A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a Renault által kitalált, a Hondát a sportágba visszacsalogató, a Mercedesnek óriási sikereket hozó 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat.


A kisember a 2014-es bevezetés óta folyamatosan háborog, már tavaly ősszel felvetette, hogy vissza kellene hozni a 2013-ig használt 2,4 literes V8-asokat. Azóta sem mondott le erről, sőt.
“Vissza kell térnünk a gazdaságosabb, olcsóbb motorokhoz, azonnali lépésre van szükség” – nyilatkozta az olasz Gazzetta dello Sportnak. A kérdésre, hogy nem lenne-e ésszerűtlen a jelenlegi formula bevezetése után  ilyen hamar megint váltani, az angol üzletember nemmel felelt, ő úgy véli, az 1000 lóerősre felhúzott V8-asok jelentik a megoldást a Forma-1 problémáira:
“Miért lenne baj? A KERS-szel kiegészített szívómotorokhoz való visszatérés – a megfelelő korlátok mellett – drámaian csökkentené a kiadásokat, kényelmes lenne az F1-ben már most részt vevők, és azok számára is, akik a beszállást fontolgatják.”
“Fogjuk a régi V8-asokat, megnöveljük a hengerűrtartalmat, hogy 1000 lóerőre húzzuk fel a teljesítményt, és kész. Az emberek visszatérnének, a show is visszatérne, a szponzorok is jönnének újra.”
“Az F1 nem csak a technikaáról, hanem a szórakozásról is szól. Nem szabad megfeledkeznünk a nézőről, aki megveszi a jegyet, leül a lelátóra és látványos sporteseményt akar látni. Ebből a pénzből élünk: a közönség megveszi a jegyeket, a versenyszervezők fizetnek nekünk, mi pedig továbbadjuk a pénzt a csapatoknak a tévés bevételekkel együtt. De ha csökken a nézettség és a versenyek látogatottsága, akkor gond lesz.”


A Renault turbós V6-osaival küszködő Red Bullnak, valamint az autógyártói kapcsolattal nem rendelkező közép- és kiscsapatoknak minden bizonnyal jól jönne az Ecclestone által vázolt váltás, de nagyon nehéz elképzelni, hogy a Mercedes hajlandó lenne lemondani a sikerekről, amelyekért éveken keresztül dolgozott, a javuló Ferrarinál is más szelek fújnak már, Maurizio Arrivabene a szabálybarkácsolás helyett a pályán akarja bizonyítani Maranelló erejét, a V8-asokhoz való visszakanyarodás pedig nagy pofon lenne a McLarenhez idén csatlakozott Hondának.