F1: A Ferrari-elnöktől meg kellett szabadulni

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.15. 09.30

John Elkann, a Fiat Chrysler elnöke szerint a Ferrarinál elkerülhetetlen volt az átszervezés. Most minden jól működik.

A Ferrari szempontjából kataszrofálisan alakult az előző idény, a csapat győzelem nélkül maradt. Az eredménytelenség következményekkel járt: alapos átszervezést hajtottak végre Maranellóban, csapatfőnököt például kétszer is cseréltek. Több mérnök mellett mennie kellett az elnök Luca di Montezemolónak is, akinek helyére Sergio Marchionne került.

“2014 katasztrófa volt” – ismerte el a Fiat Chrysler elnöke, John Elkann, Gianni Agnelli unokája. “A legfontosabb Luca di Montezemolo elengedése volt, aki több mint húsz éven át óriási energiával és nagy elkötelezettséggel vezette a márkát.”

“Kimagasló teljesítményt nyújt a márka vonz- és varázserejének megőrzésében, megalkotta a világ legjobb autóit, és 2008-ig, a verhetetlen Todt-Schumacher párosnak köszönhetően a pályán is sikereket hozott.”

“Ezeket a sikereket már Sergio Marchionnének kell megismételnie, de sok más dolog is változott. Örülünk a jó 2015-ös rajtnak, Maurizio Arrivabene kezei között jó helyen van a csapat, és két nagy bajnokunk is van.”

A Mercedes-csapat vezetője, Niki Lauda szerint is jó döntés volt Montezemolo lecserélése. “Ez fájdalmas lehetett Luca számára, de működött” – vélekedett Lauda. “Montezemolo barátja vagyok, de el kell ismernem, hogy 23 év után talán befejeződött egy ciklus. Remélem, illetve álmodozom arról, hogy Montezemolo és Marchionne egyszer még békét kötnek egymással.”

Kommentek

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.