F1: Ecclestone a régi motorokat követeli vissza

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 10.40

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone újra a régi V8-as motorok visszahozásáért kampányol, szerinte ez a megoldás a sportág problémáira.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a Renault által kitalált, a Hondát a sportágba visszacsalogató, a Mercedesnek óriási sikereket hozó 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat.


A kisember a 2014-es bevezetés óta folyamatosan háborog, már tavaly ősszel felvetette, hogy vissza kellene hozni a 2013-ig használt 2,4 literes V8-asokat. Azóta sem mondott le erről, sőt.
“Vissza kell térnünk a gazdaságosabb, olcsóbb motorokhoz, azonnali lépésre van szükség” – nyilatkozta az olasz Gazzetta dello Sportnak. A kérdésre, hogy nem lenne-e ésszerűtlen a jelenlegi formula bevezetése után  ilyen hamar megint váltani, az angol üzletember nemmel felelt, ő úgy véli, az 1000 lóerősre felhúzott V8-asok jelentik a megoldást a Forma-1 problémáira:
“Miért lenne baj? A KERS-szel kiegészített szívómotorokhoz való visszatérés – a megfelelő korlátok mellett – drámaian csökkentené a kiadásokat, kényelmes lenne az F1-ben már most részt vevők, és azok számára is, akik a beszállást fontolgatják.”
“Fogjuk a régi V8-asokat, megnöveljük a hengerűrtartalmat, hogy 1000 lóerőre húzzuk fel a teljesítményt, és kész. Az emberek visszatérnének, a show is visszatérne, a szponzorok is jönnének újra.”
“Az F1 nem csak a technikaáról, hanem a szórakozásról is szól. Nem szabad megfeledkeznünk a nézőről, aki megveszi a jegyet, leül a lelátóra és látványos sporteseményt akar látni. Ebből a pénzből élünk: a közönség megveszi a jegyeket, a versenyszervezők fizetnek nekünk, mi pedig továbbadjuk a pénzt a csapatoknak a tévés bevételekkel együtt. De ha csökken a nézettség és a versenyek látogatottsága, akkor gond lesz.”


A Renault turbós V6-osaival küszködő Red Bullnak, valamint az autógyártói kapcsolattal nem rendelkező közép- és kiscsapatoknak minden bizonnyal jól jönne az Ecclestone által vázolt váltás, de nagyon nehéz elképzelni, hogy a Mercedes hajlandó lenne lemondani a sikerekről, amelyekért éveken keresztül dolgozott, a javuló Ferrarinál is más szelek fújnak már, Maurizio Arrivabene a szabálybarkácsolás helyett a pályán akarja bizonyítani Maranelló erejét, a V8-asokhoz való visszakanyarodás pedig nagy pofon lenne a McLarenhez idén csatlakozott Hondának.

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.