F1: Ecclestone a régi motorokat követeli vissza

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.17. 10.40

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone újra a régi V8-as motorok visszahozásáért kampányol, szerinte ez a megoldás a sportág problémáira.

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone kezdettől fogva ellenezte a Renault által kitalált, a Hondát a sportágba visszacsalogató, a Mercedesnek óriási sikereket hozó 1,6 literes turbós V6-os hibrid erőforrásokat.


A kisember a 2014-es bevezetés óta folyamatosan háborog, már tavaly ősszel felvetette, hogy vissza kellene hozni a 2013-ig használt 2,4 literes V8-asokat. Azóta sem mondott le erről, sőt.
“Vissza kell térnünk a gazdaságosabb, olcsóbb motorokhoz, azonnali lépésre van szükség” – nyilatkozta az olasz Gazzetta dello Sportnak. A kérdésre, hogy nem lenne-e ésszerűtlen a jelenlegi formula bevezetése után  ilyen hamar megint váltani, az angol üzletember nemmel felelt, ő úgy véli, az 1000 lóerősre felhúzott V8-asok jelentik a megoldást a Forma-1 problémáira:
“Miért lenne baj? A KERS-szel kiegészített szívómotorokhoz való visszatérés – a megfelelő korlátok mellett – drámaian csökkentené a kiadásokat, kényelmes lenne az F1-ben már most részt vevők, és azok számára is, akik a beszállást fontolgatják.”
“Fogjuk a régi V8-asokat, megnöveljük a hengerűrtartalmat, hogy 1000 lóerőre húzzuk fel a teljesítményt, és kész. Az emberek visszatérnének, a show is visszatérne, a szponzorok is jönnének újra.”
“Az F1 nem csak a technikaáról, hanem a szórakozásról is szól. Nem szabad megfeledkeznünk a nézőről, aki megveszi a jegyet, leül a lelátóra és látványos sporteseményt akar látni. Ebből a pénzből élünk: a közönség megveszi a jegyeket, a versenyszervezők fizetnek nekünk, mi pedig továbbadjuk a pénzt a csapatoknak a tévés bevételekkel együtt. De ha csökken a nézettség és a versenyek látogatottsága, akkor gond lesz.”


A Renault turbós V6-osaival küszködő Red Bullnak, valamint az autógyártói kapcsolattal nem rendelkező közép- és kiscsapatoknak minden bizonnyal jól jönne az Ecclestone által vázolt váltás, de nagyon nehéz elképzelni, hogy a Mercedes hajlandó lenne lemondani a sikerekről, amelyekért éveken keresztül dolgozott, a javuló Ferrarinál is más szelek fújnak már, Maurizio Arrivabene a szabálybarkácsolás helyett a pályán akarja bizonyítani Maranelló erejét, a V8-asokhoz való visszakanyarodás pedig nagy pofon lenne a McLarenhez idén csatlakozott Hondának.

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.