F1: A Ferrari-elnöktől meg kellett szabadulni

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2015.04.15. 09.30

John Elkann, a Fiat Chrysler elnöke szerint a Ferrarinál elkerülhetetlen volt az átszervezés. Most minden jól működik.

A Ferrari szempontjából kataszrofálisan alakult az előző idény, a csapat győzelem nélkül maradt. Az eredménytelenség következményekkel járt: alapos átszervezést hajtottak végre Maranellóban, csapatfőnököt például kétszer is cseréltek. Több mérnök mellett mennie kellett az elnök Luca di Montezemolónak is, akinek helyére Sergio Marchionne került.

“2014 katasztrófa volt” – ismerte el a Fiat Chrysler elnöke, John Elkann, Gianni Agnelli unokája. “A legfontosabb Luca di Montezemolo elengedése volt, aki több mint húsz éven át óriási energiával és nagy elkötelezettséggel vezette a márkát.”

“Kimagasló teljesítményt nyújt a márka vonz- és varázserejének megőrzésében, megalkotta a világ legjobb autóit, és 2008-ig, a verhetetlen Todt-Schumacher párosnak köszönhetően a pályán is sikereket hozott.”

“Ezeket a sikereket már Sergio Marchionnének kell megismételnie, de sok más dolog is változott. Örülünk a jó 2015-ös rajtnak, Maurizio Arrivabene kezei között jó helyen van a csapat, és két nagy bajnokunk is van.”

A Mercedes-csapat vezetője, Niki Lauda szerint is jó döntés volt Montezemolo lecserélése. “Ez fájdalmas lehetett Luca számára, de működött” – vélekedett Lauda. “Montezemolo barátja vagyok, de el kell ismernem, hogy 23 év után talán befejeződött egy ciklus. Remélem, illetve álmodozom arról, hogy Montezemolo és Marchionne egyszer még békét kötnek egymással.”

Kommentek

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

F1: Bátor döntést fontolgat a Mercedes

A Mercedes-főnök szerint Pascal Wehrleinnak jót tenne még egy-két szezon egy középcsapatnál, de előfordulhat, hogy Rosberghez hasonlóan a csapat is “bátor döntést hoz” és az ifjoncot ültetik az autóba.

Okos kis kocka a Hondától

Jövő januárban leplezi le új koncepcióját a Honda. Önjáró, gondolkodó, elektromos gépkocsit ígérnek.

Összkerekes változatot kap a Dodge izomautója

Amerikai izomautóban szinte szentségtörés a V6-os motor és az összkerékhajtás, de a Dodge azt ígéri, hogy a Challenger GT így is élvezetes autó marad.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.