F1: Alapjaiban rossz a Renault motorja

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.15. 15.30

Egy francia tévécsatorna szerint alapvető probléma van a Renault 2015-ös motorjával. Rossz a dugattyúk konstrukciója.

Pocsékul kezdte a 2015-ös szezont a Renault, a franciáknál sorozatosak a motorhibák: Daniel Ricciardo már a harmadik motorját fogyasztja, holott az egész éves keret négy darab. Egy francia tévécsatorna, a Canal Plus szerint nem véletlen, hogy folyamatosan füstölnek el a Renault-motorok, a hiba hátterében a rosszul megtervezett dugattyúk állhatnak.

A Kínai Nagydíj után már Cyril Abiteboul, a Renault vezetője is utalt arra, hogy “az első legyártott motoroknál kockázatot jelent egy bizonyos hiba”, a franciák csak reménykedhettek abban, hogy nem okoz gondot. Okozott, Ricciardo verseny előtti motorcseréje után a versenyen Danyiil Kvjat, majd három körrel a leintés előtt Max Verstappen motorja adta meg magát.


A Renault jelezte, hogy logisztikai okok miatt “nem garantálható”, hogy már a hétvégi Bahreini Nagydíjra megérkezik a javítás, amire Christian Horner Red Bull-csapatfőnök úgy reagált, hogy nem tehetnek mást, “remélik a legjobbakat.”

A Canal Plus már úgy tolmácsolta Abiteboul szavait, hogy “a következő hat hétben nem várható gyors megoldás”, ami elhúzódó eredménytelenséget jelenthet a Red Bull és a Toro Rosso számára.

“Az utolsó dolog, amit egy csapat kívánhat magának, az erőforrással kapcsolatos meghibásodás” – mondta James Allison, a Ferrari technikai igazgatója. “Az alkatrészek gyártása meglehetősen hosszadalmas.”

A problémák miatt a Renault arra kényszerülhet, hogy felülvizsgálja a fejlesztési zsetonokkal kapcsolatos idei stratégiáját. “A motortechnológia nem olyan dolog, amit egyik napról a másikra, egy rossz verseny után meg lehet változtatni” – fogalmazott Abiteboul.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.