F1: 15 éve nem állt ilyen jól a Sauber

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.14. 13.30

A Sauber elképesztő mélységből tért vissza 2015-re, jelenleg a konstruktőri bajnokság 4. helyén áll a svájci alakulat. Azért tudják, hogy ez nem maradhat így.

A Sauber 2014-ben bő 20 éves Forma-1-es történetének legrosszabbat évét zárta, pont nélkül fejezték be az idényt. 
A 2015-ös szezon sem kezdődött épp simán, Melbourne-ben még az sem volt biztos, hogy pályára küldhetik az autóikat, de az Ausztrál Nagydíjon végül egy 5. és 8., majd a múlt hétégi Kínai Nagydíjon egy 8. és 10. helyet szereztek, három forduló után 19 pontjukkal a konstruktőri bajnokság 4. helyén állnak a Mercedes, a Ferrari és a Williams mögött.
A Sauber utoljára 2001-ben, Kimi Räikkönen és Nick Heidfeld párosával járt ennyire elöl, persze arra az alapító-társtulajdonos, Peter Sauber sem számít, hogy idén megismételhetik az eredményt. Azért így is boldog:


“Sanghaj bizonyította, hogy az ausztráliai eredmény nem véletlen volt, azonban badarság lenne azt hinnünk, hogy megőrizhetjük a helyezést. Azonban a hatodik hely is nagyszerű és fontos lenne a csapat jövője szempontjából” – mondta a svájci Blicknek.
A kérdésre, hogyan sikerült ekkorát ugrani a tél során, a veterán nem kertelt: “A legfontosabb a Ferrari erőforrása. Nagyot léptek előre vele, persze a csapat is fejlesztett, javult.”
Sauber a tavaly őszi szerződtetésekkor fizetős pilótának elkönyvelt Felipe Nasrt és Marcus Ericssont is megvédte: 
“Nem mondanám, hogy a tavalyi versenyzőink rosszabbak voltak” – utalt az ejtett Adrian Sutilra és Esteban Gutierrezre, “de nem voltak annyira motiváltak. Mostanra más a helyzet.  Felipe Nasrt már három-négy éve figyeltük, mindig is tudtuk, hogy van benne potenciál. És Marcus sincs nagyon elmaradva tőle.” 

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.