F1: Hamiltont nem lehetett megfogni

Forma-1 Kínai Nagydíj, kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2015.04.11. 10.11

A Kínai Nagydíj időmérőjén Nico Rosberg ugyan megszorongatta Lewis Hamiltont, de az angol ideje érinthetetlen volt. Vettel lett a 3., Räikkönen bakizott.

Lewis Hamilton Sanghajban elitklubba lépett: Michael Schumacher, Juan Manuel Fangio és Ayrton Senna után a Forma-1 történetének negyedik olyan versenyzője lett, aki legalább öt alkalommal tudott pole-t szerezni ugyanazon a pályán.


A Mercedes angoljának kvalifikációs sikere azonban az utolsó pillanatig a levegőben lógott, csapattársa, Nico Rosberg a fináléban mindössze 42 ezreddel volt lassabb nála. A Ferrari Sebastian Vettellel (3.) hozta a maximumot a Kínai Nagydíj időmérőjén, Kimi Räikkönen azonban hibázott, csak a 6. lett, maga elé engedve ezzel a Williams versenyzőit (Massa, Bottas sorrendben).
A top10 második felébe a Red Bull-os Daniel Ricciardo, és a lotusos Romain Grosjean mellett félig-meddig meglepetésre az idén megtáltosodott Sauber pilótái értek fel.
A McLaren-Honda továbbra sem elég erős, Fernando Alonso és Jenson Button gyakorlatilag ugyanolyan kört futva, azaz az autó maximumát hozva is csak a 17-18. helyen zárt.
Így zajlott a kvalifikáció  
Napos, enyhe időben – 19 fokos levegő- és 43 fokos aszfalthőmérséklet mellett – kezdődött a sanghaji pályán a Kínai Nagydíj időmérő edzése.
A Q1 elején a manoros Rebrto Merhi, és mclarenes honfitársa, az utolsó edzésen nem vezető Fernado Alonso azonnal pályára is lépett, amint zöldre váltott a lámpa.


Az első igazán versenyképes idő Sebastian Vettelé volt, de Lewis Hamilton rögtön több mint másfél másodpercet adott neki. A ferraris németet aztán egyre inkább hátrébb szorították a lágy gumin próbálkozók, a Sauber és a Force India pilótái.
Az első szakasz végére a Williamsek és a Ferrarik is a lágyra váltottak, az élre is álltak.
Az utolsó körökön a Lotusok és a Toro Rossó-s Max Verstappen küzdött a továbbjutásért, sikerült is, a McLareneket szépen ki is tolták az első 15-ből. Alonso végül a 17., Jenson Button a 18. időt hozta – 4 ezred különbséggel.


A Q2-ben a Mercedesek gyorsan letudták a továbbjutást, 1:36-os köröket mentek, amikor a többiek még 1:38-nál jártak. Később egyedül Vettel tudott 1:37 alá menni – hátrébb Räikkönen, Daniel Ricciardo, a Sauberek, a Williamsek és Romain Grosjean iratkozott fel az utolsó szakaszra.
Búcsúzott Pastor Maldonado, Danyiil Kvjat a második Red Bull-lal, a két Toro Rosso, valamint Sergio Perez.
A Q3-ban az ezüst nyilak megint hamar világossá tették, hogy a pole-ért csak ők küzdhetnek, Hamilton már 1:36 alá szorította a kört első neki futásra. 


A fináléban Hamilton már nem javított, a Williamsek maguk mögé utasították hibázó Räikkönent, de Vettel eléjük ugrott a 3. helyre. Rosberg az utolsó erőfeszítésével nagyot ugrott előre, mindössze 42 ezreddel maradt el végül csapattársa legjobbjától. A top10 második felében Ricciardo, Grosjean és a két Sauber végzett.
Hamilton ezzel karrierje 42., idei harmadik pole-ját szerezte, jó esélyt szerzett arra, hogy három eddigi sanghaji győzelméhez újabbat adjon vasárnap. A Kínai Nagydíj holnap reggel 8 órakor kezdődik.

Olvasta? Rosberg szerint Hamilton nem ér 56 milliárdot!

Kínai Nagydíj, kvalifikáció, Sanghaj, 2015.04.11. 

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.