Mozog Bianchi keze – mondja az apja

Továbbra is kómában a francia pilóta

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.12. 16.05

A tavalyi Japán Nagydíjon életveszélyes fejsérülést szenvedett Jules Bianchi édesapja újra megszólalt. Jó hírekkel nem tud szolgálni.

Bő fél év telt el azóta, hogy az esős Japán Nagydíjon a marussiás Jules Bianchi a pályáról lecsúszva az épp Adrian Sutil Sauberjét mozgató traktornak ütközött. A nagy sebességű becsapódásban a francia pilóta életveszélyes agysérülést szenvedett, azóta is kómában van, szülővárosában, Nizzában kezelik.
A család időről időre tájékoztatja a nagyközönséget Bianchi állapotáról, most édesapja Philippe adott interjút a nizzai Nice Matin lapnak.
“Jules állapotáról nem sokat tudok mondani, csak azt, hogy továbbra is küzd, ahogy a baleset előtt is tette. Minden nap egy maratont teljesít. Orvosi szempontból az állapota stabil, fizikailag rendben van, a szervei segítség nélkül működnek, azonban nincs öntudatánál, kómában fekszik” – magyarázta az apa.


“Közismert, hogy az ilyen sérüléseknél nagyon sokáig tart a felépülés, de ahhoz képest, amit a japán orvosok mondtak, akik Jokkaicsiben műtötték, ég és föld a különbség. Amikor mi megérkezünk oda, nem volt remény. Riasztó volt prognózis, maradandó károsodásról beszéltek, és azt mondták, akár egy év is lehet, mire szállítható állapotba kerül – viszont mindössze 7 héttel később megtörtént, ugyanis nagyon gyorsan képessé vált önállóan lélegezni.”
“Orvosilag jelenleg nincs mit tenni, a legfontosabb a stimuláció, hogy mindig legyen valaki Jules közelében, ezért napi váltásban vagyunk ott mellette én, a feleségem, a nővére, a bátyja és a német barátnője, aki most szintén itt él.”
“Jules fiatal, csak 25 éves, nagyon jó erőnléte van, az is mutatja ezt, hogy egyáltalán túlélt egy ilyen becsapódást. Nagyon büszke vagyok rá! Szóval várjuk az újabb előrelépést, a kérdés az, mikor ébred fel a kómából. Vannak jelek, néha aktívabb, megmozdul a keze. Hogy egyszerű reflex vagy valódi aktivitás? Nem tudni. De kiváló szakemberek kezében van itt, az otthonában.”
A fivér, Tom, az édesanya, Christine, a nővér Melanie és az apa, Philippe Bianchi


A tragikus eset természetesen nagyon megviselte a családot:
“2014. október 5-én az egész világunk összeomlott. Előtte minden nap kommunikáltunk vele, akármi is volt, aztán egy szemvillanás alatt összeomlott minden. A hétköznapi dolgok helyét átvették a kérdések, amelyekre senki sem tudja a választ. Túl fogja élni? Ha igen, élhet még normális életet vagy maradandó sérülései lesznek? Azt hiszem, rosszabb ez, mint a halál. Így szüntelen a szenvedés, minden nap tortúra.”
Bianchi a fentiek mellett megköszönte a nap mint nap érkező jókívánságokat, az emberek támogatását, állította, hogy “Jules biztosan megkapja őket”, és ígérte, hogy akár jó, akár rossz hírek vannak, azokat azonnal megosztják majd mindenkivel.


Az apa hozzátette, hogy bár tudja, a Forma-1-es világ szereplői is nagyon szorítanak a fiáért, nem érez annyi lelki erőt magában, hogy személyesen megjelenjen egy F1-es futamon. Hasonló a hozzáállása a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által lefolytatott, és fia vezetői hibáját kiemelő vizsgálatot illetően is: most inkább fia sorsára koncentrál, de ha egyszer akad felelős, “az meg fog fizetni” – mondta. 

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.