F1: A Red Bullnak érnek a büntetések

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.12. 14.30

A Renault miatt újra siralmas versenyt zártak a Red Bull-csapatok, megoldás pedig csak Monacóra várható. Kifogynak a motorokból, jönnek a büntetések.

A Kínai Nagydíj újabb csalódást hozott a Red Bull-Renault szövetségnek. Daniel Ricciardo 2 pontot hozott a 9. hellyel, a Toro Rosso nem szerzett pontot, ráadásul Danyiil Kvjat és a fináléban pontszerző helyen haladó újonc Max Verstappen autójában is eldurrant egy-egy motor.
A versenyre idei harmadik új belsőégésű motorját megkapó Ricciardo így nyilatkozott a futamról:


“A rajt határozta meg a versenyemet – nem tudom miért, de aktiválódott a lefulladásgátló -, onnan pedig forgalomban voltam. Úgy éreztem, hogy nem igazán működik a lágy keverék, szerettem volna váltani, de a csapat azt mondta, hogy a közepes sem jó, ezért a lágyon folytattam. A futam végén, a közepes keveréken jobb volt a tempó, szóval majd megnézzük, hogy nem lehetett-e volna jobban csinálni a dolgokat.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Honrer utólag azt mondta, Ricciardo hibázhatott:
“Emberi hibának nézett ki. Az első információk alapján a pedálokkal hibázhatott valamit. Hogy rendesen világított-e minden a kormányon, azt nem tudom. Sajnos sokba került ez a hiba, mert onnan már a mezőny sűrűjében volt és a McLarenekkel kellett küzdenie.


Ami Kvjat és Verstappen motorhibáit illeti, Ricciardo borúlátó, szerinte biztosan kifutnak majd a friss erőforrásokból, jönnek a büntetések.
“Azt hiszem, legalább egyszer büntetnek majd. Én máris elfogyasztottam két belsőégésű motort vagy mennyit. Előbb-utóbb büntetések jönnek, de reméljük, hogy javul a megbízhatóság. Nálam ma rendben voltak a dolgok, de Max és Danyiil elfüstölt, szóval van még tennivaló.”
Kvjat egyetértett: “Nehéz a helyzet, de erősnek kell maradnunk. Közösen dolgozunk, és hamarosan megoldjuk a problémákat.”
Érdekes módon a Red Bull fejesei ezúttal nem panaszkodtak a Renault-ra – legalábbis nyilvánosan -, csak a motorgyártó F1-es főnöke, Cyril Abiteboul pironkodott.
“Kár, hogy Ricciardo nem végzett előrébb, akkor legalább a jobb eredmény jelenthetett volna valami pozitívumot a Red Bull-Renault tábornak” – mondta.
“Benne volt a pakliban a megbízhatósági probléma, sajnos pont a versenyen ütött be, a legrosszabbkor. Tudtuk, hogy van egy gyenge pont, készültünk is rá, csak remélhetjük, hogy a tervezett megoldás lefedi a mai problémát, gyorsan orvosolhatjuk majd a gondot.”
“Sajnos nem vagyok benne biztos, hogy logisztikailag megoldható Bahreinre, de az biztos, hogy Monacóra már nem szeretnénk látni egyetlen megbízhatósági problémát sem. A megbízhatósági problémák ártanak az imázsunknak, viszont amíg ezeknek a kijavításán dolgozunk, nem feltétlenül tudunk foglalkozni a teljesítménnyel is.”
Az Abiteboullal közös sajtótájékoztatón nyilatkozó Horner rezignáltan beszélt:


“Senki sem gondolta, hogy a harmadik versenyhétvégén a harmadik motornál járunk majd.  Megértjük, hogy a teljesítmény javításához időnként kockázatokat kell vállalni. A Red Bull mindig is a kiszámított kockázatokból élt, de az mindkét fél számára elkeserítő, hogy a négy engedélyezett motorból máris a harmadiknál járunk.”
“Hogy mi lesz Bahreinben? Egyszerűen reméljük a legjobbakat.”

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.