Lauda: Alonso egoista és negatív

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.12. 07.30

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda élesen kritizálta a Ferrarit a McLaren kedvéért elhagyó Fernando Alonsót. A spanyol sem tett lakatot a szájára.

Az 1975-ben és ’77-ben a Ferrarival, majd 1984-ben a McLarennel is bajnoki címig jutó Niki Lauda keményen nyilatkozott Fernando Alonsóról. 
A spanyol pilóta tavaly év végén elhagyta a Ferrarit, hogy a McLaren-Hondához szerződjön, de amíg ő egyelőre csak küszködik a versenyképtelen autóval, utódja, Sebastian Vettel már futamgyőzelmet hozott a Ferrarinak, szinte azonnal az ujjai köré csavarta az olaszokat.


A Mercedes-csapat elnökeként dolgozó háromszoros világbajnok szerint Alonso magának köszönheti a helyzetet, a Ferrarinál mutatott viselkedése alapján Maranellóban nem is volt helye, jobban jártak Vettellel:
“Alonso egoista, negatív és panaszkodós. Tavaly a rögtön a futamok után nekiállt kritizálni: ez nem működik, azzal van probléma, ezért nem tudunk győzni. Hogyan lehet fenntartani a csapatmorált, ha a versenyző állandóan negatív dolgokat mond?”
“Mindenki tudja, hogy ha olasz színekben versenyzel, akkor ezt nem engedheted meg magadnak. Máshol talán beleférnek ezek a kritikák, de nem Maranellóban. Vettel derűs, Alonso borús. Rossz döntést hozott, önmagát taszította gödörbe” – magyarázta az olasz La Repubblicának.
Közben Alonso a Kínai Nagydíj időmérőjét követően “üzent” a Ferrarinak és Vettelnek, “addig örüljetek, amíg nem versenyképes az autóm”.


“Új projektbe fogtam, mert ahhoz, hogy meg lehessen verni a Mercedest, valami más kell, kockázatot kell vállalni, így döntöttem tavaly. A Ferrarinál eltöltött öt év alatt háromszor lettem második a bajnokságban, és még maradhattam volna két évig, talán újra második lettem volna, de ez nem elég, inkább választottam a kockázatos lépést.”
“Most a Q1-ből sem jutok tovább, szóval sokan örülhetnek. De aki örül, az is csak harmadik, egy másodperces hátránnyal” – utalt az idén második erőnek számító Ferrarira. “Engem megvernek, de a Mercedest nem, az én végső célom viszont az. Szóval tessék, élvezzék ki, de nemsokára már én nevetek majd!” 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.