F1: A Mercedesnél betojtak a Ferraritól

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.18. 09.00

A pénteki bahreini szabadedzések után a Mercedesnél aggódnak a Ferrari versenytempója miatt. Kimi Räikkönen szerint tud még javulni az olasz csapat.

A Mercedes Nico Rosberggel és Lewis Hamiltonnal az első két időt vitte a Bahreini Nagydíj második edzésén, de a Ferrari pilótái a hosszabb etapokon, a lágy keveréken gyorsabbak voltak náluk. A Merci német pilótája aggódik.


“Jó nap volt, bár az első edzés nem sokat ért, mert akkor meleg volt, a verseny pedig este lesz, szóval nem tudtunk meg sokat, épp ezért fontos minél több kört menni a második edzésen” – mondta Rosberg. “Jól ment, de a Ferrari tempója aggasztó, mert bár a kvalifikáción megint sokkal gyorsabbak lehetünk, a versenyszimuláción ők is nagyon gyorsak. Nagyon úgy tűnik, hogy a Ferrarinak valódi esélye lehet a győzelemre is.”

“Egyáltalán nem csak az időmérőre gyúrtam ma, mert ezen a pályán nem nehéz előzni, szóval a versenybeállításoknak is tökéletesnek kell lenniük.”

Lewis Hamilton a második idő birtokában is elégedett volt, de a Ferraritól szintén tart. “Összességében mindkét edzés jó volt, megvoltak a hosszú etapok, ismerkedtünk a gumikkal, egyértelműen jobb helyzetben vagyunk, mint Malajziában (ahol Hamilton műszaki hibák miatt nem ment eleget az edzéseken – a szerk.)”

“Azt tudjuk, hogy megvan az időmérős tempónk, a fontos az volt, hogy lássuk, mit tudunk a versenytempót tekintve, ezen dolgozunk legfőképp. Az autó igazán jónak tűnt, elégedett vagyok vele. De úgy gondolom, hogy a Ferrari nagyon közel lesz, ahogy láttam, hosszú etapokon nagyon erősek.”


A Mercedes-pilóták aggodalmai nem alaptalanok, Sebastian Vettel sem zárta ki, hogy vasárnap a Ferrari a győzelemért küzdhet. “Azt hiszem, elég szoros a verseny, persze holnapra a Mercedes is sokat javul” – fogalmazott Vettel.

“A fő, hogy elégedett voltam az autóval, jók az alapok. Az utolsó gyors köröm nem volt tökéletes, de így is szorosnak tűnik, bár a Mercedesnél mindig feltekerik a motort az időmérőre. Még előnyben vannak, de minél közelebb tudunk kerülni, annál jobb.”

“Lehetséges-e a győzelem? Mindig lehetséges. A legfontosabb, hogy az autó erősnek tűnik, van mivel dolgoznunk. Végső soron minden körülmények között gyorsnak kell lennünk. Kínában jóval hűvösebb volt, de ott sem voltunk lassúak. Persze nem szabad elfeledni, hogy nagyon erős a Mercedes csomagja, az nem párolog csak el úgy, szóval ha most is csak egy kicsit közelebb kerülünk, az is siker.”

Vettelnek a második edzésen volt egy incidense, Sergio Perezzel koccant a bokszból kijövet, és ugyan a felügyelők vizsgálták az esetet, végül nem kapott büntetést. A bokszutcában sokan gyanítják, hogy a Ferrari valójában rosszul tette fel a német kerekét, és ezért nem tudott időben megállni, büntetés azonban már biztosan nem lesz ebből.


A másik Ferrarit vezető Kimi Räikkönent ellenben figyelmeztették, mert volt egy veszélyes kiengedés a bokszutcában. A finn annak ellenére, hogy Vettel előtt végzett, nem olyan optimista, mint a német.

“Átlagos péntek volt. Figyeltük a gumikat, ami itt Bahreinben nagyon fontos, és persze a beállításokkal is foglalkoztunk” – nyilatkozta Räikkönen. “Egyelőre nem vagyok teljesen elégedett a teljesítményünkkel, ennél több van az autóban. Fontos, hogy vasárnapig még fejlődjünk, mert a Mercedes nagyon gyors. A második edzésen nem voltam teljesen elégedett az autóval, ez befolyásolta a gumikopást is, szóval sok dolgunk lesz még holnapig.”

“Este a pálya két pontján is elég trükkös volt vezetni, meg kell nézni, mit tehetünk. Nincs túl sok kanyar, és ha valahol gondok vannak, azzal sok idő elúszik, de talán megvan a megoldás. Este dolgozunk az autón, remélhetőleg holnap jól szerepelhetek majd (a kvalifikáción). Úgy a verseny is sokkal könnyebb.”


Felemás napja volt a McLarennek, Jenson Button sorozatos technikai hibákkal küzdött, Fernando Alonso azonban közelebb került a középmezőnyhöz. “A srácok keményen dolgoztak a két edzés között, hogy rendberakják az autót” – mesélte Button. “Ennek ellenére maradtak gondjaink, éppen csak kimentem a lágy gumikon, és már mehettem is vissza a bokszba.”

“Nem volt valami nagyszerű nap, de egy csomó értékes adatot szereztünk a másik autóból. Bosszantó, ami történt, mert a két autót teljesen másképp állítottuk be, hogy a lehető legtöbb adathoz jussunk hozzá, remélhetőleg sikerül megoldani a gondokat holnapig.”

Alonso örült az eredménynek, illetve annak, hogy csak egy másodpercet kapott a Ferrariktól. “Ez nem hangzik rosszul, de Kínában is optimisták voltunk, a Q2-ről beszéltünk, aztán újra kiestünk a Q1-ben” – fogalmazott Alonso. “De az tény, hogy ismét gyorsultunk, a Mercedeshez is közelebb kerültünk.”

“Holnap persze nagyobb lesz a hátrányunk, mert a többiek feltekerik a motort, mi pedig továbbra is kompromisszumokkal dolgozunk. De az remek hír, hogy semmin nem változtattunk drasztikusan, mégis folyamatosan gyorsulunk. Ez is azt mutatja, hogy az alapjaink jók.”


Daniel Ricciardo délután hatodik lett a Red Bull-lal, az ausztrál szerint átlagos az autó. “Az egykörös tempónk ígéretes volt” – vélekedett Ricciardo. “A több üzemanyaggal futott eredményeinket még nem elemeztem mélyebben, de azt hiszem, kevés benzinnel jobban állunk.”

“Összességében az autó azt hozta, amit vártuk, átlagos volt. Többé-kevésbé ott vagyunk, ahol lennünk kell. Remélhetőleg szoros csatánk lesz a Williamsszel, de ők szombaton mindig egy kicsit többet mutatnak.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.