A Forma-1 is odafigyel az emberi jogokra

Mit szól ehhez Putyin, a sejkek és a pártállami Kína?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.16. 11.40

A Forma-1-et szervező FOG hosszú idő után feladta eddigi semlegességét, állítólag a versenyhelyszínek kiválasztásánál szempont lesz az ország emberijogi helyzete is.

A Forma-1 az elmúlt évtizedben több olyan versenyhelyszínt is felvett a naptárba, ahol ilyen-olyan – akár súlyos – mértékben csorbulnak az emberi jogok (Bahrein, Kína, Szingapúr, Oroszország).


Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone – és vele együtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt – eddig mindig ilyen jellegű kritikára azzal válaszolt, hogy a Forma-1 sport, és semmi köze a politikához, de most érdekes fordulatra került sor.
Az F1-et szervező Formula One Group a brit Times tudósítása szerint “elkötelezte magát amellett, hogy figyelmet fordít a nemzetközileg elfogadott emberi jogokra”, valamint hogy az új helyszínek felvételénél ilyen szempontból is “előzetes megfelelési vizsgálatokat” bonyolítanak majd.
A fejlemény pikantériája az időzítés, hiszen a hétvégén következik a Bahreini Nagydíj, amely köztudottan a királyi család kirakateseménye, és amely ellen évek óta tiltakoznak az elnyomott, szegény rétegek.
Emellett érdekes kérdés, hogy a már bejáratott, de emberijogi szempontból kifogásolható helyszínek megtartása mivel lesz indokolható ezek után. 

Kommentek

Minden második autós kártérítést kap

500 millió forintból javítják ezekben a hetekben a kátyúkat országszerte, de a Magyar Közút szerint az általuk használt anyag csak ideig-óráig jó, a tartóssága változó. Akinek megsérült az autója, jelentkezzen, jár a pénz.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.