F1: A Red Bullnak érnek a büntetések

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.12. 14.30

A Renault miatt újra siralmas versenyt zártak a Red Bull-csapatok, megoldás pedig csak Monacóra várható. Kifogynak a motorokból, jönnek a büntetések.

A Kínai Nagydíj újabb csalódást hozott a Red Bull-Renault szövetségnek. Daniel Ricciardo 2 pontot hozott a 9. hellyel, a Toro Rosso nem szerzett pontot, ráadásul Danyiil Kvjat és a fináléban pontszerző helyen haladó újonc Max Verstappen autójában is eldurrant egy-egy motor.
A versenyre idei harmadik új belsőégésű motorját megkapó Ricciardo így nyilatkozott a futamról:


“A rajt határozta meg a versenyemet – nem tudom miért, de aktiválódott a lefulladásgátló -, onnan pedig forgalomban voltam. Úgy éreztem, hogy nem igazán működik a lágy keverék, szerettem volna váltani, de a csapat azt mondta, hogy a közepes sem jó, ezért a lágyon folytattam. A futam végén, a közepes keveréken jobb volt a tempó, szóval majd megnézzük, hogy nem lehetett-e volna jobban csinálni a dolgokat.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Honrer utólag azt mondta, Ricciardo hibázhatott:
“Emberi hibának nézett ki. Az első információk alapján a pedálokkal hibázhatott valamit. Hogy rendesen világított-e minden a kormányon, azt nem tudom. Sajnos sokba került ez a hiba, mert onnan már a mezőny sűrűjében volt és a McLarenekkel kellett küzdenie.


Ami Kvjat és Verstappen motorhibáit illeti, Ricciardo borúlátó, szerinte biztosan kifutnak majd a friss erőforrásokból, jönnek a büntetések.
“Azt hiszem, legalább egyszer büntetnek majd. Én máris elfogyasztottam két belsőégésű motort vagy mennyit. Előbb-utóbb büntetések jönnek, de reméljük, hogy javul a megbízhatóság. Nálam ma rendben voltak a dolgok, de Max és Danyiil elfüstölt, szóval van még tennivaló.”
Kvjat egyetértett: “Nehéz a helyzet, de erősnek kell maradnunk. Közösen dolgozunk, és hamarosan megoldjuk a problémákat.”
Érdekes módon a Red Bull fejesei ezúttal nem panaszkodtak a Renault-ra – legalábbis nyilvánosan -, csak a motorgyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul pironkodott.
“Kár, hogy Ricciardo nem végzett előrébb, akkor legalább a jobb eredmény jelenthetett volna valami pozitívumot a Red Bull-Renault tábornak” – mondta.
“Benne volt a pakliban a megbízhatósági probléma, sajnos pont a versenyen ütött be, a legrosszabbkor. Tudtuk, hogy van egy gyenge pont, készültünk is rá, csak remélhetjük, hogy a tervezett megoldás lefedi a mai problémát, gyorsan orvosolhatjuk majd a gondot.”
“Sajnos nem vagyok benne biztos, hogy logisztikailag megoldható Bahreinre, de az biztos, hogy Monacóra már nem szeretnénk látni egyetlen megbízhatósági problémát sem. A megbízhatósági problémák ártanak az imázsunknak, viszont amíg ezeknek a kijavításán dolgozunk, nem feltétlenül tudunk foglalkozni a teljesítménnyel is.”
Az Abiteboullal közös sajtótájékoztatón nyilatkozó Horner rezignáltan beszélt:


“Senki sem gondolta, hogy a harmadik versenyhétvégén a harmadik motornál járunk majd.  Megértjük, hogy a teljesítmény javításához időnként kockázatokat kell vállalni. A Red Bull mindig is a kiszámított kockázatokból élt, de az mindkét fél számára elkeserítő, hogy a négy engedélyezett motorból máris a harmadiknál járunk.”
“Hogy mi lesz Bahreinben? Egyszerűen reméljük a legjobbakat.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.