A Kínai Nagydíj újabb csalódást hozott a Red Bull-Renault szövetségnek. Daniel Ricciardo 2 pontot hozott a 9. hellyel, a Toro Rosso nem szerzett pontot, ráadásul Danyiil Kvjat és a fináléban pontszerző helyen haladó újonc Max Verstappen autójában is eldurrant egy-egy motor.
A versenyre idei harmadik új belsőégésű motorját megkapó Ricciardo így nyilatkozott a futamról:


“A rajt határozta meg a versenyemet – nem tudom miért, de aktiválódott a lefulladásgátló -, onnan pedig forgalomban voltam. Úgy éreztem, hogy nem igazán működik a lágy keverék, szerettem volna váltani, de a csapat azt mondta, hogy a közepes sem jó, ezért a lágyon folytattam. A futam végén, a közepes keveréken jobb volt a tempó, szóval majd megnézzük, hogy nem lehetett-e volna jobban csinálni a dolgokat.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Honrer utólag azt mondta, Ricciardo hibázhatott:
“Emberi hibának nézett ki. Az első információk alapján a pedálokkal hibázhatott valamit. Hogy rendesen világított-e minden a kormányon, azt nem tudom. Sajnos sokba került ez a hiba, mert onnan már a mezőny sűrűjében volt és a McLarenekkel kellett küzdenie.


Ami Kvjat és Verstappen motorhibáit illeti, Ricciardo borúlátó, szerinte biztosan kifutnak majd a friss erőforrásokból, jönnek a büntetések.
“Azt hiszem, legalább egyszer büntetnek majd. Én máris elfogyasztottam két belsőégésű motort vagy mennyit. Előbb-utóbb büntetések jönnek, de reméljük, hogy javul a megbízhatóság. Nálam ma rendben voltak a dolgok, de Max és Danyiil elfüstölt, szóval van még tennivaló.”
Kvjat egyetértett: “Nehéz a helyzet, de erősnek kell maradnunk. Közösen dolgozunk, és hamarosan megoldjuk a problémákat.”
Érdekes módon a Red Bull fejesei ezúttal nem panaszkodtak a Renault-ra – legalábbis nyilvánosan -, csak a motorgyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul pironkodott.
“Kár, hogy Ricciardo nem végzett előrébb, akkor legalább a jobb eredmény jelenthetett volna valami pozitívumot a Red Bull-Renault tábornak” – mondta.
“Benne volt a pakliban a megbízhatósági probléma, sajnos pont a versenyen ütött be, a legrosszabbkor. Tudtuk, hogy van egy gyenge pont, készültünk is rá, csak remélhetjük, hogy a tervezett megoldás lefedi a mai problémát, gyorsan orvosolhatjuk majd a gondot.”
“Sajnos nem vagyok benne biztos, hogy logisztikailag megoldható Bahreinre, de az biztos, hogy Monacóra már nem szeretnénk látni egyetlen megbízhatósági problémát sem. A megbízhatósági problémák ártanak az imázsunknak, viszont amíg ezeknek a kijavításán dolgozunk, nem feltétlenül tudunk foglalkozni a teljesítménnyel is.”
Az Abiteboullal közös sajtótájékoztatón nyilatkozó Horner rezignáltan beszélt:


“Senki sem gondolta, hogy a harmadik versenyhétvégén a harmadik motornál járunk majd.  Megértjük, hogy a teljesítmény javításához időnként kockázatokat kell vállalni. A Red Bull mindig is a kiszámított kockázatokból élt, de az mindkét fél számára elkeserítő, hogy a négy engedélyezett motorból máris a harmadiknál járunk.”
“Hogy mi lesz Bahreinben? Egyszerűen reméljük a legjobbakat.”