F1: Hamilton negyedszer győzött Kínában

Forma-1 Kínai Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.12. 09.48

A Kínai Nagydíjon Lewis Hamilton magabiztosan győzött, Nico Rosberg lett a második. A Ferrari a futam első felében jelentett csak fenyegetést, végül a 3-4. helyet hozták.


Lewis Hamilton magabiztosan nyerte meg a Forma-1-es Kínai Nagydíjat, megelőzve csapattársát, Nico Rosberget és Sebastian Vettelt. Ezzel a brit megerősítette első helyét a bajnoki pontversenyben, ahol az említett két másik pilóta követi, köszönhetően annak, hogy eddig csak ők hárman állhattak idén a dobogón.
A Mercedes versenyzője tökéletesen uralta a hétvégét és a futamot is. A szabadedzések és az időmérő után a futamon is ő volt a leggyorsabb. Ez volt Hamilton negyedik győzelme a kínai pályán, összességében pedig 35. alkalommal állhatott a dobogó tetején.
Kimi Räikkönen végzett negyedikként, mivel a rajt utáni kanyarokban mindkét Williamst megelőzte, de a többiek ellen nem volt esélye. Végigfutott a versenyen a két McLaren és a két Manor Marussia is, akiknek ez felér egy győzelemmel. A futam legszebb pillanatait Max Verstappen hozta, aki sorra előzte ellenfeleit, de két körrel a futam vége előtt meghibásodott a Toro Rosso motorja. A célegyenesben ragadt autó miatt a mezőny a biztonsági autó mögött futott be.
Így zajlott a futam
Napos, a korábbi napoknál melegebb (21 fokos levegő- és 46 fokos aszfalthőmérséklet) időben sorakoztak fel a Forma-1-esek a rajtrácsra a 2015-ös Forma-1-es idény harmadik versenyére, a Kínai Nagydíjra.


A sanghaji aszfaltcsíkon a két Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton és Nico Rosberg állt az első sorban, mögöttük Sebastian Vettel a Ferrarival és Felipe Massa, aztán két finn, Valtteri Bottas és Kimi Räikkönen, a Red Bull-os Daniel Ricciardo és a lotusos Romain Grosjean, végül a két Sauber sorakozott a top10-ben. A két McLaren a 17-18. helyről várta a rajtot.
Az első etapra mindenki a lágy keveréket tette fel két kivétellel: Danyiil Kvjat (12., Red Bull) és Carlos Sainz Jr. (14., Toro Rosso) választotta a közepes keveréket.
A start után Hamilton megőrizte az első helyet, hátrébb Räikkönen tört előre igen határozottan, pár kanyar alatt legyűrte mindkét Williamst. Daniel Ricciardo – a verseny előtt cserélt motorjával – csúnyán visszaesett, már az első kör közepére bőven kívül volt a top10-en.
A sorrend két kör után Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Nasr, Ericsson, Maldonado volt a pontszerző helyeken.


Hátrébb, a 14-15. helyen a két Red Bull-os, Kvjat és Ricciardo birkózott egymással hosszú körökön keresztül, de már Alonso is támadni kezdte őket.
Maldonado a 6. és 8. körben megelőzte előbb Ericssont, majd Nasrt is, fellépett a 8. helyre csapattársa, Grosjean mögé. A 9. kör végén Verstappen elvette az utolsó pontszerző helyet Ericssontól, akit rögtön üldözni kezdett Nico Hülkenberg, de a német fél körrel később műszaki hiba miatt félre is állt a Force Indiával.
A kerékcseréket Nasr kezdte a 11. körben, a közepesről keményre váltott, egy körrel később Maldonado, utána Grosjean, majd a 13. kör végén Vettel is kiment, de ő másodszorra is lágyat vett fel.


A vezető Hamilton a 15. körre ment ki cserélni, ő is lágyakat kapott, ahogy egy körrel később csapattársa, valamint Räikkönen is.
A 16. körben a Renault újra cserben hagyta a Red Bullt, Danyiil Kvjat füstölő autóval állt félre, a rádión tüzet jelentett.
A kerékcserék első hulláma után a sorrend nem sokat változott: Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Nasr és Verstappen haladt a pontszerző helyeken. A holland ifjonc a 20. körben előzte meg a Sauber újoncát.


Az élen Hamilton a gumikra vigyázva, lassabban vezetett, mögötte Rosberg nem tudta, mit tegyen, mert hátulról Vettel egyre közelebb ért hozzá. A Mercedes gyorsításra kérte a címvédőt.  
A 24. körben a Toro Rosso spanyolja, Carlos Sainz Jr. lassult le, rádión azt mondta, hogy elszállt a sebességváltó, de pár száz méter után feléledt az autó. 
Féltávnál a mezőny nagyjából beállt,  Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Maldonado, Grosjean, Verstappen és Nasr volt a top10-ben. 
Ricciardo Ericssonnal próbálkozott a 11. helyért, de sokáig nem bírt vele, végül a 29. körben tudott elé kerülni.


A Ferrarinál kezdtek elfogyni a gumik, ezért úgy döntöttek, hogy Vettelt a Mercik előtt, a 30. kör végén kihívják cserére, megkapta a közepes keveréket az utolsó etapra. A Mercedesnél nem volt választásuk, Rosberget is ki kellett hívni, mert Vettel lépéselőnybe került. Ezzel viszont a csapaton belüli taktikai sorrend borult, igaz, a tiszta pályán vezető Hamilton jobban is tudott vigyázni az abroncsokra.
A címvédő a 34. körre vette fel a közepeseket, előtte Grosjean és Verstappen is kint volt. Räikkönen ideiglenesen átvette a vezetést, Hamilton a második helyre állt vissza.
Pastor Maldonado a 34. körben ment volna a bokszutcába, de a bejárati úton kicsit túlszaladt, szerencsére a marshalok segítségével irányba tudott állni. Nem sokkal utána a Ferrari Kimi Räikkönennél is kereket cserélt, visszaállt a 4. helyre.


Hamilton Rosberg előtt 6, Vettel előtt 10, Räikkönen előtt 15 másodperccel vezetett 20 körrel a vége előtt.
15 körrel a leintés előtt a pontszerző helyeken Hamilton, Rosberg, Vettel, Räikkönen, Massa, Bottas, Grosjean, Verstappen, Perez és Nasr állt. A 41. körben Verstappen után Nasr is megelőzte a Force India mexikói pilótáját.
A 43-44. körben Ericsson és Ricciardo sokadik csatáját vívta, a svéd jól védekezett, de a az ausztrál végül jobban pozicionálta a Red Bullt, és sikerült előznie. Felért a 11. helyre.
A két Ferrari a 46-47. körben érte utol az Alonso-Maldonado-Button triót, lekörözték őket. Miután a két vörös autó elhúzott, Maldonado és Button kanyarról kanyarra zajló adok-kapokot vívott, keményen csatáztak, de a 48. körben elszakadt a cérna, az első kanyar féktávján Button hátulról megcsípte a Lotust, mindketten kicsúsztak a bukótérbe, néhány alkatrész is letört.
Button Alonso mögött folytatni tudta, Maldonado csúnyán visszaesett, egy körrel később kiállni kényszerült.


Az élen közben elpárolgott az izgalom, a Ferrarik nem tudták tartani a lépést a Mercedesekkel a közepes keveréken, a hátrányuk tizenpár másodperc körül stabilizálódott. Rosberg sem volt támadási közelségben a vezető Hamiltonhoz képest.
A hajrát a biztonsági autó semlegesítette teljesen, miután az 54. körben Max Verstappen Toro Rossója a célegyenesben adta meg magát.
Az ezüst Merci sportkupé mögött a két F1-es ezüst nyíl futott be, mögöttük a Ferrarik, aztán a Williamsek, Romain Grosjean, majd Daniel Ricciardo a két Sauber szendvicsében.


Lewis Hamilton ezzel negyedik sanghaji, pályafutása 35. győzelmét aratta, Rosberggel kettős sikert hozott a Mercedes, míg Vettel Melbourne után megint egy 3. helyet szerzett a Ferrarinak. Kimi Räikkönen kiváló rajt után a 4. lett. 
A világbajnokság a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2015.04.12.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.