felügyelők vizsgálták az esetet, végül nem kapott büntetést. A bokszutcában sokan gyanítják, hogy a Ferrari valójában rosszul tette fel a német kerekét, és ezért nem tudott időben megállni, büntetés azonban már biztosan nem lesz ebből.


A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönent ellenben figyelmeztették, mert volt egy veszélyes kiengedés a bokszutcában. A finn annak ellenére, hogy Vettel előtt végzett, nem olyan optimista, mint a német.

“Átlagos péntek volt. Figyeltük a gumikat, ami itt Bahreinben nagyon fontos, és persze a beállításokkal is foglalkoztunk” – nyilatkozta Räikkönen. “Egyelőre nem vagyok teljesen elégedett a teljesítményünkkel, ennél több van az autóban. Fontos, hogy vasárnapig még fejlődjünk, mert a Mercedes nagyon gyors. A második edzésen nem voltam teljesen elégedett az autóval, ez befolyásolta a gumikopást is, szóval sok dolgunk lesz még holnapig.”

“Este a pálya két pontján is elég trükkös volt vezetni, meg kell nézni, mit tehetünk. Nincs túl sok kanyar, és ha valahol gondok vannak, azzal sok idő elúszik, de talán megvan a megoldás. Este dolgozunk az autón, remélhetőleg holnap jól szerepelhetek majd (a kvalifikáción). Úgy a verseny is sokkal könnyebb.”


Felemás napja volt a McLarennek, Jenson Button sorozatos technikai hibákkal küzdött, Fernando Alonso azonban közelebb került a középmezőnyhöz. “A srácok keményen dolgoztak a két edzés között, hogy rendberakják az autót” – mesélte Button. “Ennek ellenére maradtak gondjaink, éppen csak kimentem a lágy gumikon, és már mehettem is vissza a bokszba.”

“Nem volt valami nagyszerű nap, de egy csomó értékes adatot szereztünk a másik autóból. Bosszantó, ami történt, mert a két autót teljesen másképp állítottuk be, hogy a lehető legtöbb adathoz jussunk hozzá, remélhetőleg sikerül megoldani a gondokat holnapig.”

Alonso örült az eredménynek, illetve annak, hogy csak egy másodpercet kapott a Ferrariktól. “Ez nem hangzik rosszul, de Kínában is optimisták voltunk, a Q2-ről beszéltünk, aztán újra kiestünk a Q1-ben” – fogalmazott Alonso. “De az tény, hogy ismét gyorsultunk, a Mercedeshez is közelebb kerültünk.”

“Holnap persze nagyobb lesz a hátrányunk, mert a többiek feltekerik a motort, mi pedig továbbra is kompromisszumokkal dolgozunk. De az remek hír, hogy semmin nem változtattunk drasztikusan, mégis folyamatosan gyorsulunk. Ez is azt mutatja, hogy az alapjaink jók.”


Daniel Ricciardo délután hatodik lett a Red Bull-lal, az ausztrál szerint átlagos az autó. “Az egykörös tempónk ígéretes volt” – vélekedett Ricciardo. “A több üzemanyaggal futott eredményeinket még nem elemeztem mélyebben, de azt hiszem, kevés benzinnel jobban állunk.”

“Összességében az autó azt hozta, amit vártuk, átlagos volt. Többé-kevésbé ott vagyunk, ahol lennünk kell. Remélhetőleg szoros csatánk lesz a Williamsszel, de ők szombaton mindig egy kicsit többet mutatnak.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.